Mostrando entradas con la etiqueta corrupció i fraus diversos. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta corrupció i fraus diversos. Mostrar todas las entradas

jueves, 13 de noviembre de 2014

EL CAPITALISME NO HA FUNCIONAT MALAMENT, EL CAPITALISME ÉS AIXÒ



Miren Etxezarreta
Comparteix amb l'expresident nord-americà, George Bush, que no cal refundar el capitalisme, però és l'única cosa que els uneix. Miren Etxezarreta, catedràtica emèrita d'Economia Aplicada de la UAB, coordinadora del Seminari d'Economia Crítica Taifa i reconeguda defensora d'un enfocament marxista i anticapitalista de l'economia, abans de començar m'adverteix del seu pessimisme i durant una hora em bombardeja amb una multitud de preguntes per a les quals, òbviament, jo no tinc respostes. Ella assegura que tampoc les té, però ens dibuixa una alternativa... un altre món és possible.


Estem enmig d'una gravíssima crisi econòmica. El sistema ha funcionat malament? 
El sistema no ha funcionat malament, el sistema ha funcionat molt bé per als qui havia de funcionar... 

Que són... 
Els amos del capital. Els grans polítics i grans economistes estan assenyalant com a causa de la crisi que les grans institucions financeres han estat massa ambicioses. Sí, però és que això és el capitalisme! No és que hagi funcionat malament, no és que s'hagi torçat, és que això és el capitalisme. Els hem deixat anar fins on han pogut anar, i en aquest trajecte han guanyat tot el que han volgut fins a arrossegar-nos al peu del precipici i, un cop allà, ens han empès. No s'ha de dir que això ha passat perquè el sistema hagi funcionat malament, sinó que és la mateixa naturalesa del sistema el que ens ha portat aquí. 

Així doncs, segons aquest punt de vista, ha acabat passant el que havia de passar... 
Exacte! No es podia esperar altra cosa. Si tu vas a 250 quilòmetres per hora en una carretera plena de revolts t'acabes estimbant... L'actual crisi econòmica té dos grans eixos de situació: la crisi immobiliària i financera n'és un, que és el que l'ha feta més espectacular, però n'hi ha un altre, més estructural, que és la mala distribució de la riquesa que es produeix. Des dels anys 70, els salaris estan augmentant molt menys del que augmenta la productivitat i la producció de riquesa. La riquesa augmenta però la capacitat de la població no ho fa en la mateixa proporció i cada cop li és més difícil comprar el que es produeix, que és la base de la dinàmica de l'economia. Així doncs, tenim un sistema financer amb molts diners i una població amb menys capacitat de compra. L'abundància de diners en el sector financer porta a donar crèdits i hipoteques sense les garanties suficients i quan els treballadors, empobrits, deixen de pagar-les, fan trontollar el sistema financer. 

I com es canvia tot això? Com es refunda el capitalisme? 
Primer de tot, no tinc cap interès a refundar el capitalisme. No oblidem que el que ens ha portat a aquesta situació és un capitalisme totalment basat en l'explotació, injust, depredador de la natura, que condemna a la misèria una gran part de la humanitat... Aleshores, qui és qui vol refundar el capitalisme? Jo no! A més, no s'està refundant el capitalisme, s'està rescatant! I el que és pitjor: els ho deixem fer. Hi ha molta gent que voldrà rescatar-lo... Però els que pretenem tenir una visió més progressista de la societat hauríem d'estar pensant no a refundar el capitalisme sinó a veure com podríem avançar en un procés de canvi de la societat. En això hauríem de posar els nostres esforços. 
Ara s'ha començat exactament a l'inrevés. A mi em sembla molt escandalós que amb les primeres persones que s'hagi reunit el senyor Zapatero abans d'anar a la cimera de Washington hagi estat amb els banquers. Però no han estat els banquers els que han generat aquesta crisi? I ara els ho preguntem a ells? És com preguntar als piròmans què hem de fer per apagar un foc... I estem tan abduïts per aquest sistema que ho hem trobat normal! 


jueves, 23 de octubre de 2014

EL NEGOCI DE L'AIGUA EMBOTELLADA: UN SECTOR GENS REGULAT


L'AIGUA EMBOTELLADA, EL GRAN NEGOCI


L'expansió d'aquest negoci exigeix ​​a les grans corporacions de begudes i alimentació (Coca-Cola, Pepsi Cola, Danone, Nestlé ....) tindre cada vegada un major accés als recursos hídrics, impulsant la privatització de cursos d'aigua i aqüífers.

