Mostrando entradas con la etiqueta Miquel Amoròs. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Miquel Amoròs. Mostrar todas las entradas

jueves, 26 de junio de 2014

URBANITZACIÓ I DESTRUCCIÓ



"Anar pel camp, avui, és com passar 
per un vell barri en demolició " 
Guido Cerronetti, El Silenci del Cos
Primer de tot vull fer un incís respecte a l'expressió "urbanisme sostenible", que els polítics de "l esquerra" han sostret del llenguatge ecologista per qualificar així un creixement urbà menys destructiu a curt termini i més rendible a llarg. El terme s'aplicava al funcionament d'un sistema en circuit tancat, generant la seva pròpia energia i eliminant els seus propis residus, fets incompatibles amb l'expansió inherent al capitalisme, basada en l'especialització de les activitats i la deslocalització productiva. Els projectes alternatius d'aquesta "esquerra" pintada de verd, ni pretenen limitar el frenesí de l'economia, ni qüestionen el sistema capitalista i la seua sagrada idea de progrés. A més, resulta més que evident el fet que no existeix un model capitalista que se sostinga. Parlar de sostenibilitat sota aquestes condicions és una estupidesa, o pitjor, un engany, ja que no existeix un capitalisme "net", capaç de menjar-se les seues immundícies.