lunes, 26 de agosto de 2013

EUPV DE LLÍRIA: PER UNA EDUCACIÓ LAICA I CRÍTICA


Els alumnes del País Valencià estan a la cua de l'Estat espanyol pel que fa a coneixements, segons estudis recents, i per a més desgràcia en el marc d'un país on obtenim un dels pitjors resultats de la Unió Europea, segons el prestigiós informe PISA. 

Ací, a Llíria, l'assignatura Educació es portaria el suspens més sonor, on l'oferta privada supera la pública, on hi ha instituts públics amb uns ruïnosos barracons i uns centres públics de primària massificats i amb instal·lacions precàries. 

La situació de l'ensenyança a Llíria resulta un verdader escàndol, i si bé les solucions han de vindre de Conselleria, l'Ajuntament posseeix les ferramentes necessàries per a pal·liar-ho, però amb el seu silenci es converteix en còmplice del retard i del caos de la nostra ensenyança pública ja que la privada-concertada gaudeix ací de molt bona salut (això sí, amb fons públics!).
  • Exigim que no es demore la construcció de l'escola de 0 a 3 anys, projectada en les ruïnes de la Cultural, i que siga pública, gratuïta i amb horari laboral.
  • Cal  crear una xarxa d'escoletes que done cobertura i resposta a esta demanda educativa i familiar pels diferents barris del municipi. Esta xarxa d'escoletes també ha de servir de ludoteca amb un horari més ampliat.
  • Els dos centres públics de primària de Llíria estan en una situació de màxima urgència i resulta un clamorós insult mantindre'ls en l'estat en què es troben. Reclamem la seua rehabilitació, ja que els dos edificis són vetustos, saturats, disposen d'un material antiquat, no tenen un espai suficient per al pati, el menjador, o per a la pràctica de l'esport. Òbviament no reuneixen ni les mínimes condicions materials per a garantir un bon ambient de treball.
  • Els alumnes de compensatòria –amb dificultat d'escolarització– no estan degudament repartits entre els centres públics i privats-concertats. Per tant, el consell municipal d'escolarització ha d'actuar fermament.
  • Demanem que l'Ajuntament dispose d'un terreny adequat per a ubicar un tercer centre de primària públic.
  • Proposem ampliar el bo d'ajuda per a material escolar, comprant en botigues de Llíria.
  • Cal crear un fons de gratuïtat de llibres als centres escolars promovent la reutilització, la solidaritat i l'atenció del medi ambient.
  • Els dos IES de Llíria són insuficients per donar cabuda a l'ensenyança secundària. L'Ajuntament ha de preveure els terrenys per a un tercer centre de secundària.
  • El Consell Escolar Municipal, que només actua per a l'escolarització, ha de dinamitzar molt més el seu funcionament. L'Ajuntament ha de ser partícip i oferir solucions sobre l'estat actual dels nostres centres escolars, però també proposar idees més concretes, com per exemple la posada en marxa de Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) o Cicles Formatius que puguen d'alguna manera pal·liar el fracàs escolar i garantir una mínima formació per als alumnes amb dificultats.
  • L'Escola de Persones Adultes i l'Escola d'Idiomes segueixen sense tindre una ubicació pròpia i van de prestat. La demanda obliga a les instàncies acadèmiques i a l'Ajuntament a solucionar ja el problema amb noves instal·lacions que alberguen estes dos escoles i una extensió de la UNED.



  • Continua clamant al cel el fet que el Conservatori, i ara l'Escola de Dansa, no pertanyen a la xarxa pública de Conselleria. Les despeses que açò ocasiona cada any ofeguen els pressupostos municipals i suposarien una enorme font d'inversió per a altres àmbits necessitats.
  • Per als nostres universitaris –i la resta de ciutadans en general– continua sent vital que l'Ajuntament pressione la Generalitat a fi de dotar a Llíria d'un millor servei de trens cap a València i les seues facultats. També per a tots els estudiants en general.
  • L'horari de les dos biblioteques ha d'adequar-se a l'època d'exàmens, ampliant la seua oferta.
  • Cal crear Agències de Lectura que cobrisquen les necessitats dels diferents barris de Llíria i fomentar i impulsar la utilització de les noves tecnologia a tots els col·lectius ciutadans.
  • S'ha d'organitzar una Escola de Pares i Mares amb un contingut educatiu en sintonia amb el tipus d'educació que defensem i formar-los per a participar en els òrgans de govern dels centres escolars.
  • Ampliació del Gabinet Psicopedagògic municipal per a donar més serveis als xiquets i xiquetes amb problemes i dinamitzar la Casa de Joventut oferint classes de repàs.
  • En altres àmbits no ens oblidem dels immigrants: cal ampliar i millorar els cursos d'integració lingüística i cultural.
  • Totes les institucions educatives s'han de coordinar a fi de promocionar l'ús i ensenyament del valencià, amb la finalitat de refermar la seua utilitat social en tots els espais i sectors.


No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.