El sector de l'aigua embotellada està creixent molt ràpidament a tot el món, sent el negoci més pròsper actualment, però també és un dels menys regulats, la qual cosa dóna lloc a situacions autènticament escandaloses.
Les xifres del negoci de l'aigua parlen per si soles. En la dècada de 1970, el volum anual d'aigua embotellada que es comercialitzava a tot el món rondava els 1.000 milions de litres. En la següent dècada es dobla el consum, però, és a partir de 1990 quan el creixement ja és exponencial. L'any 2000, les vendes anuals ascendeixen a més de 84.000 milions de dòlars.

L'any 2001, els nord-americans es van gastar 6.880 milions de dòlars i l'any 2006 ja eren 10.980 milions de dòlars, amb un consum de 25.800 milions de litres. Això suposa un creixement anual superior al 9%, segons les dades aportades per Bevarage Màrqueting Corporation i la Internacional BottledWaterAssociaston. La marca Dassain, companyia que pertany al grup Coca-Cola, registra en el segon trimestre de l'any 2006 uns beneficis de 1.840 milions de dòlars, un 6,6% més que en el mateix període de l'any anterior.

La moda de l'aigua embotellada és també molt important a Europa. Alemanya consumeix 10.300 milions de litres, França 8.500 milions i Espanya 5.500 milions. Els italians tenien una mitjana de consum, l'any 2006, de 183,6 litres per persona / any i els espanyols de 136,7 litres per persona / any.

Mentre que augmenten els beneficis de les multinacionals de l'aigua embotellada amb una aigua de qualitat qüestionable, una regulació lliure i més eficient dels sistemes municipals permetria posar en execució una distribució d'aigua potable segura per a tota la població del món per una quantitat molt menor que la usada en l'aigua embotellada.

El consum anual d'aigua embotellada arriba als 154.000 milions de litres, l'any 2006, i suposa un augment del 57% respecte a l'any 2001. Això representa una despesa d'uns 100.000 milions de dòlars anuals. El preu mitjà d'un litre d'aigua embotellada és de 0,65 euros.
A l'estat espanyol el litre d'aigua d'aixeta costa, l'any 2004, 0,00096 euros. Com es pot comprovar el negoci és redó. Pel mateix preu d'una ampolla d'aigua embotellada es pot proveir amb tres mil litres d'aigua d'aixeta.

Un dels grans problemes és que no hi ha un manteniment adequat de les xarxes de distribució d'aigua potable, ja siguen públiques o privades, el que deteriora moltíssim el servei i la qualitat de l'aigua que ix de l'aixeta. És clar, que no llueix aquest tipus d'inversions al món polític i de pas s'afavoreix la privatització amb el clàssic esquema neoliberal que allò privat és millor que allò públic.

Moltes persones argumenten que l'aigua de les seues ciutats i els seus pobles sobretot en l'arc mediterrani no és bevible. En part tenen raó, TOTS hauríem d'exigir als ajuntaments, governs autonòmics i Estat que es realitzen les inversions necessàries perquè la població faça ús normal de l'aigua d'aixeta i així evitem el malbaratament de l'aigua embotellada.
Mentre que no s'inverteix el necessari en les xarxes d'abastament, es subvenciona amb autoritzacions a baix cost l'explotació de fonts d'aigua per empreses embotelladores privades, que obtenen uns beneficis fabulosos.



jueves, 3 de abril de 2014

LAS 10 MULTINACIONALES MÁS PELIGROSAS DEL MUNDO

Ya no importa donde vivas, es imposible escapar de la globalización.

La única salida, es informarse para poder elegir con conciencia antes de comprar.
Comenzar a cultivar y a fabricar tus alimentos, reducir el consumo de petroleo y sus derivados, reforestar, comprar lo necesario, escuchar tu voz interior en vez de la voz de la publicidad...son pequeños paso para escapar de grandes monstruos.
Y recordar siempre que el poder de elección esta en uno, no les demos el placer de caer en sus zarpas.

