El Partido Popular no fa més que retallar, que retallar-nos serveis i drets adquirits des de fa dècades. L'ensenyament lliure, públic, gratuït i laic n'és un dels principals i on amb més ràbia han clavat els ullals. El germà menut, els ensenyaments de règim especial (dansa, música i idiomes), tampoc ixen millor parats de la mossegada.
Pel que fa als ensenyaments de règim especial, des d'EUPV pensem que cal:
- Reorientar les polítiques pressupostàries: més educació, més i millors ensenyaments de règim especial, i menys rescats a la banca.
- Reorganització i coordinació de les unitats administratives necessàries per a garantir el desplegament efectiu d’aquestes ensenyances. Una bona planificació és una millor gestió.
- Garantir l’existència d’una oferta de formació suficient i territorialment equilibrada per a donar cobertura a la demanda en les distintes ensenyances i graus.
- Augment de les dotacions de professorat i d’equipament per a adaptar-los a les exigències de la nova reordenació del sistema educatiu.
- Adequació i millora de les infraestructures dels centres per a ajustar-les a la normativa que estableix els requisits mínims per a aquests centres de règim especial.
- Potenciació de la vinculació d’aquestes ensenyances amb les universitats i establiment de canals de col·laboració amb empreses i altres entitats vinculades al món comercial, turístic, artístic o de l’espectacle.
Ensenyances de Música i Dansa
- Integració progressiva, basada en criteris de planificació de l’oferta d’aquestes ensenyances, dels conservatoris municipals de música i dansa en la xarxa pública dependent de la Generalitat Valenciana. Mentrestant, increment sensible de les subvencions de la Generalitat a les corporacions locals titulars d’aquests centres.
- Normalitzar els estudis superiors de música amb la creació de Facultats de Música, proposant les modificacions legals que siguen necessàries.
- Creació progressiva d’una xarxa pública de centres integrats de música i/o dansa en què els alumnes puguen cursar simultàniament els estudis musicals i de dansa amb els de règim general, aplicant allò que s’ha establit per l’article 41.1 de la LOGSE (encara vigent). Per tal de comptar a curt termini amb una xarxa mínima, cal iniciar aquest procés amb l’adequació física i funcional d’actuals centres d’Educació Primària i Secundària en localitats valencianes amb àmplia i reconeguda tradició musical. Amb aquest mateix objectiu, perfeccionament del sistema de convalidacions, destinat a reduir la càrrega lectiva de l’alumnat que cursa aquests dos tipus d’ensenyances.
- Adequació immediata dels conservatoris de música i dansa de la xarxa actual o futura de la Generalitat Valenciana als requisits mínims establits per la normativa vigent per a aquestes ensenyances.
- Potenciació de les escoles de música i/o dansa com a instruments d’acostament dels primers estudis musicals o de dansa a tots els ciutadans i les ciutadanes i a tots els racons del País Valencià. En aquest marc, increment del suport financer de la Generalitat Valenciana a les corporacions locals i entitats sense ànim de lucre titulars d’aquestes escoles, així com suport especial per a la creació d’escoles de música i/o dansa municipals.
- Desplegament reglamentari immediat de la Llei Valenciana de la Música que escometa la regulació específica de les escoles de música i dansa, orientada a aconseguir qualitat en l’ensenyança (professorat, instal·lacions, ràtios...) que permeta la continuació dels estudis en centres d’ensenyança reglada per a aquells alumnes que així ho desitgen.
- Elaboració d’un Reglament Orgànic específic per a les Escoles Oficials d’Idiomes.
- Elaboració d’un mapa escolar de les ensenyances d’idiomes al País Valencià que arreplegue una planificació racional i objectiva de la xarxa d’escoles d’idiomes.
- Ampliació de l’oferta d’ensenyances d’idiomes en una doble vessant:
- Infraestructures, utilitzant no sols les actuals escoles oficials d’idiomes, sinó també altres tipus de centres d’ensenyança.
- Diversificació de l’oferta lingüística, amb la incorporació progressiva de totes les llengües oficials de l’Estat espanyol i altres llengües de països de la Unió Europea, principalment d’aquells amb importants vincles de veïnat.
- Aplicació del principi de descentralització territorial en l’oferta d’ensenyances d’idiomes.
- Desdoblament de les escoles oficials d’idiomes de València i Alacant, ubicant les noves preferentment en l’entorn dels campus universitaris.
- Desplegament progressiu de cursos d’actualització de coneixements, de perfeccionament professional o semblants en les escoles d’idiomes, vinculats a les necessitats del món laboral i professional.
- Desplegament d’una oferta específica d’ensenyances d’idiomes en la modalitat d’ensenyança a distància, com a mínim en el primer cicle d’aquestes ensenyances, no circumscrita a la llengua anglesa.
- Generalització de les proves de nivell per a l’ingrés de l’alumnat en les ensenyances d’idiomes.
- Reorientació de l’oferta de cursos i programes de formació permanent del professorat d’ensenyances d’idiomes, amb una oferta horària diversificada, no limitada a les llengües més demandades i arrelada a les peculiaritats curriculars d’aquestes ensenyances.
- Coordinació entre l’oferta d’ensenyances d’idiomes i altres ensenyances de règim especial (oferta d’idiomes en l’àrea de cant en els conservatoris de música) o general (oferta de segon o tercer idioma en els Instituts d’Educació Secundària o sistema de convalidacions de matèries optatives).
- Establiment de procediments de convalidació d’estudis d’idiomes obtinguts en centres oficials depenents d’Estats de la UE (British Institute, Institute Français...) amb els estudis de les Escoles Oficials d’Idiomes.
D'ací a poquet durem els xiquets a música a El Prat. I a ballar a la llar dels jubilats...
ResponderEliminarI el Conservatòri de Llíria ofegant el pressupost municipal.
ResponderEliminar