martes, 27 de septiembre de 2011

ARTICLE DEL COL·LECTIU AL LLIBRE DE FESTES 2011



EL TAVE DE LLÍRIA

No busques ara les respostes (...) Ara viu les preguntes.
             Rainer Maria Rilke

¿Continues pensant que cal que el nostre municipi estiga travessat per la gran séquia mare del Pla Hidroil·lògic Nazional? ¿Creus que per a pujar a Sant Miquel fa falta desfer mitja lloma i asfaltar sobre restes arqueològiques? ¿Opines que una aposta decidida per l'agricultura és deixar Xèrcol, l'Alqueria Blanca, Barba-séquia o Beniali en guaret i arrapar pinades protegides de la Concòrdia per a estendre el reg a degoteig? ¿És creïble qui diu defendre la llengua del poble, però que quan ix de casa se la deixa dins de l'armari? ¿És admissible que els nostres representants presidisquen i financen actes catòlics en nom de tots? ¿Trobes racional que es facen carrers on no hi ha ni cases ni indústries i que els veïns afectats hàgem d'endeutar-nos per una terra que només que dóna guerra i fum? ¿És normal que a dia de hui la grandíssima majoria de carrers, sobretot els més comercials, encara estiguen okupats pels vehicles a motor i els vianants no puguem passejar tranquil·lament? ¿És just que els joves hàgem d'anar a València a per faena? ¿És just que els majors hàgem d'acontentar-nos amb un piscolabis patrocinat per l'Ajuntament? ¿Creus que en la Vila Vella, entre uns i altres, han preservat la trama urbana i l'estètica tradicional, ornamentant-la amb destarifos i modernors inadequades? ¿Penses que es fomenta la música (tota la música) fent quatre concerts només en estes festes? ¿És normal que hagen de tancar les tendetes o xicotets comerços, perquè no puguen fer front a les grans superfícies? ¿Tan imprescindible és la política de les grans infraestructures, com portar l'esquí a Llíria? ¿Eres dels que busquen desenfrenadament la felicitat il·lusòria i immediata basada en els beneficis materials, el consumisme, l'ostentació i la notorietat?

Preguntar és tindre el valor de suportar l'amargor de la realitat... Si a tot respons que sí, pots sentir-te arropat, perquè ara ja en sou més de cinc mil, i més encara si tenim en compte els futuribles sequaços. Que sàpies que des d'Esquerra Unida estarem, de moment, quatre anys fent-te la punyeta. Farts de la política folklòrica del populisme i l'opi adobat, volem mirar el món d'una altra manera. Som una gran minoria, però estem contents i satisfets perquè som necessaris per a mantindre viva la ideologia d'esquerres. Som el tàvec!

Els astrònoms de Perínzia es troben front a una difícil opció: o admetre que tots els seus càlculs estan equivocats i les seues xifres no aconsegueixen descriure el cel, o revelar que l'ordre dels déus és exactament el que es reflecteix a la ciutat dels monstres.
                       Italo Calvino

Esta és la nostra ciutat perquè sentim els seus dubtes com a propis: dubtem dels hospitals fantasmes, dels col·legis concertats proclius a no acollir xiquets immigrants, de les paelles gegants i dels que han decidit xuplar de la mamelleta per secula seculorum. I si, com nosaltres, dubtes, et fem saber que per als descreguts del col·lectiu d'EUPV els procediments més informals, els reptes quotidians, les complicitats, l'ajuda mútua i el qüestionament seran els eixos a partir dels quals farem política, que al cap i a la fi és la nostra manera d'estimar-nos Llíria.

Bones festes, salut i República!

1 comentario :

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.