1. Chevron

chevron nigeria Las 10 multinacionales mas peligrosas del mundo
Varias de las grandes compañías petroleras estarian en esta lista, pero Chevron merece un lugar especial. Entre 1972 y 1993, Chevron (en ese entonces Texaco) vertió 18 mil millones de galones de agua tóxica en los bosques tropicales del Ecuador sin ningún tipo de reparación, destruyendo los medios de subsistencia de los agricultores locales y enfermando a las poblaciones indígenas. Chevron también ha contaminado en los EE.UU, en 1998, Richmond(California), demandaron a Chevron por  vertido ilegal sin pasar por tratamientos de aguas residuales, contaminando  los suministros locales de agua, ídem en New Hampshire en 2003.
Chevron fue el responsable de la muerte de varios nigerianos que protestaron en contra de la empresa por su presencia y explotación del delta nigeriano. Chevron pagó a la milicia local, conocida por sus abusos contra los derechos humanos, para aplastar las protestas, e incluso les proporcionó helicópteros y barcos. Los militares abrieron fuego contra los manifestantes, luego quemaron sus aldeas hasta el suelo.

2. De Beers

how did they get so famous18 Las 10 multinacionales mas peligrosas del mundo

Esta empresa no escatima en gastos, y financia, apoya y crea autenticas guerrillas y dictaduras del terror para poder seguir obteniendo mediante explotación de niños y adultos, la preciada piedra. En Botswana, a DeBeers se le ha culpado por la "limpieza" de la tierra donde se extraen los diamantes, incluyendo el traslado forzoso de los pueblos indígenas que habían vivido allí durante miles de años. El gobierno supuestamente cortó el suministro de agua, los amenazó, los torturó y  ahorcó públicamente a los resistentes.
No dejemos de lado su nula responsabilidad ambiental, sus nulos derechos laborales, las vidas humanas, y sus campañas rancias y machistas.

3. Phillip Morris

pm Las 10 multinacionales mas peligrosas del mundo


Phillip Morris es el mayor fabricante de cigarrillos de Estados Unidos y del mundo.

Se sabe que causan cáncer en los fumadores, así como defectos de nacimiento en los niños por nacer si la madre fuma durante el embarazo. El humo del cigarrillo contiene 43 carcinógenos conocidos y más de 4.000 sustancias químicas, incluyendo monóxido de carbono, formaldehído, cianuro de hidrógeno amoníaco, la nicotina, y el arsénico. La nicotina, la sustancia química principal psicoactivo en el tabaco, ha demostrado ser una adicción psicológica. Fumar aumenta la presión arterial, afecta el sistema nervioso central y constricción de los vasos sanguíneos. Las colillas de cigarrillos son uno de los principales contaminantes que los fumadores arrojan rutinariamente; lento para degradar. Muchos de estos filtros se abren camino en el suelo o en el agua, donde sus productos químicos se comportan como verdaderas sanguijuelas.
El tabaco no sólo contamina la tierra durante sus extensas hectáreas de monocultivo, las cuales son rociadas a diario de agro tóxicos, su producción industrial contamina (se utilizan enormes cantidades de papel, algodón, cartón, metal, combustibles...), su consumo contamina la atmósfera, daña a su comprador y a los que le rodean. Su colilla tarda años en degradarse proporcionándole al suelo y al agua una cantidad enorme de tóxicos.

