Mostrando entradas con la etiqueta actes i mobilitzacions. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta actes i mobilitzacions. Mostrar todas las entradas

domingo, 17 de mayo de 2015

Crònica del mítin del dissabte 16 de maig.


 Ahir dissabte es va celebrar un mítin a Llíria que va comptar amb la cap de llista Carme Veses i el candidat d'EUPV a la presidència de la Generalitat Ignacio Blanco. Entre les frases que destaquem de l'acte a càrrec de Carme Veses hi destaquem la aposta ferma per la remunicipalització dels serveis públics i el foment del xicotet comerç, així com l'impuls de l'agricultura i la ramaderia ecològica. També hi va fer especial esment a la monetarització del servei d'aigua que al nostre poble s'ha convertit en un negoci. Per la seua banda, Ignacio Blanco va parlar de que malgrat el que diguen les enquestes totes coincideixen en una cosa, el canvi vindrà només si Esquerra Unida té una presència important a les Corts. Davant del triomfalisme del PP Ignacio Blanco va assenyalar que un terç de la població del País Valencià està en risc d'exclusió i que el 52% dels joves estan a l'atur. 

jueves, 9 de abril de 2015

jueves, 17 de abril de 2014

CRÒNICA DE LES ACTIVITATS DEL CAP DE SETMANA REPUBLICÀ

  El passat divendres dia 11 d'abril un nombròs grup de persones que omplia l'auditori del C.C San Miguel de Llíria es va aplegar per celebrar amb música i cançons un cap de setmana republicà que com tots els anys organitza el col·lectiu local d'Esquerra Unida de Llíria, amb parlaments i música del conegut cantat de ritmes sensuals Burguitos es va donar per començat un cap de setmana que prometia xerrades, discussió, passacarrers i molta bona companyia. Ací avall us adjunctem el parlament de l'acte així com fotos d'aquest perquè és més avisats de vosaltres pugau trobar-vos-hi.

jueves, 27 de febrero de 2014

XERRADA SOBRE EL PROJECTE DE LLEI DE SEGURETAT CIUTADANA AQUEST DISSABTE DIA 1


El proper dissabte 1 de març, EUPV de Llíria, realitzarà una xerrada al voltant del Projecte de Llei de Seguretat Ciutadana.
Xerrada que tindrà lloc al Casal Jaume I Camp de Túria (Avinguda dels Furs, 17-B) a les 19:00H.
Amb aquesta iniciativa volem reforçar la postura d’EUPV en contra d’aquest projecte, al qual ens hem oposat des que es va a donar a conèixer. I així ho férem presentant una moció a l’Ajuntament en el Ple de gener, que va ser rebutjada amb els vots en contra del Partit Popular.
Esquerra Unida considera que la proposta de Codi Penal aprovada en Consell de Ministres el darrer 20 de setembre de 2013, representa una clara agressió als drets fonamentals recollits en la Constitució Espanyola de 1978. Drets com el de manifestació, reunió, expressió o opinió queden amputats per un projecte de Llei que té com a finalitat controlar i reprimir a una bona part de la societat que no està d’acord amb la política portada a cap per aquest govern i ni amb les terribles conseqüències socials de l’atur, pobresa i pèrdua de serveis públics que s’estan perpetrant: serveis com la sanitat, l’educació o les ajudes socials per la dependència, estan sent privatitzats o eliminats directament, amb la consegüent indignació de la ciutadania, cada vegada més disposada a demanar en el carrer el que els neguen a les  institucions.

