PLE ORDINARI DE L'AJUNTAMENT DE LLÍRIA DE 19-07-2012
LA BATALLA DE LA TAXA DE L'AIGUA
Si encara no teniu molt clar això de la pujada de la taxa de l'aigua, comenceu per preguntar-vos "QUÈ HA FET EL PP AMB ELS 4 MILIONS D'EUROS D'AQUALIA?".
Si encara no teniu molt clar això de la pujada de la taxa de l'aigua, comenceu per preguntar-vos "QUÈ HA FET EL PP AMB ELS 4 MILIONS D'EUROS D'AQUALIA?".
Posició d’EUPV respecte a la resolució de les al·legacions presentades sobre l’ordenança fiscal nº 29 reguladora de la taxa per la prestació del servei d’abastiment domiciliari d’aigua potable
Camps i Rajoy manifestant-se per la pujada de la taxa de l'aigua de Llíria |
S’han desestimat les al·legacions presentades, amb les quals es posa de manifest el malestar de la ciutadania davant, una vegada més, la pujada d’una taxa. Un augment, en una taxa com l’aigua, que és un servei bàsic, suposa un greu revés per a la economia de les famílies. L’informe presentat per intervenció era presumible, és a dir, desestimaria les al·legacions presentades perquè en maig, quan es presentà la modificació de l’ordenança, ja s’hi va informar favorablement en tant que esta modificació de les tarifes no incompleix ninguna llei ni normativa.
Entenem perfectament l’informe d’intervenció. El que no podem entendre és la gestió de l’equip de govern en tot este procés. El seu esforç no ha estat en afavorir als llirians i llirianes, sinó en acceptar les condicions de l’empresa concessionària. Som conscients que cal complir la sentència del tribunal, i per tant, pagar el que en ella se'ns imposa, però tal com diu la sentència, i no augmentant esta quota temporal perquè l’empresa concessionària també obtinga benefici d’esta bogeria de posar-li preu a l’aigua en estat natural.
Malgrat en el contracte de concessió subscrit entre l’Ajuntament i l’actual AQUALIA, el benefici general i industrial s’aplica sobre els costos totals d’explotació ja siguen directes o indirectes com es diu a l’informe. No és un cost addicional per a l’empresa (i així es demostrava en l’informe economicofinancer presentat per la mateixa AQUALIA). En este punt, l’equip de govern hauria d’haver-se imposat i fer complir estrictament l’estipulat en la sentència del TSJ: 0,080€/m3 + IPC anual. A més a més, el titular del deute és l’Ajuntament i no AQUALIA, El pagament del deute a AQUAGEST és un acord entre esta i l’Ajuntament, no repercutint en res a l’actual concessionària.
En el cas d’haver utilitzat els diners del cànon per a disminuir el deute, també s'hauria pogut signar un acord de compliment parcial de la sentència, i fer-se el calendari de pagament d’acord a una quantitat més baixa per valor d’uns 643.000 €. Ara era el moment de donar la cara pels ciutadans i ciutadanes. El temps ha passat i les circumstancies són molt diferents. Assentar-se amb l’empresa concessionària i repensar el contracte de la concessió. Millorar-lo en favor del municipi. Estudiar altres camins per a finançar les inversions en el servei.
En quant als trams de consum, el consum mensual supera els 5m3 , tan sols s'ha de mirar la factura trimestral. Si s’augmenta el tram fins a 10m3 la repercussió econòmica és més favorable als usuaris i més real. I no estem fent un consum irresponsable de l’aigua.
En l’ordenança sobre tractament i abocament d’aigües residuals que hui s’ha aprovat, l’article 19 referit als cabals abocats a la xarxa de clavegueram, diu que la mitjana per habitant i dia és de 200 litres, és a dir, 0,2 m3. Al mes suposen 6m3 per habitant. Per tant, si el que aboquem té a vore amb el que es consumeix, en una família sols de 2 membres el consum ja està en 12m3 mensuals. Anem multiplicant en famílies de més membres (sols l’aigua que consumim amb una dutxa suposa uns 50l, és a dir, 0,05m3). Quin estudi ha fet AQUALIA? O d’on ix la quantitat de 200 l per habitant i dia de l’ordenança? Ací hi ha alguna cosa que no quadra.