4. Coca-Cola

coca cola summer girl 1 Las 10 multinacionales mas peligrosas del mundo
La bebida favorita del mundo o "la leche del capitalismo", acumula demandas y sanciones en diversos países derivados de graves hechos de contaminación, malas prácticas laborales y uso de aguas no autorizados.
En la fase de producción, la compañía utiliza casi tres litros de agua por cada litro de producto terminado. Las aguas desechadas constituyen contaminantes, que la multinacional deposita en lugares protegidos, como ocurrió en Colombia, situación por la cual, fue multada en Agosto pasado, por la Secretaría Distrital del Ambiente, de la Alcaldía Mayoy de Bogotá, al demostrarse que habáin descargado sus desechos en el humedal de Capellania, en la zona de Fontibón.El hecho es considerado atentatorio contra un área de especial importancia y protección ecológica. El proceso por contaminación del Humedal Capellanía tiene su origen en la caducidad del permiso de vertimientos otorgado a la multinacinal por cinco años y la no autorización de la Secretaría de Ambiente para renovar este permiso. Posteriormente, mediante visitas técnicas fue verificado el estado de la red de alcantarillado de Coca Cola y la realización de descargas industriales, evidentemente no autorizadas.
Una situación muy similar ocurrió en la India en el 2005, donde alrededor de mil manifestantes marcharon para pedir que cerrara la planta cercana a Varanasi, ellos tenían la certeza de que todas las comunidades cercanas a plantas embotelladoras de Coca Cola padecen la falta y contaminación de sus suelos y napas freáticas. Análisis toxicológicos registran la presencia de altos porcentajes de pesticidas prohibidos como el DDT y como “buenos vecinos” distribuyeron sus desechos industriales a los campesinos de Mehdigani con el argumento de que servían para “abono” El resultado es que hoy los suelos son estériles.
Y como si fuera poco, la bebida en cuestión, junto con consumir agua en exceso   no aporta ningún elemento nutritivo, al contrario, al contener altas concentraciones de azúcar, es uno de los principales contribuyentes de la obesidad que afecta cada vez en mayor medida a nuestras poblaciones del tercer mundo, generando por otra parte, problemas dentales. Y el efecto de " quitar la sed", lo logra mediante el uso de ácido fosfórico.
¿Sabías que ...
  • España es el país europeo que más Coca-Cola consume?
  • Otros productos suyos son Fanta, Sprite, Aquarius, Nestea, Minute Maid, Tab, Sonfil, Finley, Nordic Mist o Fruitopia (hay 324 distintos)?
  • Una lata de 33 cl. contiene unos 35 gr. de azúcar?
  • En 1931 Coca-Cola cambió el traje verde de Papá Noel a rojo para una campaña publicitaria, haciendo juego con su color corporativo?
  • Otras universidades en Atlanta, Toronto, California, Irlanda o Berlín ya han expulsado a Coca-Cola de sus Campus?
  • Las botellas de plástico de Coca-Cola en España no son de material reciclado, sino de plástico virgen.
  • ¿Casualidad que el ex-presidente mejicano Fox sea ex-representante de Coca-Cola? ¿y Adolfo Calero, ex-gerente de Coca-Cola, agente de la CIA y cara pública de la contra nicaragüense? ¿y el embajador de EEUU en la India ? ¿y el magnate golpista Cisneros, en Venezuela ? ¿y el ministro Jorge Presno, de Uruguay?
  • Cuenta con delegaciones en más de 200 países, incluyendo paraísos fiscales como Bahrein o las islas Caimán, para evadir impuestos por sus beneficios...
  • En el año 2003 obtuvieron unos beneficios de 21.044 millones de dólares (La mitad de los gastos previstos por la ONU para garantizar la educación básica a todos los niños del mundo).
  • Impulsa potentes grupos de presión: se opuso al tratado de Kyoto a través de sus lobbys US Council for International Business y la Business Round Table, cambió regulaciones en la UE a través del American Chamber of Comerce , fue fundadora del International Life Science Institute, muy influyente en la FAO y la OMS , etc.
  • Contiene productos transgénicos.
La próxima vez que vayas por una bebida, recuerda la contaminación de los humedales, el uso no autorizado de aguas subterráneas, la violencia, que un litro equivale a tres en realidad... tal vez sea mejor una limonada.

jueves, 19 de diciembre de 2013

PRÁCTICAS POLÍTICAS O PRÁCTICAS MAFIOSAS


Desde que comenzó la crisis es creciente un sentimiento que se ha convenido en etiquetar como «antipolítico» y que se basa en culpabilizar de casi todos los males a las personas con cargos institucionales. Desde luego partimos de un hecho obvio: muchos políticos han tenido responsabilidad en la gestación de la crisis. Ahora bien, lo han sido en tanto que han actuado como corruptos, caciques y sujetos irresponsables que no advertían los riesgos y consecuencias de un determinado modelo de crecimiento económico, pero no en tanto que políticos. Ahí reside la diferencia crucial que nos lleva a una necesaria defensa de la política en su sentido clásico.
Muchas personas consideran que la mayoría de los políticos actúan sin ética colectiva alguna, únicamente pensando en sus propios beneficios. Y, desgraciadamente, es cierto. No obstante, conviene hacer algunas precisiones. La ética, como cualquier otra institución, no es universal y atemporal. Es decir, no existe el comportamiento moralmente aceptable que es válido para cualquier tiempo histórico sino que, por el contrario, dependerá de una serie de condiciones históricas que varían en el tiempo.
Gramsci nos ayuda a establecer una compartimentación analítica entre la ética privada y la ética pública, es decir, entre la ética individual y la ética de lo colectivo. Para el autor italiano es importante recalcar que la política pública, como forma de organizarnos en tanto que sociedad humana, está separada de la ética individual. Es decir, no nos debe interesar el comportamiento ético del político en su vida privada sino el comportamiento ético del político en su vida pública.

jueves, 12 de diciembre de 2013

AVE MARIA




La legalització del cànnabis reportaria a Espanya 6.000 milions d'euros a l'any

Albert Einstein deia que crisi és igual a oportunitat. La legalització d'aquesta substància, la marihuana, pot suposar una solució econòmica a la crisi ja que s'obriria un nou nínxol de mercat i de creació d'ocupació. Els beneficis anuals que podria reportar la iniciativa superarien els 6.000 milions d'euros. 