domingo, 12 de enero de 2014

LES MARXES DE LA DIGNITAT ARRIBARAN A MADRID EL 22 DE MARÇ


Per la reforma laboral. Per les retallades socials que afecten a la majoria social. Pel creixement de la pobresa extrema i la precarietat. Per la repressió que "ja afecta més de mil activistes i sindicalistes" i per la corrupció que "afecta totes les institucions". Però sobretot perquè "no és temps de gemecs" sinó de "lluita". Aquests són només alguns dels motius pels que diverses columnes d'aturats i exclosos del sistema econòmic provinents de tot el territori estatal iniciaran entre el 8 i el 10 de març una marxa a Madrid que desembocarà a la capital el pròxim 22 de març per " realitzar accions amb repercussió "que facen visibles als culpables de la crisi:" els banquers ".
"La convocatòria de la Marxa a Madrid es fa des de la perspectiva de la situació que patim i la necessitat d'establir una resposta, un calendari d'accions que articule una mobilització continuada, unitària, massiva i contundent que ens permeta passar de la resignació a la acció determinant i que es vaja instal · lant de forma majoritària en la societat la idea que es poden canviar les coses combatent als poders reals i al govern, el seu capatàs ", anuncia el Front Cívic, l'organització fundada per Julio Anguita, en un comunicat difós dijous.
La convocatòria, que pretén aglutinar a Madrid a "centenars de milers de persones de tots els territoris de l'Estat" està sent impulsada per organitzacions com el Sindicat Andalús de Treballadors (SAT), el mateix Front Cívic, els Campaments Dignitat d'Extremadura, Xarxa Solidaritat Popular, partits polítics com Esquerra Unida i Esquerra Anticapitalista i diferents plataformes de convergència com Alternatives des baix i Suma, la gent primer.
"La nova Llei de Seguretat Ciutadana converteix Espanya en una predictadura alhora que les retallades socials que està duent a terme el Govern de Rajoy, i que encara no han acabat, han deixat a la majoria de la població en una situació de precarietat i desocupació dramàtica. Per això, organitzem aquestes marxes que hem batejat com les marxes per la dignitat ",assenyala José Coy, membre de la Mesa Estatal del Front Cívic.
"Poble a poble"
Fins ara hi ha vuit columnes d'aturats que han confirmat la seua assistència a la marxa i que sortiran des d'Alacant, València, Múrcia, Andalusia, Extremadura, Aragó, Astúries i Castella i Lleó. "També estem organitzant columnes en altres territoris com Galícia i País Basc, però encara no hi ha res tancat", afegeix José Coy, que destaca que la idea és que "sorgeisca  un moviment estable entre els diferents sectors i pobles que participen en la marxa juntament a altres moviments socials com les marees ciutadanes en defensa del públic.
Les marxes sortiran dels seus respectius llocs d'origen entre el "dia 8 i 10 de març" i arribaran a la Comunitat de Madrid "el dia 20 o 21" del mateix mes. "Intentarem recórrer els pobles de Madrid en aquest parell de dies per al dia 22 fer l'entrada a Madrid on esperem poder celebrar una manifestació que una a centenars de milers de persones", assegura Coy.
En el cas d'Andalusia, a falta de la confirmació oficial, que es produirà en la reunió estatal del pròxim 18 de gener, la columna d'aturats partirà des de Còrdova el dia 8 de març, tal com assenyala aquest mitjà Diego Cañamero, portaveu del SAT. "Volem anar poble a poble, barri a barri, transmetent a tota la ciutadania la importància que té la mobilització social en aquest context de retallades i desmantellament de l'Estat del Benestar. Si volem canviar la realitat política, econòmica i democràtica d'aquest país la societat civil ha d'estar unida ", assegura Cañamero, que afegeix que espera que 2014 sigui l'any de la unió de la societat civil.
