miércoles, 11 de enero de 2012

LA GENERALITAT DEL PP CASTIGA AL PERSONAL PÚBLIC AMB UNA REBAIXA DEL SALARI

Aquestes mesures comportaran més crisi i més atur.
EUPV demana la dimissió del conseller Vela pel fracàs en la seua gestió econòmica.


En la Mesa General de la Funció Pública el conseller d’hisenda i administracions públiques, José Manuel Vela, ullet dret de Camps (quan hi havia la batalla ripollista-campsista al sud del País Valencià) i ara de Fabra (l'ha fet vicepresident), ha anunciat 10 mesures per a dos anys que afecten al conjunt dels treballadors i treballadores del sector públic: educació, sanitat, funció pública, organismes i fundacions públiques, justícia i Corts Valencianes. 
El conseller ha presentat el paquet de mesures sense pretendre cap negociació, ja que el Consell de la Generalitat les ha aprovat sense tindre a ningú en compte. Les mesures suposen una retallada brutal del salari tant del personal de carrera fix com del personal interí. A més, comporten una reducció d’entre el 15% i el 25% del salari dels empleats públics en funció de la mesura que afecte a cada un dels col·lectius. Açò suposa un empobriment per a més de 200.000 persones i es generarà una borsa de “contractes fem” o "subocupació" en el sector públic que afectarà de forma directa al personal interí i temporal.

EUPV rebutja frontalment aquestes mesures en fer repercutir la crisi a les persones que treballen en el sector públic: educació, sanitat, justícia, administració del Consell…Una repercussió que traspassa l’àmbit laboral i que, sense cap dubte, afectarà a la qualitat dels serveis públics i de l’estat del benestar. 
Acusem el conseller Vela de ser el responsable del forat econòmic i de la manca de tresoreria de la Generalitat i de mentir, ja que es va comprometre a no rebaixar el salari si no ho feia el govern central. És per aquest motiu que ha perdut tota la credibilitat i per això demanem la seua dimissió immediata.

Des d'Esquerra Unida considerem que aquestes mesures no serviran per a eixir de la crisi ni per a generar ocupació, tot el contrari: es desactivarà el consum afectant negativament a l’economia valenciana. Una altra vegada més, el govern valencià del PP fa pagar la crisi al personal de sector públic, un sector estratègic per garantir la prestació dels drets socials a la ciutadania valenciana. I estan "pensant-se" renegociar amb Ecclestone la Fórmula 1 en València els vora 20 milions d'euros que costa...

Per tot açò es convocaran totes les mobilitzacions necessàries per frenar aquesta agressió que suposa un robatori al personal de sector públic.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.