AQUALIA ens ha passat un estudi de per què a les urbanitzacions la quota de servei és superior, ara, després de les al·legacions, però en l’estudi econòmic financer primer no s’especificava. Ens diuen que els costos que suposa atendre el servei al casc urbà i a les urbanitzacions és diferent.
En definitiva, defensar els drets dels ciutadans no és una prioritat d’este equip de govern, i així ens ho demostra aprovant esta ordenança.
Posició d’EUPV davant l’ordenança municipal sobre tractament i abocament d’aigües residuals
Considerem que s’ha treballant amb esta ordenança i que és necessari tindre'n una per al municipi de Llíria. Els abocaments a la xarxa de clavegueram han d’estar controlats tant per la quantitat que aboquem com pel que s’aboca. Pel benefici general. Però no obstant això, i no entrant en consideracions tècniques, sí que és important disposar de temps per a estudiar bé la proposta. Per este motiu, des d’EUPV ens abstindrem en este punt d’aprovació inicial de l’ordenança, donat que l’ordenança se’ns presentà com a despatx extraordinari el mateix dijous de la comissió informativa d’urbanisme i medi ambient.
SOBRE MODIFICACIONS DEL PGOU DE LLÍRIA
Posició d’EUPV respecte a la aprovació de la modificació puntual nº 21 del PGOU
Posició d’EUPV respecte a la aprovació de la modificació puntual nº 21 del PGOU
Des d’EUPV votem a favor. Esta modificació no sols no canvia l’estratègia del Pla General sinó, que a més a més facilita la instal·lació de xicotetes empreses (autònoms) al reduir el sòl mínim des de 300 m2. D’altra banda, el fet d'incloure específicament com a usos compatibles les instal·lacions hoteleres amplia l’oferta per a dur empreses al polígon. En definitiva, les dos opcions faciliten la possible arribada d’empreses que suposen llocs de treball.
Pla General d'Ordenació Urbana de Llíria |
Posició d’EUPV respecte a l’aprovació de la modificació puntual nº 24 del PGOU
En relació a este punt, el vot d’EUPV és a favor. Ja ho votarem així en la seua aprovació inicial, i també en la comissió informativa de juny. Pensem que és un espai on els centres de transformació no suposaran cap problema per a ningú i, per descomptat, es respectaran les zones de jocs infantils, així com la seua integració a l’espai, de manera que l’impacte mediambiental així com visual siguen els menors possibles. Una de les tasques de l’oposició serà controlar que això siga així.
EN CONTRA DE NOVES TAXES EN L'ESPORT EN LLÍRIA
Posició d’EUPV respecte a la modificació de l’ordenança fiscal nº 19 reguladora de la taxa per la prestació del servei de piscines i la resta d’instal·lacions esportives municipals
Posició d’EUPV respecte a la modificació de l’ordenança fiscal nº 19 reguladora de la taxa per la prestació del servei de piscines i la resta d’instal·lacions esportives municipals
Revisar les taxes està en el contracte de concessió i s’especifica augmentar l’IPC anual, ja que si no es modifica res caldrà complir-ho. No obstant, des de l’equip de govern caldria negociar amb les concessionàries. ARA NO ÉS EL MOMENT DE MÉS PUJADES, per la qual cosa votem en contra.
FUM, FUM, FUM: LA NADALA ENTRE L'AJUNTAMENT DE LLÍRIA I LA GENERALITAT
Posició d’EUPV davant l’aprovació del conveni de col·laboració entre la GV i l’Ajuntament de Llíria d’adhesió al projecte bústia ciutadana
Posició d’EUPV davant l’aprovació del conveni de col·laboració entre la GV i l’Ajuntament de Llíria d’adhesió al projecte bústia ciutadana
D’acord. Però puntualitzarem: al conveni llegim que volem evolucionar cap a una democràcia participativa, solidària i integradora. Es vol fomentar la col·laboració social, i fer prevaldre l’interés públic davant del privat en les polítiques que es desenvolupen. Significa que començarem a actuar d’eixa manera perquè fins ara els fets ens diuen tot el contrari. Estem d’acord però s'ha de vigilar i vetlar perquè realment es tracte de democràcia participativa i es posen en marxa els mecanismes necessaris per a dur-ho a bona fi. Que siga una ferramenta de treball real i no es quede tan sols en la bona voluntat de posar-ho en funcionament. Nosaltres controlarem que així siga.
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.