Arribada a Madrid
Una volta les diferents columnes hagen arribat a la Comunitat de Madrid, al voltant del dia 20 de març, la idea actual és recórrer diverses localitats de la zona per realitzar l'entrada a la capital el dia 22 de març. "Aquest dia celebrarem una manifestació que esperem que siai multitudinària i que serveisca per visibilitzar tots els mals que recorren el país i als culpables d'aquesta crisi, que no són altres que els banquers", assenyala Coy, que recorda que l'Estat ha "regalat "36.000 milions d'euros als bancs.
Tot el que passe d'ençà d'aquest moment és, a dia d'avui, una incògnita. Encara que no es descarta la possibilitat d'acampar a la capital, Cañamero assenyala que les marxes han de tenir una mentalitat de "guerrilla" per "poder adaptar-se a qualsevol situació". "Hem de tenir capacitat d'adaptació i seguir per on siga millor en aquest moment. La nostra intenció és romandre a la capital i seguir la lluita des d'allà, però s'anirà veient com evolucionen els esdeveniments ", sentencia Cañamero.
Acta reunió estatal Marxes a Madrid contra l'atur, la precarietat, les retallades i la repressió.
Vallecas, setembre 18, 2013
Assisteixen persones dels següents col · lectius:
Àmbit estatal: FCSM, Xarxa Roja, Esquerra Anticapitalista, Comitè Confederal CNT-AIT, CGT, rebelion.org, cronicapopular.es, Alternativa des de baix, Construint l'esquerra, UJCE, Socialisme 21, IU
Andalusia: SAT, ATTAC Andalusia, Cobas Còrdova
Astúries: Adepavan (Assemblea d'Aturats del Nalón)
Castella: Esquerra Castellana
Extremadura: Campaments Dignitat, Múrcia: marea per l'Ocupació, Plataforma d'aturats
Madrid: Plataforma Solidària Antirepressiva, Mares contra la repressió, Xarxa Solidària antirepressiva de Madrid, Assoc de Veïns Parc Europa, Plataforma d'Aturats Sant Blai, Assemblea 15m Sant Blai Canilejas, Plataforma Avui per Tu-Xarxa Solidària de Fuenlabrada, UPK, Sindicat Assembleari de Sanitat, FCSM Madrid centre, Moviment contra l'atur i la precarietat per la renda bàsica, CGT-SOV Alcazar de San Juan, Assemblea d'IU Marx Fusta, Unió Proletària, Coordinadora 25S, Assoc de Veïns Alt de l'Arenal, Ateneu Popular de Solidaritat entre els Pobles, Plataforma per l'Escola Pública de Vallecas, Plataforma d'aturats de Múrcia, CNT-Comarcal Sud, CAC Madrid, Vallekas per la Vaga general, Fedreación Regional de AA.VV. de Madrid, Iniciativa Comunista, Comitè d'Empresa UPS-Vallecas (COBAS), Sindicat de Transports de Madrid CNT, Grup Anarquista Albatros - FAI, dignitat social-Múrcia, Iniciativa de cooperació per la Renda Bàsica i el repartiment de treball, Agrupació Republicana de Coslada, Parròquia Sant Carles Borromeo, Assemblea d'Aturats de Fontarrón, Unitat Popular i de Classe, Plataforma per l'Escola Pública de Vallecas, Sindicat Ferroviari
Múrcia: Marea per l'Ocupació, Plataforma d'Aturats, PAH Molina del Segura, Marxa per l'Ocupació i la Dignitat Social-Múrcia
País Valencià: Intersindical Valenciana, Assemblea Aturats i precaris, Coordinadora de Plataformes en defensa de les persones desocupades, Comitè preparatori marxes València, CGT-PV, Assemblea contra la precarietat de l'Horta-Sud,
ACORDS:
1r) Data d'arribada a Madrid de les diferents columnes:
22 març
El format de marxa que es planteja, és no tornar als territoris el dia després de les marxes, sinó romandre a Madrid, i realitzar accions amb repercussió.

