viernes, 23 de agosto de 2013

BOUS AL CARRER AL PATI DE SANT FRANCESC DE LLÍRIA: LA COHERÈNCIA MORAL DEL BEATERI DEL RAVAL


Beneïts siguen els animals! L'Església diu que sant Francesc d'Assís estimà totes les criatures de Déu i seguí el seu exemple de bondat, misericòrdia, compassió i amor per tota la creació. No obstant això, no n'hi ha gens de bondat ni compassió en les festes religioses on està present la seua figura.

Vista del barri del Raval des de la costera de Sant Miquel
En esta societat que diu estimar tots els sers vius, quin és el tracte que reben la gran majoria dels animals? 
És més, preguntem-nos pels dubtes més propers, pels dubtes que ens són propis.
Quin és el tracte que reben els animals en les festes de la Puríssima (o en les de Sant Vicent, el Remei o Sant Miquel)? Quina és la coherència d'un veïnat que se sent catòlic, apostòlic i romà i menysprea la vida d'esta manera? Quin és el nivell moral d'un/a ravaler/a que diu honrar a sant Francesc d'Assís i disfruta com un/a descosit/da dalt o baix d'una tanca? 
Però no vos calfeu massa el cap, toreros, que esteu d'enhorabona. Demà comencen els espectacles taurinoculturals (terme encunyat pel PP al M.I. Ajuntament de Llíria) en les festes de la Puríssima. 

Amb tot, si voleu, també podeu llegir una miqueta. El Càntic de les Criatures (en italià Cantico delle creature, en llatí Laudes creaturarum), també conegut com Càntic del germà Sol, és un càntic religiós cristià compost per sant Francesc d'Assís en dialecte umbre a finals de l'any 1224 o principis del 1225, quan es trobava malalt i quasi cec, com una lloança a totes les criatures terrenals així com a les forces de la natura. Benvolguts/des conciutadans/es de catòlica devoció, vos en reproduïm un fragment perquè el reseu quan el bou envestisca: 

Altíssim i omnipotent bon Senyor,
teues són les lloances, la glòria i l'honor i tota benedicció.
A tu només, Altíssim, et convenen
i cap home no és digne d'anomenar-te.

Lloat sigues, Senyor meu, en totes les teues criatures,
especialment en el germà sol,
per qui ens dónes el dia i ens il·lumines.
I és bell i radiant amb gran esplendor,
de tu, Altíssim, porta significació.

Lloat sigues, Senyor, per la germana lluna i les estreles,
al cel les formares clares i precioses i belles.
Lloat sigues, Senyor, pel germà vent
i per l'aire i els núvols i el cel seré i tot oratge;
per tots ells a les criatures dónes sosteniment.

Lloat sigues, Senyor per la germana aigua,
la qual és molt humil, preciosa i casta.
Lloat sigues, Senyor, pel germà foc, pel qual il·lumines la nit,
i és bell i alegre i vigorós i fort.
Lloat sigues, Senyor, per la germana nostra mare terra,
la qual ens sosté i governa
i produeix molts fruits amb flors colorides i herbes.




23 comentarios :

  1. JO DEIXARIA ENTRAR ELS BOUS A L'ESGLÉSIA I POSARIA UN CADAFAL A L'ALTURA DE L'ALTAR MAJOR DE SANT FRANCESC. AIXÍ EL SANT TINDRÀ BONA VISTA DEL QUE PASSA.
    JA ESTIC FARTA DE NO PODER FER UNA VIDA NORMAL, BAIX DE MA CASA, EN EL MEU CARRER, ELS DIES QUE TINC VACACIONS. QUI VULLGA BOUS QUE SE'LS FIQUE EN SA CASA.
    I SÍ, UNA FELIGRESIA MOLT POC COHERENT. PERÒ QUÈ VOLEU SI A LA MARE DE DÉU LA DEIXAVA PRENYADA UN COLOM, SI MOISÉS PODIA OBRIR EN CANAL LA MAR MORTA I SI DÉU PARLAVA A TRAVÉS D'UNA SARSA? ESTA GENT ESTÀ CAPACITADA PER A SER COHERENT?

