sábado, 15 de septiembre de 2012

BONIG HA ANAT A BRUSSEL·LES D'AGENT IMMOBILIÀRIA


El dilluns Isabel Bonig va fer un viatget a Brussel·les per a presentar davant de les institucions europees el projecte de reforma de la legislació urbanística valenciana. Suposem que la idea original (o almenys la justificació) seria la de torcar la mala imatge que esta legislació té per allà. És certament irònic el fet que els polítics del PP hagen tret tant de pit amb la legislació en vigor, acusant de mala fe els qui la criticaven, i que ara vagen a Europa a dir: "ja està, ho hem corregit". Però no era ja la millor? El que passa és que els ha traït la boca. Els titulars de la premsa no deixen cap dubte: la consellera aconsellava (calla: no serà la seua funció?) els inversors europeus que ara era el moment de comprar habitatges al nostre país. I és que eixa és la seua veritable intenció: protegir els interessos de les grans constructores i els bancs. Així ens llueix (i ens lluirà si no canvien molt les coses) el pèl.

El portaveu adjunt d’EUPV a les Corts acusa la consellera de presentar la nova llei urbanística valenciana, “com si fóra la portaveu de les grans empreses immobiliàries i constructores, intentant el passat dilluns a Brussel·les vendre un negoci, el dels habitatges. És injustificable que este govern continue apostant pel mateix model productiu: el de beneficiar a les grans empreses, i de pas als bancs que tenen els crèdits d’estes”, critica.
Torró descriu que la llei contempla “punts inacceptables, com la supressió del poder als ajuntaments o el manteniment d’una part important de l’urbanisme en mans de la iniciativa privada, fet que provocarà que les actuacions siguen més opaques”.


El parlamentari, a més, descriu que a la nova normativa “apareixen seriosos forats, alguns ja aprovats en el projecte de llei, com per exemple les actuacions territorials estratègiques, les quals permetran introduir criteris de discrecionalitat a l’hora de fer actuacions i seran l’excusa perfecte per a projectes desorbitats”.
Per a Esquerra Unida, els criteris urbanístics en la nova llei “segueixen marcats pel curt termini, i per la consideració de la construcció com el sector bàsic, quan este ha de ser de llarg termini i han d’imperar els criteris d’equilibri territorial, la preservació del medi ambient i la promoció d’un nou model econòmic”, apunta Torró.


Article de Lluís Torró, diputat d'EUPV a les Corts.

1 comentario :

  1. YO SIEMPRE LO DIGO. HAY QUE LLEVAR UN LADRILLO DENTRO DEL VUITTON, POR SI ACASO.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.