Els diners de la venda de cànnabis omplin les butxaques de traficants, mafiosos i cultivadors, que van per lliure en el mercat negre. Si es legalitzara aquesta droga, considerada tova, però, tot aquest diner negre eixiria la llum i suposaria el pagament d'impostos i la creació de llocs de treball. 

Des d'EUPV defensem la legalització d'aquesta planta. I és que en un càlcul basat en la quantitat de droga que decomissa la Guàrdia Civil, 682 tones anuals, que representen el 20% del que circula a Espanya, la seua legalització suposaria a les arques de l'Estat més de 6.000 milions d'euros. 
Espanya es troba al capdavant en el consum d'aquesta substància, segons l'Observatori Europeu de Drogues i Toxicologies. 


lunes, 11 de noviembre de 2013

EL FRAU INSTITUCIONALITZAT DEL SECTOR ELÈCTRIC


Enmig d'un context de crisi com l'actual, el preu de l'energia no para de pujar fins al punt que a l'estat espanyol paguem una electricitat i una gasolina de les més cares d'Europa.
Per què? Per què totes les companyies de llum ens cobren el mateix? Per què és igual a quina gasolinera vages que sempre acabes pagant la gasolina més o menys al mateix preu? No és un mercat liberalitzat?




Intentarem entendre el complex món de l'energia, començant per la factura de la llum. Què estem pagant realment en aquest paperet incomprensible per a la majoria? Com es fixa el preu del que consumim?
Parlarem amb Jorge Fabra, expresident de Red Eléctrica de España i exconseller de la Comissió Nacional de l'Energia i amb Carmen Monforte, periodista de Cinco Días especialitzada en energia.
Visitarem la gasolinera més barata de Madrid que ens demostrarà que, en realitat, la nostra gasolina podria ser més barata. Per què llavors els preus mai baixen i sempre pugen? Qui marca els preus? Hi ha algú que regule aquest mercat?

martes, 15 de octubre de 2013

EUPV EXIGEIX A FABRA QUE EXPLIQUE EL SUPOSAT FINANÇAMENT IL·LEGAL DEL PP VALENCIÀ


Per a Sanz, (EUPV) els informes de l’Agència Tributària “no fan més que aproximar-nos un poc més a allò que mantenim des d’EUPV des de fa molt de temps: que el PPCV és un dels pilars del finançament irregular de tot el PP. 



La síndica d’EUPV en Les Corts, Marga Sanz, per la seua banda, ha qualificat de “gravíssimes” les informacions aparegudes ahir al diari El Mundo. 
“La situació és summament greu. Estem sent governats per un partit que suposadament i segons aquestos informes d’Hisenda, ha comés il·legalitats al llarg dels anys per arribar al poder i perpetuar-s'hi. El presumpte finançament irregular de la campanya electoral implicaria que el PP no va competir de manera neta als comicis”.

Per a Sanz, els informes de l’Agència Tributària “no fan més que aproximar-nos un poc més a allò que mantenim des d’EUPV des de fa molt de temps: que el PPCV és un dels pilars del finançament irregular de tot el PP. L’existència d’una comptabilitat B demostra que la trama Bárcenas de finançament il·lícit del PP arrela en el PPCV a través d’una sofisticada xarxa d’empreses relacionades amb la construcció que finançaren el partit a través d’Orange Market”.

viernes, 20 de septiembre de 2013

SERAFINETECA

El TSJ ha desestimat la querella contra Castellano formulada per l'Associació contra la corrupció per la falta de concreció dels delictes i dels possibles autors dels mateixos. El querellant contra Castellano podrà ara acudir a un jutjat ordinari per a sol·licitar que s'investiguen els fets denunciats, segons les mateixes fonts. La querella es va presentar el passat 14 de juny contra Castellano i altres tres persones -la seua dona, l'empresari José Miguel Pérez Taroncher i la seua esposa, pels suposats delictes de prevaricació, malversació de cabals públics, negociacions prohibides a funcionaris i abús en l'exercici de la seua funció.