    ÀNIM I SEGUIU AIXÍ.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La calle ea de todos no solo tuya querrais o no querrais cada ve somos mas taurinos en lliria y nos hacemos fuertes un saludo BIC

      Eliminar
    2. Me pareix que monteu uns escrits y unes fotos molt bonikos! Xo me fa gracia que se queixeu dels bous vosatros politikuxos de merda y sobre lo q teniu q protestar se calleu! A mi tampok me apasionen els bous xo nian coses prou mes injustes! lo vostre es deplorable! Doneu pena...

      Eliminar
    3. SER-NE MÉS NO VOL DIR SER MILLORS. DE FEY, MÉS QUE MAI, LA GENT VOTÀ AL PP. ALS FETS EM REMET.

      Eliminar
  2. K pena k ste pueblo, como otros, solo x eso, sea 1 pueblo d mierda

    ResponderEliminar
  3. A vore qui és el xato que s'autodefineix catòlic i torero. Les consultes psiquiàtriques haurien d'estar plenes.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. mira guap@ (com no t´identifiques) sóc católica i torera i no em fa falta cap psiquiatra, però igual em pots aconsellar al que vas tu.

      Eliminar
    2. apunta: soc-una-beata@currupipi.com
      trankila, k estan les 24h. aJAJAJAJAjajajaJAJAJJAjaJAJ!!!!!

      ara en serio, i volent fer-te un be, d tot kor, parla en el teu retor i q t'explike la posicio de la teua religio en la kuestio torera. estos d'eu, molt beatos ells per cert (JAJAJAJJjajajajaA!"!!), ja han penjat alguns escrits de beatos no com tu, sino dels k manen i diuen k es catolic i k no, diguent k opina l'esglesia. l'entrada de les festes del remei u deixa klar klarinet, xiketa: els "festejos" taurins son aktes del dimoni (sant pius V). no, si al final els ateus tb apendrem religio grasies a les vostres anaes del perol..... es com si t sentires orgullosa de dir q eres feminista i masclista alhora. i t kedes tan panxa............. AJAJAJAJAJajajajajajJAJAJAJ"J"!!!!!!

      Eliminar
    3. beata@curruppipi a mi no m´ha d´explicar ningu la posicio de la meua religió en qüestió torera i si els festejos taurins son actes del dimoni ens voren a l´infern xq de segur que tu i molts com tu, que critiqueu la festa dels bous anireu a vore´ls

      Eliminar
  4. A tu et molesten els bous i a altres mos molesten les proveson, el pasacalles i els putos carrers pintats per a les festes de san miquel, com per exemple el de san franses que siguent una arteria principal per acçedir al çentre del poble que ya estiga tallant perque cuatre borreg@s recorden la seua infancia fen pintadetes...
    I parles de animals, els animals sou els cuatre energumens que voleu asoles la vostra comenançia...

    ResponderEliminar
  5. BÈSTIA [1242; del llatí bēstia]

    1 f Animal irracional, principalment quadrúpede, especialment de càrrega. (L'EMBOLAT)

    2 1 f [o m] Persona rude, intractable, brutal, incontinent, que es pot assimilar a una bèstia. (ELS EMBOLADORS I ELS QUE DISFRUTEN FENT PATIR)

    ResponderEliminar
  6. energumen -úmena

    [del gr. energoúmenos, íd., participi passiu de energéō 'obrar, exercir una acció']

    m i f 1 RELIG Persona posseïda del dimoni.

    2 p ext Persona agitada, emportada per un entusiasme excessiu, per una viva passió; fanàtic

    ResponderEliminar
  7. Yo no entiendo a la gente de este pueblo,está quejándose de todo cuando hay fiestas de San Francisco porque fiestas de San Francisco cuando hay fiestas en remedio porque hay fiestas del Remedio cuando hay fiestas de San Miguel porque son fiestas en San Miguel cuando hay fiestas de San Vicente porque
    son fiestas de San Vicente. Entonces me puedes explicar qué podemos hacer para
    que no le moleste a nadie del pueblo? Porque despues cuando tienes fiesta por ser el patron o el copatron de el pueblos, seguro que de eso no te quejas. Los
    demás también somos del pueblo y no
    nos quejamos y también aguantamos las
    fiestas. Lo primero que tenemos que
    hacer es respetarnos unos a los otros y lo
    segundo es saver convivir en un pueblo.

