miércoles, 18 de enero de 2012

MOIXAMA GALLEGA


Amb la mort de Fraga Iribarne hi ha un feixista menys xuplant del pot, però que ha mort sense ser jutjat pels seus crims. Quina vergonya de democràcia...


Entre altres medalles i galons, el 3 de març de 1976, amb Franco ja mort i en plena transició, Fraga era ministre de Governació, l'equivalent de l'actual ministre d'Interior. La policia va entrar en una assemblea de treballadors en una església de Vitòria-Gasteiz i els trets van causar 5 morts i un centenar de ferits. Fraga va carregar la responsabilitat als líders obrers i va dir en una compareixença de premsa: "Que este trist exemple servisca de lliçó per a tot el país per als pròxims mesos". 
Este moment es recull en la pel·lícula 'La revolta permanent', de Lluís Danés, en què Lluís Llach recordava els fets que li van inspirar 'Campanades a morts'. Trobareu les paraules de Fraga al final del tràiler.


"Assassins de raons, assassins de vides. 
Que mai no tingueu repòs en cap dels vostres dies 
i que en la mort us persegueixin les nostres memòries."



6 comentarios :

  1. Diuen que qui oblida el passat està condemnat a repetir-lo i nosaltres que recordem també tropecem moltes vegades en la mateixa pedra. Però no podem oblidar la manca de respecte de Fraga a les vides de persones treballadores i estudiants que es manifestaven demanant pels seus drets laborals, per les llibertats, autonomia i democràcia. Fraga: la paraula i els fets del franquisme ofegant la veu del poble amb les càrregues dels grisos. No entenc com ara resulta que va fer molt per la democràcia segons declaracions d'alguns polítics. Sembla que la mort ho borra tot. Doncs, no. A fer la mà.

    ResponderEliminar
  2. Ad este moniato l'haguera ficat jo a picar pedra pa'ls ribassos del meu bancal. I, en'cabant, el retovataria.

    ResponderEliminar
  3. Si retovates el bancal amb eixa merda és capáç que enverines la terra i les collites. Calla, calla, quan més lluny millor. Jo el posaria al costat del Cabdil a la Vall dels Caiguts. Allí poden orar per l'ànima dels dos animalots tots els seguidors, perquè negre ho tenen d'entrar al cel,

    ResponderEliminar
  4. La muerte os sienta tan bien...

    ResponderEliminar
  5. Un menys! Jo sempre que vaig a la platja del Saler i veig les fincotes que destrossen el paisatge i fan mal a la vista, que es feren siguent ell ministre d'Informació i Turisme, me'n recorde d'eixe dinosaure. Fins i tot s'anomenen "Parador Luis Vives", perquè era el personatge històric preferit de Fraga. Angelets al cel...

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.