jueves, 19 de enero de 2012

EL CONSELL HA CONVERTIT EN UN POLVORÍ L'EDUCACIÓ I LA SANITAT PÚBLICA VALENCIANES


EU exigeix la derogació immediata 
del decret de retalls

La síndica d’EUPV a les Corts Valencianes i coordinadora de la formació d’esquerres, Marga Sanz, s’ha sumat a la petició de derogació del decret de retalls aprovat pel Consell, “el qual està provocant mobilitzacions massives dels treballadors públics davant les conseqüències funestes que els retalls tindran en l’educació i la sanitat”. 
Sanz ha anunciat que la postura d’Esquerra Unida del País Valencià “serà d’oposició radical al decret i esperem que Fabra el retire d’immediat”.
Sanz afirma que el “comprensible” estat d’ànim, preocupació i malestar entre els treballadors afectats –pràcticament la totalitat en el sistema educatiu i sanitari valencià  “provocarà una situació sense precedents al País Valencià. Les amenaces de paralització de l’educació  o el bloqueig de la sanitat són conseqüència d’un decret vergonyós i insostenible que ha de retirar-se urgentment”.

La dirigent d’esquerres manifesta que en el cas de l’educació, la situació és límit: “els centres tenen problemes per a funcionar, a conseqüència del deute del Consell i en el cas dels de FP, com hui denuncia un mitjà de comunicació, barallen inclús cobrar als alumnes. Ens té summament preocupats assistir a la desaparició lenta del sistema educatiu públic”, alerta Sanz, qui a més denuncia que la gestió del PP “és la responsable directa d’aquesta situació. Una gestió que ha estat malbaratant recursos i emprant fins 100 milions d’euros en 10 anys per a construir barracons. Per què no s’han emprat eixos diners per a construir col·legis?”, es pregunta.
Sanz considera també que el decret dels retalls “suposa un atac demolidor a la sanitat pública i la preocupació dels seus professionals és més que raonable. Recolzem les seues protestes i reivindicacions, perquè considerem que el govern valencià no pot estar imposant retalls a colp de decret i jugant amb un material tan sensible com la sanitat; en definitiva amb l’estat del benestar”.

1 comentario :

  1. Dissabte 21 de gener, tothom a la manifestació amb samarretes verdes. Anoteu que eixa vesprada hem d'eixir al carrer a protestar. Els que manen faran el que voldran, però no amb el nostre nom i amb la nostra passivitat. Ens veiem a la mani.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.