Principis fonamentals de la Constitució democràtica de la II República Espanyola:
- 1. El principi d'igualtat dels espanyols davant la llei, al proclamar a Espanya com "una república de treballadors de tota classe".
- 2. El principi de laïcitat, pel qual anava més enllà de la mera separació entre l'Església i l'Estat per endinsar-se en un àmbit de total eliminació de la religió de la vida política.
- 3. El principi d'elecció i mobilitat de tots els càrrecs públics, inclòs el Cap de l'Estat.
- 4. El principi monocameral, que suposava l'eliminació d'una segona cambra aristocràtica o d'estaments privilegiats i pel qual el poder legislatiu seria exercit per una sola cambra.
- 5. Es preveia la possibilitat de la realització d'una expropiació forçosa de qualsevol tipus de propietat, a canvi d'una indemnització, per a utilització social així com la possibilitat de nacionalitzar els serveis públics.
- 6. Àmplia declaració de drets i llibertats. Concedia el vot des dels 23 anys amb sufragi universal, també femení (el sufragi femení s'aplica per primera vegada a les eleccions de 1933).
- 7. Separació de l'Església i l'Estat, a més del reconeixement del matrimoni civil i el divorci.
Per contra, la bandera del pollastre (o de la gavina negra?) està íntimament lligada al franquisme-feixisme, i per tant, no només no és constitucional, sinó que damunt és perseguible.
I és que el projecte polític del feixisme és instaurar un corporativisme estatal totalitari i una economia dirigista, mentre la seua base intel·lectual planteja una submissió de la raó a la voluntat i l'acció, un nacionalisme fortament identitari amb components victimistes que condueix a la violència contra els que es defineixen com a enemics per un eficaç aparell de propaganda, un component social interclassista, i una negació a ubicar-se en l'espectre polític (esquerres o dretes), cosa que no impedeix que habitualment la historiografia i la ciència política situen el feixisme a l'extrema dreta i el relacionen amb la plutocràcia, identificant-lo com un capitalisme d'Estat, o bé com una variant xovinista del socialisme d'Estat.
Últimament parlàvem d'estar CARA AL SOL COM EL JOVES FARDATXOS DEL PP VALENCIÀ. Les vinyetes continuen. Esta aparegué ahir:
![]() |
| Una militant de Noves Generacions del PP de Vila-real posa darrere de la bandera franquista (Paula Carda, la tercera per l'esquerra) |
El PP s'equivoca: exhibir banderes republicanes està emparat per la Constitució. L'exhibició de la bandera tricolor està dins de la legalitat constitucional, segons una sentència del Tribunal de Superior de Justícia de Madrid de l'any 2003
![]() |
Hernando (PP): "Las consecuenciasde la República condujeron a un millón de muertos" |
Rafael Hernando, portaveu adjunt del PP al Congrés, ha afirmat aquest dimarts que l'exposició d'aquesta ensenya "no respecta la legalitat". Però mostrar banderes republicanes està emparat pels articles de la Constitució que protegeixen la llibertat ideològica i d'expressió. I així es contempla en una sentència dictada per la Secció Novena de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Madrid en 2003. Una sentència que sembla ignorar el portaveu adjunt del PP al Congrés, Rafael Hernando, que ha dit aquest dimarts a Cuatro que l'exhibició de l'ensenya tricolor "no és constitucional i no respecta la legalitat".
En ser preguntat per les fotografies de membres de Noves Generacions portant símbols franquistes, Hernando ha defensat que, igual que ell hauria expulsat del partit a aquests joves, el PSOE hauria d'actuar de la mateixa manera amb aquells afiliats que exhibisquen banderes republicanes, per considerar-se aquest un símbol tan inconstitucional com la bandera franquista.
Al juliol de 2002, l'Ajuntament de Torrelodones va ordenar retirar l'ensenya tricolor de la caseta muntada per Esquerra Unida durant les festes patronals adduint a raons com l'alteració de l'ordre públic. La coalició d'esquerra va denunciar llavors la resolució de l'Ajuntament i va portar la qüestió al Tribunal Superior de Justícia de Madrid, que va donar la raó a aquesta formació en la sentència datada el 15 de desembre de 2003.
El tribunal va estimar que la prohibició d'exhibir la bandera republicana dictada per l'Ajuntament de Torrelodones vulnerava "el dret d'IU a expressar i difondre lliurement els seus pensaments, idees i opinions" i, per tant, restringia "greument l'exercici dels drets fonamentals" .
Sobre un article aparegut en PUBLICO.




guerra al feixisme!!!!!!!!!!!
ResponderEliminarjajajajajajajjajajajaja!!!!!!!!!!!!!!!!:
ResponderEliminarhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=594829633898713&set=a.337689752946037.72594.331731500208529&type=1&theater