martes, 24 de septiembre de 2013

IU EXIGE AL GOBIERNO LA ILEGALIZACIÓN DE LOS PARTIDOS DE EXTREMA DERECHA


Presenta una proposición no de ley en el Congreso instando al Gobierno a investigar a los grupos que "promueven la violencia fascista" y solicita al fiscal general del Estado que actúe contra Alianza Nacional

Izquierda Unida ha presentado una proposición no de Ley en el Congreso de los diputados este viernes exigiendo al Gobierno que ponga en marcha los mecanismos necesarios para ilegalizar a los partidos de extrema derecha. La iniciativa, encabezada por los diputados Ricardo Sixto y Gaspar Llamazares, se produce dos días después de que un grupo ultra asaltara la librería Blanquerna de Madrid mientras se celebraba un acto con motivo de la Diada. Llamazares, además, ha emplazado al fiscal general del Estado, Eduardo Torres-Dulce, a abrir "un procedimiento de declaración del partido político Alianza Nacional como asociación ilícita" y "promover su ilegalización y disolución”.
En los últimos meses han sido varios los exponentes de IU que han llamado la atención ante lo que consideran un alarmante aumento de actos y agresiones por parte de estos grupos ultras. En una entrevista el jueves por la mañana en Radio Nacional de España, el coordinador federal, Cayo Lara, avisó de que lo sucedido en el centro cultural catalán en la capital no era un hecho aislado, y que las recientes imágenes en las que se ha podido ver a diferentes miembros de las Nuevas Generaciones del PP posando con símbolos fascistas y nazis o haciendo el saludo romano, no podían minimizarse. Por ello instó al Gobierno a tomar las medidas oportunas. En junio, el propio Ejecutivo reconoció a Sixto que los grupos ultra están recibiendo cada vez más ayudas de los equipos de fútbol.
En la proposición no de Ley,  además de pedir que se actúe contra los detenidos por el ataque al centro Blanquerna, entre los que hay un familiar del ministro de Defensa, Pedro Morenés, ambos diputados denuncian que "en España, a diferencia de Alemania, Gran Bretaña y otros países de la Unión Europea, no se dispone de ninguna estadística oficial de las agresiones racistas y de la violencia neonazi en general". También inciden en que IU ha sido víctima de esos ataques recientemente en Madrid ante "la pasividad de la Delegación del Gobierno". A finales de junio, la sede de la federación en la localidad de Morarzarzal fue incendiada y según Llamazares y Sixto, varios cargos públicos, afiliados y simpatizantes de IU han sufrido amenazas. 
"Los gobiernos deben responder ante lo que verdaderamente son: ataques de corte fascista que tienen anclaje en organizaciones y grupúsculos que difunden su ideología nazi poniendo en peligro la seguridad y la convivencia pacífica y democrática de los ciudadanos. Por tanto, no sólo debemos quedarnos en la denuncia institucional sin paliativos de la actuación de grupos de extrema derecha o de los delitos que éstos pudieran cometer" reclaman.
De este modo, IU exige al Gobierno "que ponga en marcha todos los instrumentos que la legalidad vigente pone a su alcance" para investigar "las actividades de aquellos grupos sospechosos de participar en movimientos de extrema derecha, sus redes de financiación, la difusión de su ideología por diversos medios, sus actuaciones, sus conexiones con otras organizaciones en España y a escala internacional", haciendo hincapié en que el propio Parlamento Europeo ha denunciado que al menos 1.300 grupos ultra repartidos por los países miembro, tienen algún tipo de conexión entre sí.
Ambos sustentan su petición de ilegalización recurriendo al artículo 515.5 del Código Penal, que establece como asociaciones ilícitas aquellas que promueven "la discriminación, el odio o la violencia contra personas, grupos o asociaciones por razón de su ideología, religión y creencias, la pertenencia de sus miembros o de alguno de ellos a una etnia, raza o nación, su sexo, orientación sexual, situación familiar, enfermedad o minusvalía o incitan a ello". 


martes, 17 de septiembre de 2013

QUÈ LI DIRIES A FABRA?


El grup parlamentari d'EUPV recollirà les propostes de la ciutadania per a portar-les al debat de Política General


Els cinc diputats d’EUPV en Les Corts han presentat aquest matí la campanya #AFabralidiria. La veu del carrer al Parlament”, una iniciativa que pretén recollir les propostes i suggerències de la ciutadania per incloure-les en el discurs i resolucions que Esquerra Unida portarà a l’imminent debat de Política General que tindrà lloc en les Corts Valencianes. 

