La
ciutadania ha de ser l'actor protagonista del desenvolupament de
Llíria, protagonista amb responsabilitat i capacitat per a
participar activament en les decisions que li afecten. Açò
significa integrar els ciutadans i les ciutadanes garantint-los
l'accés a la informació, als espais de discussió i planificació i
als òrgans de decisió.
Volem
un ajuntament obert i receptiu, disposat a escoltar als ciutadans
perquè contribuïsquen a millorar la política i la gestió dels
assumptes públics. Una de les principals premisses per a poder
exercir una participació ciutadana responsable és l'accés a la
informació. Per això pensem que tot ciutadà ha de tindre accés a
tot document de l'Ajuntament, fins a l'última factura, de forma
fàcil i àgil, sense necessitat de conéixer prèviament la seua
existència, sent degudament actualitzada, i com a únic límit les
dades que puguen atemptar a la intimitat de les persones. Hui en dia
hi ha els mitjans necessaris per a això.
Cal garantir també a tota la ciutadania la informació necessària per a conéixer
i interpretar tot allò referent al govern municipal.
Per això és necessari engegar les següents actuacions:
Per això és necessari engegar les següents actuacions:
- Punts d'informació municipal. Llocs fixos en el municipi on es penjarà informació del mateix Ajuntament: bans, agendes.
- Butlletins d'Informació Municipal: mensual, amb informació dels acords dels plenaris, l'agenda, notícies. I amb un espai per a tots els grups municipals sense cap tipus de discriminació.
- Publicitar amb la suficient antelació les dates dels plenaris i l'ordre del dia per a facilitar l'assistència i s'establirà de manera fixa el punt de precs i preguntes dels veïns i veïnes.
- Horari d'atenció fix de tots els regidors i regidores.
- Web: cal dotar-la, a més de continguts informatius, d'uns altres de caràcter formatiu i consultiu, convertint-la en una ferramenta al servei de la ciutadania.
- Establir llistes telemàtiques a través de correu electrònic, del mòbil o del correu postal perquè cada veí interessat reba informació d'esdeveniments, programes, actes, cursos, borsa de treball o oposicions.
- Promoure la ràdio municipal, i que siga un espai de participació.
- Creació de consells municipals actius: urbanisme, comerç, agricultura, medi ambient..., on participen xiquets, joves, majors i immigrants.
- Fer realitat les assemblees per conéixer, informar i, sobretot, perquè siguen un lloc des d'on els veïns i veïnes puguen participar fent propostes de manera directa.
- Posar en marxa els pressupostos participatius.
- Contestar de manera ràpida i efectiva a qualsevol queixa, petició o sol·licitud ciutadana.
- Regulació de la consulta veïnal, a través dels referèndums municipals.
- Participació dels representants dels diferents consells als plens municipals.
L'espai radioelèctric és, com tots els recursos naturals, un bé de tots i que han patrimonialitzat amb un sistema de repartiment de llicències de TV en funció d'interessos polítics o econòmics, en compte de convertir-ho en un procés democràtic i obert a totes les opcions que representa la societat. Un exemple clar el tenim en el tancament de TV3.
Per això reclamem una part d'eixe espai per al poble, previ estudi de viabilitat econòmica, i aconseguir una llicència de TV local per al poble.
Cal utilitzar-la per a:
- Difondre els plens de l'Ajuntament.
- Donar publicitat gratuïta al xicotet comerç de Llíria per a competir en millors condicions davant de les grans superfícies.
- Donar solta a la creativitat de joves i majors, dotant-los dels mitjans necessaris per a dur a terme els seus projectes.
- Serà oberta a la participació de totes les organitzacions que vullguen, amb l'únic límit del respecte als altres.
- Donar cobertura a tots els serveis i activitats promogudes per l'Ajuntament, sense confondre-ho amb l'autobombo ni la propaganda partidista.
- Caldria comprovar la legalitat de la reemissió de continguts de la TV3, o la TV3 Internacional, si és el cas, per a omplir l'espai no utilitzat.
en un pais multicolor, habia un pp cara al soooool....
ResponderEliminar