L'Associació contra la Corrupció acusava Castellano de realitzar contractacions suposadament irregulars amb Construccions Taroncher durant la seua etapa com a conseller de Sanitat i de Governació i Justícia, a causa d'una relació d'amistat i interessos comuns. L'acte del TSJ assumeix les tesis de la Fiscalia i assenyala que "no és suficient" la mera formulació d'una denúncia o querella contra una persona aforada, sinó que és necessari que en la documentació que s'acompanya se l’impute "de manera inequívoca i directe" la comissió o implicació en fets concrets i constatables.
L'alt tribunal recorda que, segons la jurisprudència, per al cessament de la competència de l'instructor ordinari és necessari que es depuren les diligències de recerca necessàries i que llavors apareguen "indicis racionals de criminalitat o sospites fundades o versemblants" de la participació de l'aforat en el fets.


Pensàvem fer una etiqueta només dedicada a ell, al més honorable dels manresans, però ni això que es mereix el personatge. Però dóna tant de sí que no hi ha manera d'encabir tantes informacions si no és agrupant-les en una SERAFINETECA. Recomanem la lectura de “MANRESANUS HONORABILIS” O L'ASCENS D'UN SERAFÍN AL CEL per a situar-se d'una millor manera a l'univers serafinal. També podeu fer-vos del club de "FANS DE SERAFÍN CASTELLANO" al Facebook si vos quedeu amb mono.

Podeu consultar els articles de la Serafineteca per data o per temàtica. Vos assegurem que el fons documental no pararà de créixer. Vos mantindrem en alerta:



SERAFINETECA PER TEMÀTICA

A) Gürtel i les amistats perilloses de Serafín


B) La incompetència de Serafín en matèria forestal i de prevenció d'incendis


C) Les retallades musicals de Serafín


D) Serafín torero i paranyer


domingo, 15 de septiembre de 2013

DENUNCIEN LA TALA DE PINS QUE SE SALVAREN DE L'INCENDI D'ANDILLA


Ecologistes en Acció de la Serrania denuncia la tala indiscriminada de "milers de pins adults que es van salvar de l'incendi de l'any Passat a Andilla". 
Segons Explica el portaveu de la Formació ecologista a la comarca, Luis Suller, "estan arrasant una massa forestal de pi adult , catalogada com d'especial protecció paisatgística i forestal, amb l'excusa de la presència d'una plaga d'escolítids" o escarabats del gènere "Tomicus destruens (Wollaston)".

La tala l'executa l'empresa que va guanyar el concurs convocat per l'Ajuntament d'Andilla, els plecs dela qual els va supervisar la Conselleria de Medi Ambient. Els ecologistes expliquen que es tracta de la mateixa empresa que s'encarrega de la retirada de la fusta cremada de la zona i alerten del negoci que hi ha en aquest sector: " la fusta verda es ven a 10/12 euros la tona i la cremada a 6 euros".


Alcubles després de l'incendi que arrassà la Serrania, l'Alt Palància i el terme de Llíria


miércoles, 28 de agosto de 2013

EL PP DE BENAGUASIL TANCA LA DISCOTECA MUNICIPAL QUE COSTÀ 1'2 MILIONS D'EUROS DESPRÉS DE PERDRE'N 180.000


L'alcalde del PP de Benaguasil Ximo Segarra afirma que clausura el local d'oci perquè tenia a tota l'opinió pública en contra. I ara cau, l'angelet.


El Partido Popular de Benaguasil aprovà liquidar la discoteca municipal B-Club, que l'ajuntament havia edificat amb 1.200.000 euros provinents de fons del Pla E i la Diputació de València. El PP va aprofitar la seua majoria absoluta per a liquidar un projecte que havia generat molta polèmica entre els veïns de la localitat, ja que, segons va revelar Esquerra Unida, a la inversió inicial caldria afegir 180.224 euros de pèrdues per manteniment en només tres anys. Uns diners que havia d'assumir l'empresa pública que gestionava el local.

Este és el Benaguasil postsegarrà
"El projecte apadrinat pel PP ha resultat tot un fracàs tant social com econòmic com advertien tots els ciutadans amb un mínim de sentit comú", denuncia José Cervera, regidor d'EU.

