jueves, 1 de noviembre de 2012

OWERTS DE CAMES AL CAPITAL




  • La consellera Catalá recolza que es prohibisca anar a la vaga als alumnes.
  • Llegiu ací l'avantprojecte de la Llei d'Educació Pepera. Si no en teníem prou amb les empastrades dels sociates, el resultat de l'aplicació d'una llei com la LOMCE, si es porta a terme, serà sens dubte el de la pèrdua d'una part molt important de les seues característiques democràtiques i anivelladores de desigualtats pel que fa a l'alumnat, la pèrdua de drets de la comunitat educativa en benefici del poder de directors en mans de l'administració, i un nou avanç en el camí cap a la privatització d'allò públic.


La consellera d'Educació, Maria José Català, va assegurar a Madrid que la Generalitat Valenciana estaria "d'acord" amb que l'avantprojecte de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce) suprimisca la possibilitat que els estudiants menors d'edat facen vagues, a les quals s'ha referit com "fer campana".
Segons la seua opinió, l'actual "és un període molt convuls, i si es vol lluitar contra el fracàs escolar es tracta que els alumnes vagen a classe". La titular d'Educació es va expressar en estos termes durant la celebració a Madrid de la Conferència Sectorial d'Educació en què es tracta l'avantprojecte de la Lomce, que reuneix les comunitats i que presideix el ministre d'Educació.


La Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), que el ministre Wert i el govern pretenen aprovar abans de final d'any, representa un atac brutal contra el sistema d'ensenyament públic de l'Estat espanyol i un intent manifest de fer-lo retrocedir en molts aspectes a l'època franquista.
L'objectiu principal de la LOMCE és modificar aquells aspectes del sistema educatiu actual que no es corresponen amb les necessitats del mercat, àvid de treballadors de baixa qualificació. A grans trets, la LOMCE es planteja els següents objectius bàsics reals:
  • A) Establir rutes clarament diferenciades que determinen el futur acadèmic de l'alumnat a edats inferiors a les que la llei marca com educació obligatòria. Això té com a finalitat adaptar als alumnes, a partir dels 12 anys, a un model productiu dependent, poc industrialitzat i basat en la baixa qualificació. Introduir proves d'avaluació externes per permetre un control directe sobre l'accés a cada etapa del sistema educatiu, incloent la decisió sobre el nombre de persones que "aprovar" en cada nivell. Aquestes proves forçaran a adaptar els continguts ensenyats a elles, devaluaran el paper del professorat i facilitaran la privatització d'una part del sistema.
  • B) Eliminar competències dels consells escolars i triar políticament els directors de centres educatius que, al seu torn, hauran de passar per un procés selectiu previ, en mans de l'administració, que assegurarà la seua total "docilitat" respecte a la voluntat d'aquesta.
  • C) Aprofundir en l'eliminació de drets del professorat, que perd competències en fer-ho el consell escolar i que es veu sotmés a més de l'amenaça d'impartir matèries diferents de la seua especialitat i trasllats obligatoris per necessitats funcionals. No obstant això, l'atac més gran en este sentit, vindrà amb la llei de l'Estatut de la funció pública docent, que la mateixa llei anuncia i que sembla es pretén també aprovar en poc de temps per a evitar contradiccions entre ambdós marcs legislatius.
  • D) Devaluar els continguts acadèmics que s'imparteixen en l'ensenyament mitjà amb la retallada o pràctica eliminació d'assignatures, tant d'ensenyaments artístics i tecnològiques com de coneixement del medi i de la història contemporània, posant l'èmfasi en les matèries instrumentals. És una llei que entén l'estudiant exclusivament com a futur treballador: el camp d'acció a la societat s'ha de limitar al camp del laboral i no a la seua participació com a ciutadà, amb autonomia de pensament, crític amb el món que l'envolta i amb capacitat per imaginar i crear noves situacions.


El resultat de l'aplicació d'una llei com la LOMCE, si es porta a terme, serà sens dubte el de la pèrdua d'una part molt important de les seues característiques democràtiques i anivelladores de desigualtats pel que fa a l'alumnat, la pèrdua de drets de la comunitat educativa en benefici del poder de directors en mans de l'administració, i un nou avanç en el camí cap a la privatització d'allò públic.
Cal per tant posar al corrent al conjunt de la comunitat educativa i de la ciutadania dels veritables continguts i repercussions d'esta llei regressiva i impulsar un fort moviment de rebuig i de resposta a la mateixa, que incloga mares i pares, a estudiants, a mestres i professors i a les "Marees" dels diferents territoris així com a la ciutadania en general. La LOMCE ha de ser retirada i, qui l'ha proposat, el ministre Wert, ha de dimitir ja sense cap excusa.
La mobilització estatal d'estudiants i de famílies ha de ser el primer pas per a frenar la llei però la lluita no ha d'aturar fins a aconseguir la seua retirada. També la Vaga General que es produirà el 14 de novembre ha de servir per a expressar, a més d'un rebuig global a la política econòmica i social del govern, el rebuig ferm a la LOMCE.




Sobre unes notícies aparegudes al Levante i a Izquierda Anticapitalista.

1 comentario :

  1. Les persones que es queixen als bars, que no van a manifestacions, que alcen la veu als funcionaris en lloc d'anar contra el sistema o els alts càrrecs, les persones apolítiques egocèntriques, eixes persones són responsables directes de que en 20 anys estiguen esborrant drets i llibertats que costaren segles de lluita a la classe treballadora d'este país. Els nostres nets patiran les conseqüències.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.