Les freqüències a Llíria-l'Eliana, Paterna o Torrent seran de 45 i 60 minuts en hores vall, les de menor demanda.
Manolo Izquierdo i el PP de Llíria es mobilitzaran contra les retallades en el servei de transport públic del qual depenen molts habitants del Camp de Túria per anar a estudiar o treballar cap a l'Horta?
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) prepara una nova reducció de freqüències de trens, prevista en l'expedient de regulació d'ocupació (ERO), que afectarà un de cada quatre trens en totes les línies. Segons denuncia el Sindicat Independent Ferroviari (SIF) i el Sindicat Ferroviari-Intersindical Valenciana (SF-IV) només en la Línia 1 es preveu una reducció del 25% de circulacions de trens. «Si ara passen quatre trens per hora, després de les retallades, només passaran tres per hora» (A Paterna, perquè a Llíria en són dos cada hora). Una reducció que suposarà el pas d'un tren cada vint minuts en ciutats amb tanta població com Paterna, Torrent o Seminari a Montcada, aquesta última molt concorreguda durant el període lectiu per la presència de la universitat.
Els vint minuts d'espera entre trens serà la previsió per les hores punta. Perquè a hores vall (les de menor afluència de viatgers) les circulacions es redueixen encara més i la freqüència de pas oscil·larà entre els 35 i els 45 minuts, ja que en aquesta franja horària és on més podran retallar els responsables de FGV. Fins i tot a l'Eliana la freqüència en hora vall podria allargar-se fins als 60 minuts. Imagineu-vos a Llíria...
Retallades similars s'aplicaran a la resta de trajectes de Metrovalencia, segons la planificació que elaboren actualment els caps de cada línia, i que encara han de ser ratificats pel gerent de l'empresa, Pablo Cotino (que està a punt de fer tres mesos al càrrec sense haver fet cap compareixença pública). Fonts oficials de FGV recorden que les previsions de l'ERO eren reduir el 2013 un total de 308.000 quilòmetres menys de circulacions de trens (d'un còmput global d'uns 7,3 milions de quilòmetres recorreguts a l'any), encara que els detalls "encara no són definitius».
Les retallades podrien aplicar-se després de l'estiu, perquè la menor oferta de trens estiuenca s'assimile a les noves retallades aprovades. Això si la mobilització dels usuaris, o dels alcaldes dels municipis afectats, no obliga a FGV a replantejar alguna d'aquestes mesures. Ja vorem què en fa Manolo Izquierdo.
De fet, Metrovalencia podria fer marxa arrere i no eliminar les circulacions de la línia 5 Torrent-Marítim-Serradora durant els caps de setmana, a causa de les queixes i protestes presentades pels usuaris d'aquest trajecte.
Sobre una notícia apareguda al LEVANTE-EMV.
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.