Per al Partido Popular, crear un local d'oci amb els fons del Pla E, els va semblar la millor idea. Així ho va expressar l'alcalde Joaquín Segarra: "Tots els pobles necessiten un lloc per a l'oci i la trobada dels joves. Nosaltres no les considerem pèrdues com a tal, ja que s'estava donant un servei als joves de la ciutat. Amb estos diners havia de fer front a les despeses de llum, aigua, o els drets d'autor per la música", va assegurar Segarra

domingo, 4 de agosto de 2013

SERAFINET VA DE CACERA AMB L'EMPRESARI A QUI DONÀ EL CONTRACTE D'INCENDIS PER 22 MILIONS

 Castellano i l'amo de Avialsa, a l'esquerra, llueixen dotzenes d'ànecs com a trofeus de caça


El conseller de Governació va signar al març de 2010 l'adjudicació del servei per extingir els focs a l'empresa d'avions Avialsa T-35, amb el director general comparteix jornades cinegètiques. Però, damunt, EL CONSELL DEIXA SENSE BRIGADES LES MUNTANYES VALENCIANES PER SEGON ANY.
L'extitular de Sanitat també caça amb el contractista Taroncher.

No arriba a la longevitat política ni a la capacitat de metamorfosi de Rafael Blasco, però Serafín Castellano ha acreditat de sobres la seua versatilitat. No debades ha estat conseller (de Justícia i Administracions Públiques, Sanitat i Governació) durant dotze dels 18 anys de règim popular al País Valencià. I malgrat les seues moltes ocupacions i a compatibilitzar càrrecs al Consell amb el partit "hui és també secretari general del PP, número dos d'Alberto Fabra", sempre s'ha reservat temps per a una de les seues grans passions: la cacera. 
Entre els que han compartit jornades cinegètiques amb Castellano hi ha contractistes de la Generalitat. Fins i tot empresaris als quals ha adjudicat, amb signatura de pròpia mà, contractes milionaris. És el cas del director general i propietari de l'empresa aeronàutica Avialsa T-35. Vicente Huerta i Castellano han assaborit caceres, acompanyats per altres empresaris i algun dirigent d'una important societat pública, segons fonts coneixedores d'aquestes excursions de cap de setmana. Caça menor. Ànecs, per a més senyes.



El contracte que la Conselleria de Governació va atorgar, per tramitació urgent, a Avialsa l'1 de març del 2010 era caça major. El seu import va assolir exactament els 22.657.852 euros. 

L'empresa d'Horta, una de les més importants companyies europees d'aviació en la lluita contra el foc i en la fumigació de camps, va resultar concessionària per aquesta quantitat del servei d'avions destinats a les tasques d'extinció d'incendis forestals al País Valencià. El conseller Castellano va signar la resolució el 17 de març de 2010. Avialsa, que compta amb la major flota d'Espanya d'aeronaus per a la lluita contra incendis, va construir un aeròdrom a Viver, convertida en la seua principal base logística, després d'haver aconseguit el 2 de febrer de 2007 l'autorització de la Conselleria de Territori per a poder construir el centre de vols en sòl no urbanitzable. Les instal·lacions acullen també a Air Tractor Europe, signatura del grup Avialsa que té la representació per a Europa, nord d'Àfrica i Orient Mitjà de l'americana Air Tractor, un dels més importants constructors mundials d'avions per a l'extinció d'incendis.

jueves, 1 de agosto de 2013

EL CONSELL AMAGA LES LIQUIDACIONS DE LES FIRMES PRIVATITZADES DE SANITAT


La diputada autonòmica d'EUPV Marina Albiol va criticar que el Consell «amaga» les liquidacions anuals de les empreses dels departaments de salut privatitzats del País Valencià, que mostren els comptes d'aquestes empreses amb l'administració pública, tot i haver-les sol·licitat.


Albiol ha recordat que va demanar «fa mesos» al conseller de Sanitat, Manuel Llombart, la documentació de totes les liquidacions anuals dels departaments de salut privatitzats de Dénia, la Ribera, Manises, Torrevella i Elx-Crevillent des que van entrar en funcionament amb el model de gestió privatitzada, però només els ha facilitat la liquidació de Ribera Salut fins a 2007.

miércoles, 31 de julio de 2013

ELS PP REGIONALS TAMBÉ TENIEN UNA COMPTABILITAT B SEGONS BÁRCENAS


Mentre l'Audiència Nacional decideix sobre el recurs presentat per l'excarceració de Luis Bárcenas, se segueixen coneixent noves dades de la declaració de l'extresorer del PP davant el jutge Ruz. L'últim és que les seus regionals i provincials tenien el mateix sistema de comptabilitat B de Gènova i fins i tot que blanquejaven una part dels diners.

