- La consellera Catalá recolza que es prohibisca anar a la vaga als alumnes.
- Llegiu ací l'avantprojecte de la Llei d'Educació Pepera. Si no en teníem prou amb les empastrades dels sociates, el resultat de l'aplicació d'una llei com la LOMCE, si es porta a terme, serà sens dubte el de la pèrdua d'una part molt important de les seues característiques democràtiques i anivelladores de desigualtats pel que fa a l'alumnat, la pèrdua de drets de la comunitat educativa en benefici del poder de directors en mans de l'administració, i un nou avanç en el camí cap a la privatització d'allò públic.
La consellera d'Educació, Maria José Català, va assegurar a Madrid que la Generalitat Valenciana estaria "d'acord" amb que l'avantprojecte de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce) suprimisca la possibilitat que els estudiants menors d'edat facen vagues, a les quals s'ha referit com "fer campana".
Segons la seua opinió, l'actual "és un període molt convuls, i si es vol lluitar contra el fracàs escolar es tracta que els alumnes vagen a classe". La titular d'Educació es va expressar en estos termes durant la celebració a Madrid de la Conferència Sectorial d'Educació en què es tracta l'avantprojecte de la Lomce, que reuneix les comunitats i que presideix el ministre d'Educació.
L'objectiu principal de la LOMCE és modificar aquells aspectes del sistema educatiu actual que no es corresponen amb les necessitats del mercat, àvid de treballadors de baixa qualificació. A grans trets, la LOMCE es planteja els següents objectius bàsics reals:
- A) Establir rutes clarament diferenciades que determinen el futur acadèmic de l'alumnat a edats inferiors a les que la llei marca com educació obligatòria. Això té com a finalitat adaptar als alumnes, a partir dels 12 anys, a un model productiu dependent, poc industrialitzat i basat en la baixa qualificació. Introduir proves d'avaluació externes per permetre un control directe sobre l'accés a cada etapa del sistema educatiu, incloent la decisió sobre el nombre de persones que "aprovar" en cada nivell. Aquestes proves forçaran a adaptar els continguts ensenyats a elles, devaluaran el paper del professorat i facilitaran la privatització d'una part del sistema.
- B) Eliminar competències dels consells escolars i triar políticament els directors de centres educatius que, al seu torn, hauran de passar per un procés selectiu previ, en mans de l'administració, que assegurarà la seua total "docilitat" respecte a la voluntat d'aquesta.
- C) Aprofundir en l'eliminació de drets del professorat, que perd competències en fer-ho el consell escolar i que es veu sotmés a més de l'amenaça d'impartir matèries diferents de la seua especialitat i trasllats obligatoris per necessitats funcionals. No obstant això, l'atac més gran en este sentit, vindrà amb la llei de l'Estatut de la funció pública docent, que la mateixa llei anuncia i que sembla es pretén també aprovar en poc de temps per a evitar contradiccions entre ambdós marcs legislatius.
- D) Devaluar els continguts acadèmics que s'imparteixen en l'ensenyament mitjà amb la retallada o pràctica eliminació d'assignatures, tant d'ensenyaments artístics i tecnològiques com de coneixement del medi i de la història contemporània, posant l'èmfasi en les matèries instrumentals. És una llei que entén l'estudiant exclusivament com a futur treballador: el camp d'acció a la societat s'ha de limitar al camp del laboral i no a la seua participació com a ciutadà, amb autonomia de pensament, crític amb el món que l'envolta i amb capacitat per imaginar i crear noves situacions.
Cal per tant posar al corrent al conjunt de la comunitat educativa i de la ciutadania dels veritables continguts i repercussions d'esta llei regressiva i impulsar un fort moviment de rebuig i de resposta a la mateixa, que incloga mares i pares, a estudiants, a mestres i professors i a les "Marees" dels diferents territoris així com a la ciutadania en general. La LOMCE ha de ser retirada i, qui l'ha proposat, el ministre Wert, ha de dimitir ja sense cap excusa.
La mobilització estatal d'estudiants i de famílies ha de ser el primer pas per a frenar la llei però la lluita no ha d'aturar fins a aconseguir la seua retirada. També la Vaga General que es produirà el 14 de novembre ha de servir per a expressar, a més d'un rebuig global a la política econòmica i social del govern, el rebuig ferm a la LOMCE.
Sobre unes notícies aparegudes al Levante i a Izquierda Anticapitalista.
Les persones que es queixen als bars, que no van a manifestacions, que alcen la veu als funcionaris en lloc d'anar contra el sistema o els alts càrrecs, les persones apolítiques egocèntriques, eixes persones són responsables directes de que en 20 anys estiguen esborrant drets i llibertats que costaren segles de lluita a la classe treballadora d'este país. Els nostres nets patiran les conseqüències.
ResponderEliminar