Una miqueta de nostàlgia, novament. Un quint recorregut per estampes de la ciutat de Llíria que, llevant-los el color, són capaces de portar-nos a un temps que hui ens és impensable per impossible.
Com ha canviat l'urbanisme... I pensar que abans no calien títols per a alçar tanta bellesa...
Des d'EUPV de Llíria pensem que cal potenciar la trama urbana i l'estètica genuïna, preservant les trames, les traces, les línies, els colors i els ornaments propis dels barris més vells de Llíria. No es tracta de negar-se als nous mètodes i estils de construcció i edificació, sinó de no voler-los en zones on són pegots i un dolor a la vista, a banda d'una ofensa al patrimoni col·lectiu alçat, majoritàriament, pel poble anònim.
![]() |
| Cul de l'església de la Sang vist des del principi des de la replaça que fa el carrer de Joan d'Àustria. |
![]() |
| Carrer de Pompeu venint des de la plaça de l'Assalt (ara de la Mare de Déu). El primer carrer a l'esquerra, el que puja, és el de la Torre de la Reina. |
![]() |
| Una edificació en el carrer de la Torre de la Reina. |
![]() |
| Carrer de Pompeu. A esquerra i dreta, el carrer de Viriat. |
![]() |
| Carrer del Tirador (ara, un tram del carrer de Viriat). Darrere d'estes cases hi ha la muralla medieval de Llíria. |
![]() |
| Atzucac del carrer de Viriat, antiga Era del Moro. |
![]() |
| Remat del campanar del Remei vist des del carrer de Joan d'Àustria. |
Fotos anteriors:
LA LLÍRIA QUE JA NO ÉS (I)
LA LLÍRIA QUE JA NO ÉS (II)
LA LLÍRIA QUE JA NO ÉS (III)
LA LLÍRA QUE JA NO ÉS (IV)








I SI NO VOS AGRAEN ESTOS CARRERS, JA PENJARÉ JO DEL FILS DE LA LLUM UNES QUANTES BOTIFARRES, VOREU QUE BONICO I QUINA AULORETA MÉS CELESTIAL!
ResponderEliminarPapi?
ResponderEliminar