Aquest dissabte es compleix un mes de l'entrada en presó de l'extresorer del Partit Popular. Després d'aquest primer mes, moltes han estat les informacions que han eixit a la llum gràcies al propi Bárcenas, sobretot en la seua declaració davant del jutge Ruz.

En aquesta declaració davant el jutge, Bárcenas va dir que "en cada seu provincial o cada seu regional es du, de la manera que siga, una comptabilitat de les mateixes característiques i que la mecànica d'aplicació de donatius i d'utilització dels donatius és similar".

Les actuacions irregulars, segons l'extresorer, es desenvolupaven en seus com Castella-la Manxa, Lleida, Tenerife o Cantàbria, però el cas que més apareix en els papers és el de Galícia. Bárcenas apunta directament en el cas de Galícia a un home, Ángel Piñeiro, gerent regional del partit, que suposadament era la persona que rebia els diners.


domingo, 28 de julio de 2013

SOBRE EL DESMANTELLAMENT DE LA XARXA PÚBLICA DE FERROCARRIL


Compartim este escrit d'algú molt cabrejat sobre l'accident de tren a Galícia:



Me asquea el morbo y la necrofilia de algunos medios carroñeros siempre chapoteando en la sangre y las desgracias, en unos días se olvidarán y trasladaran su sensacionalismo al siguiente trema truculento o la próxima tragedia. Luego están los que a primeras de cambio trataron de sacar el fantasma del "terrorismo" pero si hablas de los recortes y del desmantelamiento del ferrocarril público te acusan de "politizar la tragedia"; para estos copio las palabras de Richard Eagleton:

"A ver, retrasados. Apostar por la alta velocidad es política. Recortar en lo público es política. Despidos y EREs en RENFE es política. Insinuar como una rata que detrás del descarrilamiento estaba ETA o Resistencia Galega es política. Que el tramo de la vía en el que el tren ha descarrilado fuera construido por una empresa que ha hecho donaciones en B al Partido Popular es política. Que se haya reducido en un 70% el gasto en RENFE destinado a mantenimiento es política. Que se penalice económicamente a los conductores de AVE que llegan tarde, también es política. Que el presidente del gobierno copie y pegue un comunicado del terremoto en China, mucho me temo que sí, también es política.


miércoles, 24 de julio de 2013

TRANSPARÈNCIA? HA, HA, HA


Per què Finlàndia, Dinamarca, Suècia i Nova Zelanda són els estats menys corruptes del món? Analitzem els factors, identificats en estudis internacionals, que afavoreixen el bon govern d'aquests països

Any rere any, Finlàndia, Dinamarca, Suècia i Nova Zelanda ocupen les millors posicions en l'Índex de la percepció de la corrupció, que publica l'organització Transparència Internacional. Aquests quatre països, doncs, poden ser considerats els menys corruptes del món. Però, a banda l'interès propi de la classificació de l'índex, paga la pena de mirar d'entendre quins factors hi allunyen la corrupció. Per identificar-los, hem pres de referència estudis d'experts en la lluita contra la corrupció i n'hem extret les principals conclusions.

Lleis eficients i robustes
Els països menys corruptes tenen una tradició legislativa forta, que es remunta molts decennis enrere. L'estructura legislativa té una orientació bàsica, acordada i respectada pels partits parlamentaris. Això evita que l'alternança governamental malmeti l'estabilitat de les lleis més significatives contra la corrupció. Per exemple, la primera llei de llibertat de premsa finlandesa és del 1919. I aquest és un dels aspectes fonamentals del rigor democràtic: garantir una bona informació als ciutadans. Un altre exemple de la tradició legal d'aquests països és el principi d'accés públic als documents oficials de Suècia, que data del 1766. Per tant, la continuïtat i la tradició legal a favor de la transparència és un factor fonamental en la lluita contra la corrupció.



Les dones al poder

Alguns estudis del Banc Mundial demostren la correlació entre la presència femenina als parlaments i als principals llocs de poder dels estats i els nivells baixos de corrupció, associats a una cultura de govern transparent. Alguns experts estableixen un vincle clar entre la igualtat de sexes i la prevenció de la corrupció. Cal observar com les dones han tingut un paper preeminent en l'administració pública finlandesa des de fa molts anys. Per exemple, el 1906 Finlàndia va esdevenir el primer país del món de garantir el dret de vot de les dones i el de ser elegides. De fet, encara ara és el país amb més representació parlamentària femenina del món.