La síndica i coordinadora d’EUPV, Marga Sanz, ha assenyalat que el govern valencià “no posa en la seua agenda els veritables problemes dels ciutadans, tot allò que els preocupa, per això volem que siguen ells mateixos els que introduisquen eixes qüestions i obrir les portes a la participació dels valencians en el debat de Política General”, ha explicat.

miércoles, 4 de septiembre de 2013

ANY 2013, ANY ESTELLÉS

Breu biografia

Vicent Andrés Estellés (Burjassot, 1924 - València, 1993) és el poeta valencià més important des d’Ausiàs March. Autor d’una prolífica i variada obra, Estellés, fill de forners, es va dedicar al periodisme, una professió que va condicionar el seu estil, la seua manera de dir. No debades, Estellés fa al llarg de la seua obra una crònica social –i per què no dir-ho, també política– de la realitat de la seua època, marcada pel franquisme i per la restauració monàrquica, tot viscut sota les convulsions provocades per la dreta valenciana pel que fa a la qüestió lingüística i identitària.
De tot plegat, ens en dóna notícia el poeta en els seus versos, els quals exploren quatre línies temàtiques bàsiques: la poesia civil, la poesia de la quotidianitat, la poesia existencial i la poesia imaginativa. Aquest acostament a la realitat explica, en bona part, la seua popularitat, l’extraordinària recepció i la calorosa acollida que va tindre entre els valencians, però també entre la resta de catalanoparlants, fet que el converteix en un dels poetes autòctons més llegits de tots els temps.


Sobre Estellés, Joan Fuster

"Nota provisional i improvisada sobre la poesia de Vicent Andrés Estellés", dins el volum I de l'Obra Completa de Vicent Andrés Estellés: Recomane tenebres. València: Tres i Quatre, 1972

Els temes de Vicent Andrés Estellés, en una última reducció, tenen la nua elementalitat de la vida de cada dia: la fam, el sexe, la mort. [...] El cas és que l'Estellés "obre els ulls" -tots els sentits- en la sinistra etapa dels grans pànics, quan no hi havia espai ni temps per al respir, i la gent respirava com podia. 
L'amor venia a ser el que ell diu: racons furtius, desigs sufocats, fantasies meticuloses. I la fam: racionaments, estraperlos, llum taxada. Subterrània, en la poesia de l'Estellés, hi ha una mena d'il·lusió foraç, entorn de pa, de la taula de la infància, de l'aroma estimulant d'una salut esvaïda. Com la mort, la mort aleshores més "mort" que mai: no era solament un home o una dona, una criatura, que morien... L'exaltació pripàpica, la llàgrima davant la penúria sistemàtica, el taüt previsible, industrial com el dol que s'hi enquadra, són vivències que tenen una datació exacta, tal com surten en els poemes de Vicent Andrés Estellés. I són locals, frenèticament locals: de Burjassot a València. Jo no gosaria afirmar que això siga "realisme històric". 
Però sí que és un testimoniatge –o un testimoni– de la "realitat". I escrit des d'un angle molt precís: des d'una cantonada. L'Estellés fa la poesia d'un carrer de València, d'un "trenet" de València a Burjassot: un residu humà vigorós, que es debat en l'esperança de continuar vivint. No oblidem, però, el marc del principi: quan tothom fornicava malament, moria malament...

martes, 25 de junio de 2013

UN POLICIA AGREDEIX UN REGIDOR D'EUPV I S'ARRANCA EL NÚMERO DE PLACA

L'acte d'inauguració del TGV a Alacant de dilluns va estar marcat per les protestes d'un grup manifestants i pels aldarulls que hi hagué amb la policia. 
Aquests dies ha circulat a la xarxa aquest vídeo, en el qual s'hi veu un policia que pega amb la porra un manifestant que duia una bandera, i immediatament un grup de manifestants es llença al damunt de l'agent, atacant-lo i deixant-lo durant uns moments sense escapatòria.


viernes, 10 de mayo de 2013

ELS JOVES D'EUPV DEL CAMP DE TÚRIA, EN MARXA!