    ResponderEliminar
  8. Si volem divertir-mos , que embolen al sr.Manolo i a Paquito, i aixina serà la única manera que vaja a vorels.
    No diueu que no patixen???, doncs.... vosaltres mateix.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Señora Lola. Padece un niño en el vientre de su madre cuando lo matan descuartizándolo?. Está usted a favor de asesinar niños inocentes, sólo por el hecho de no haber nacido?. Si su respuesta es que está a favor de la vida del no nacido, entonces aceptaré su crítica al sufrimiento de los toros.

      Eliminar
  9. Y si es un poble de merda el que vulga q sen vaja a fer la ma!

    ResponderEliminar
  10. no parlem dels bous, q n'hi ha crisi. no parlem de la jornada laboral, que hi ha crisi. no parlem de la cultura, q hi ha crisi. no parlem del 25% de paro, q hi ha crisi. no parlem de la tala de pins de la torreta, q hi ha crisi. no parlem de l'educació, q hi ha crisi. no parlem de les retallades i copagaments, q hi ha crisi........ QUAN COLLONS ES POT PARLAR DE LA VOSTRA PARTICULAR BARBÀRIE; TOREROS?

    ResponderEliminar
  11. Cada uno se autocalifica con sus comentarios y con aquello con lo que disfruta... Y puestos a hacer demagogia, lo que cuestan los toros se podría utilizar en comedores sociales, educación (que no es lo mismo que enseñanza), en enseñanza, etc..., por poner unos ejemplos. Y SÍ, los toros deberían prohibirse, como tantas otras cosas "culturales" y tarde o temprano se acabará con la barbarie.

    ResponderEliminar
  12. Aqui hay quien se queja de que le molestan los toros porque pasan por su calle una vez al año,que les cortan la calle una vez al año,o como mucho dos,y los que tenemos que aguantar las campanas de la iglesia todo el año y en especial los domingos que es el único dia que tenemos los que trabajamos para dormir un poquito más ¿que?,yo os lo cambiaba,¿DE ESO NADIE SE QUEJA?.El que quiera ir a misa que se ponga el despertador o la alarma del movil.

    ResponderEliminar
  13. Queda inaugurado este pantano.

    ResponderEliminar
  14. si k es veritat, a sant fransés l'embolen tots els anys els mateixos k diuen venerarloo.....

    ResponderEliminar
  15. Per a d'alguns (entre ells vostes, senoyrs de E.U) es més justificable matar en el ventre de sa mare, a un ser humà no naixcut, que embolar a un bou. Per tant, els seus articles i critiques son profundament hipócrites i els mateixos arguments, augmentats, valdrien per a vostes. Però ja sabem tots, que per a vostés, MATAR a un inocent, no és tan greu com embolar un bou.

    ResponderEliminar
  16. Es curioso, que aquellos que hablan del aborto son los que se olvidan de ellos después de nacer, están en contra de la ley de dependencia, niegan la sanidad a los inmigrantes, etc, etc...
    Providas más integristas que el Papa, que insta a la Iglesia a "no hablar tanto del aborto y el matrimonio homosexual".
    También es curioso que esos que están en contra, sean aquellos que volaban a Londres para abortar cuando aquí no estaba permitido, es decir, gente con dinero, que no tienen la escusa de no poder dar una vida digna a su hijo... Estaría bien, y no sería demagogia, si, a parte del aborto, estubieran también en contra del maltrato a los seres vivos en general.
    Podríamos discutir, si un feto es un ser vivo, o un ser humano, y es un tema de moral propia, pero nadie puede discutir que un toro es un ser vivo.
    No he visto nunca jalear como energúmenos a un médico al verle realizar un aborto... y no, nunca es una fiesta abortar, sino que detrás existe un gran drama.
    Así que dejad de hacer demagogia, y repito, cada cual se autodefine con lo que comenta y con aquello con lo que disfruta, y creedme, nadie disfruta abortando.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.