Molts en el PP (i moltes, sobretot) han defés la qualificació per part de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat del terme "violència en l'entorn familiar" al referir-se a l'assassinat d'una dona a mans de la seua exparella en la localitat de Roquetas, a Andalusia.
Com pareix que cap en el PP sap per què s'usa el terme violència de gènere, ens permetrem recordar-los l'article primer de la Llei Integral 1/2004:
"1. La present Llei té com a objecte actuar contra la violència que, com a manifestació de la discriminació, la situació de desigualtat i les relacions de poder dels homes sobre les dones, s'exerceix sobre estes per part dels que siguen o hagen sigut els seus cònjuges o dels que estiguen o hagen estat lligats a elles per relacions semblants d'afectivitat, inclús sense convivència.
2. Per esta Llei s'estableixen mesures de protecció integral la finalitat del qual és previndre, sancionar i eradicar esta violència i prestar assistència a les seues víctimes.
3. La violència de gènere a què es refereix la present Llei comprén tot acte de violència física i psicològica, incloses les agressions a la llibertat sexual, les amenaces, les coaccions o la privació arbitrària de llibertat."
Així mateix, els recordem que també es denomina violència masclista, sexista, patriarcal o terrorisme masclista, perquè és el resultat més greu de la discriminació i desigualtat que pateixen les dones en una societat patriarcal on el masclisme prolifera i es converteix en caldo de cultiu de la violència contra les dones.
La violència en l'entorn familiar engloba diferents formes d'esta no menys importants com l'exercida contra les persones majors, en situació de dependència, a les filles o fills, etc., però que es diferencien de la violència masclista o de gènere perquè esta la pateixen les dones precisament per ser dones.
"1. La present Llei té com a objecte actuar contra la violència que, com a manifestació de la discriminació, la situació de desigualtat i les relacions de poder dels homes sobre les dones, s'exerceix sobre estes per part dels que siguen o hagen sigut els seus cònjuges o dels que estiguen o hagen estat lligats a elles per relacions semblants d'afectivitat, inclús sense convivència.
2. Per esta Llei s'estableixen mesures de protecció integral la finalitat del qual és previndre, sancionar i eradicar esta violència i prestar assistència a les seues víctimes.
3. La violència de gènere a què es refereix la present Llei comprén tot acte de violència física i psicològica, incloses les agressions a la llibertat sexual, les amenaces, les coaccions o la privació arbitrària de llibertat."
Així mateix, els recordem que també es denomina violència masclista, sexista, patriarcal o terrorisme masclista, perquè és el resultat més greu de la discriminació i desigualtat que pateixen les dones en una societat patriarcal on el masclisme prolifera i es converteix en caldo de cultiu de la violència contra les dones.
La violència en l'entorn familiar engloba diferents formes d'esta no menys importants com l'exercida contra les persones majors, en situació de dependència, a les filles o fills, etc., però que es diferencien de la violència masclista o de gènere perquè esta la pateixen les dones precisament per ser dones.
Este canvi en la denominació és un retrocés significatiu en la lluita contra la violència masclista que tantes persones portem anys realitzant. Un canvi que tindria conseqüències importants. Si a estes altures hi ha hagut 60 dones assassinades a les mans de les seues parelles o exparelles en 2011, englobar esta xifra dins de les estadístiques de violència domèstica no farà sinó invisibilizar este greu problema de la societat espanyola. Les paraules, per tant, importen molt.

Estic d'acord en que difuminar els casos de violència masclista denominant-los com a "violència en l'entorn familiar" és un retrocés per a les dones que són qui més pateixen l'abús de la força bruta, la discriminació i l'explotació sexual en la societat "occidental" i més encara en altres societats amb religions monoteistes semblants a la catòlica i on els fundamentalistes tenen el poder. La revolució més important en marxa des de fa un segle és la feminista i està costant moltes vides, perquè canviar una mentalitat costa generacions d'educació en la igualtat. No obstant, la raó sols té un camí en aquest tema: La meitat de la població del món està oprimida i la infelicitat que comporta este fet afecta a tota la població. O les dones aconsegueixen la igualtat o els homes seguiran insatisfets.
ResponderEliminar