Els joves d'Esquerra Unida de Camp de Túria s'han presentat 

amb un concert i una xarrada a la Pobla de Vallbona


J.Descalzo, Jesús Martinez, Javier Parra i Inma Martí
Els coordinadors Inma Martí i Jesús Martinez, de la Pobla i el Camp del Túria respectivament, volien deixar clar l'important creixement que el col·lectiu ha tingut als últims mesos. Una situació que els il·lusiona si cap més per a llançar-se en el treball de la comarca. La presentació va ser el diumenge 5 de maig.Amb voluntat d'estar al peu dels problemes reals que viuen els joves: "dificultats serioses, perquè els joves no vivim en un món de globus i festa contínua, fent en això referència al conegut vídeo de NN.GG en el qual dos membres de la Pobla ixen simulant que els joves viuen en un món de festa i alienats".


En la presentació, els Joves van voler insistir que les polítiques dirigides a la joventut tindran un paper molt important per a l'organització d'esquerres a Camp de Túria. Inma Martí i Jesús Martinez, de la Pobla i de l'Eliana, feren de representants de la resta del col.lectiu durant la xarrada.

En acabar, pogueren parlar amb nosaltres i ens explicaren mes concretament que volen 'fer propostes per crear llocs de faena per a joves, amb polítiques d'emancipació i d'oportunitats per a la generació més preparada, però amb el futur més difícil de seguir la situació que propugna el PP, volem també proposar iniciatives de defensa del dret a la decisió de les dones joves respecte del seu cos, inclòs el dret a l'avortament, en un moment en què el ministre Gallardón amenaça amb retrocedir en este dret;' tots estos exemples digueren 'son ja un objectiu dels col·lectius de joves de la comarca'. Els moviments socials i el treball quotidià que molt d'ells fan amb la PAH i així mateix en els moviments d'estudiants, varen ser alguns dels aspectes dels quals parlaren.

Reiteraren molt que volen estar 'al costat dels joves de la comarca, dels que no troben faena i dels que des de la universitat estan sotmesos a les retallades i al pagament de taxes impossibles: el dret a l'habitatge és això, un dret, no un luxe en estos moments'.

En referència a algunes polítiques concretes, com per a exemple la que difon l'ajuntament de la Pobla enviant joves poblans a treballar a Alemanya, digueren que 'NO és moment que ningú haja de moure's a l'estranger per l'eufemisme de mobilitat exterior de la ministra o perquè el PP es nega a realitzar una política possible de creació d'ocupació ací i ara'.  
El grup comunicà la intenció d'anar fent la seua presentació per els diferents pobles de la comarca. 


miércoles, 8 de mayo de 2013

S'HA CREAT UNA PLATAFORMA LLIRIANA DE PERSONES DESOCUPADES


En Llíria s'ha constituït una Plataforma d'aturats, per defensar el dret al treball per a tots

La Plataforma o Associació de desocupats, és ja una realitat a Llíria. Malauradament ha calgut la seua creació perquè el nombre d'aturats a la capital del Camp de Túria ja és molt important. La desocupació castiga Llíria, la capital de la comarca que és també la capital de la desocupació. En principi tenen com a intenció defensar els drets dels aturats que porten temps sense faena. Són conscients que el Serverf dóna poques solucions. Fins i tot saben de les poques o escasses intencions de donar solució pels ajuntaments.

Segons declaren: 'El nostre objectiu és fer una pinya entre tots per treballar i reduir la desocupació de Llíria, que actualment està en més de 3.000 persones. Per això hem de col·laborar tots difonent la nostra plataforma de boca en boca, afegint als nostres amics al facebook de la plataforma, convidant i acudint a les nostres reunions, tots els dilluns a les 17.00h, col·laborant i participant en idees. Si eres jubilat i has estat empresari, els teus consells ens poden ajudar als emprenedors, comptables, economistes... Això sí, ha de ser altruista ja que la nostra plataforma és sense ànim de lucre. Si estàs molt de temps a casa i prenent pastilles per a la depressió o ansietat, et sentarà bé que vingues fent una passejada fins a la nostra plataforma, no sigues sedentari. Anima't i recorda que el sedentarisme mata. 

sábado, 4 de mayo de 2013

JOVES EUPV CAMP DE TÚRIA CONTINUA AMB LES PRESENTACIONS PELS MUNICIPIS DE LA COMARCA



Des de Joves EUPV Camp de Túria vos convidem a l'acte de presentació del nostre col·lectiu que tindrà lloc al RockCafé de la Pobla de Vallbona, aquest diumenge 5 de maig a les 18h. Una bona manera d'acabar la setmana, què fer un diumenge a la vesprada? Conéixer gent, conéixer alternatives, i si és amb música en directe molt millor.

L'acte comptarà amb la presència de diferents col·lectius de Joves d'altres municipis així com de la resta de la militància i simpatitzants d'EUPV al Camp de Túria.

viernes, 3 de mayo de 2013

CARTA OBERTA A UN/A JOVE REBEL: "SI T'HO HAN LLEVAT TOT, NOMÉS POTS EXIGIR UNA COSA: TOT"




Estàs fotut. 
Pertanys a una generació de joves que estan creixent en una situació política, econòmica i social en la qual un vell règim s'enfonsa i ho arrossega tot amb si. Els pobres són més pobres, els rics són més rics, i la teua família està començant a tindre dificultats -i probablement ja les tinga- per a deixar-te un futur al que hauries de tindre dret pel sol fet de ser un home o una dona.
Potser algun dels teus pares estiga a l'atur, o potser tots dos. Probablement hages hagut de deixar d'estudiar o ni tan sols pots començar a fer-ho perquè els teus pares no poden pagar-te els estudis, i segurament mai cotitzaràs els anys suficients com per poder jubilar-te dignament, si és que no t'has mort abans per una malaltia totalment curable però de la qual el tractament no podràs pagar.
La veritat és que estàs fotut. Estàs fotut però tens sort. Tens la sort d'estar creixent en una generació de joves que estan aprenent a colp de retallada, de porra i d'amenaça, com és i com funciona el maleït sistema que vol fer de tu un esclau sense drets i que a generacions com la meua li van vendre com el més just i pròsper dels mons que ens faria a tots lliures, feliços i rics, en una mentida que la majoria va creure, i que encara els més inconscients esperen recuperar sense adonar-se que també estan més fotuts del que mai haurien pogut imaginar.

Tens sort. 
Tens la sort d'estar vivint el major procés de conscienciació política d'una generació d'espanyols des dels anys 20 del segle passat, i també protagonitzant al costat de centenars de milers de joves un procés revolucionari en les formes d'entendre la comunicació i l'organització, i tens al teu abast més quantitat d'informació de la qual van poder tindre els revolucionaris i estadistes en els segles passats.
En aquestes circumstàncies, en què es barreja el fotut i el afortunat, tens dues opcions. La primera és renunciar a qualsevol esperança d'un futur digne, oblidant per sempre de tindre una vida plena amb un treball digne i amb drets, de jubilar-te quan encara pots gaudir de la teua vida, de tindre dret a l'habitatge, a l'educació, a la sanitat i a la cultura, i en definitiva oblidant de ser un home (o una dona) per a convertir-te en un esclau la resta de ta vida. Però hi ha una altra opció, la de pegar un colp de puny a la taula, posar el crit al cel i dir als miserables que guanyen perquè tu perdes que pagaran tots i cadascun dels crims i abusos que han comés.