![]() |
| L'aprenentatge del sexe i del fet sexual ha de ser un més dels pilars en els quals es fonamente l'escola |
"Com educaran en igualtat?",
es pregunta la fiscal de Violència de Gènere de València, que advoca per retirar l'estatus de concertats als centres segregadors, mesura que afectaria uns 5.000 alumnes al País Valencià.
La portaveu de la Fiscalia de València i fiscal de Violència de Gènere, Susana Gisbert, aposta per suprimir tots aquells col·legis, tant públics com concertats i privats, que segreguen per sexe, per poder "educar en igualtat". "Com educarà en igualtat una escola que segrega els xiquets de les xiquetes? Això és pràcticament impossible", ha asseverat.
Gisbert, fiscal des de fa 20 anys a València, s'ha pronunciat d'esta manera en una entrevista en què ha llançat una aposta "seriosa" per aconseguir "d'una vegada per totes" que a les escoles s'eduque "correctament, en condicions de igualtat".
Referent a això, ha incidit que al País Valencià "encara queden escoles només de nens, o de nenes, i són concertats", el que és, al seu parer, "totalment incongruent". "No s'hauria de donar l'estatus d'concertat a un ensenyament que segrega a homes i a dones", opina.
Al costat d'aquesta idea, Gisbert aposta per incrementar l'educació als professors, "també perquè ells mateixos fomenten la igualtat i no facen discriminacions". Ha posat com a exemple que les mestres "no han de preguntar al xiquet que no porta l'entrepà per a esmorzar, si és que la mare no li l'ha fet". "Per què la mare i no el pare?", s'ha preguntat.
"Hauríem de tenir cura", ha dit, i alhora ha matisat que "no es tracta d'exagerar fins al punt de dir sempre dones i homes, però tampoc d'assumir el rol que sempre és la dona la que cuidarà als fills", ha puntualitzat.
Així mateix, la portaveu d'Fiscalia ha sol·licitat que no s'"escatimen" mitjans per lluitar contra la violència de gènere. Esta qüestió, ha lamentat que a la província de València s'han tancat Oficines d'Atenció a les Víctimes del Delicte localitzades en pobles, i s'han reduït els horaris de la situada a València. "El problema d'això és que si a la víctima no se l'agafa en el moment, probablement reconsidere la seua postura i al final no denuncie. Si no hi ha gent que l'ajude permanentment, això pot passar", ha advertit.
"Una altra cosa que trobe a faltar és que en la llei està hipertrofiada la part relativa als jutjats. Encara en falten molts, als pobles moltes vegades la situació és lamentable", ha dit, alhora que ha afegit que "hi ha altres mesures que no deixen de ser un brindis al sol, com la llei de publicitat, que encara segueix sent sexista", valora.
Quant al volum de denúncies per violència de gènere, Gisbert ha explicat que "es parla d'un descens no gaire significatiu", però considera que això "no casa amb que hi haja disminuït la violència de gènere perquè, de fet, considere que ha crescut", ha asseverat.
Al seu entendre, el que sí que han baixat són les "oportunitats" de les dones per denunciar: "la situació és tal que dones que en un altre cas denunciarien, ara no ho fan per un tema econòmic, perquè no prenen a temps la decisió de separar-se i es crea un polvorí", ha indicat.
"Moltes dones que pateixen violència es pregunten: com sobreviuré si el meu marit s'ha de quedar en una casa i jo en una altra?". "En alguna ocasió he sentit la frase que les dones prefereixen que els seus marits els seguisquen pegant mentre els seus fills seguisquen menjant. I això sembla hui dia real. Almenys en alguns casos", ha dit.
Al seu entendre, "el tema de l'atur i de la crisi fan que hi haja un motiu més en una situació ja de per si dura. Si hi ha una situació latent d'un maltractament que sols és verbal, i afegim una circumstància com és l'atur, la crisi, els problemes amb els fills, i altres, ja que la violència de gènere mai ve sola. Sempre hi ha un desencadenant, però és desproporcionat amb la conducta que es té", ha asseverat.
En aquest sentit, Gisbert ha incidit que "ara hi ha moltíssimes denúncies que el fet base comença per una discussió econòmica. I això abans no ho véiem tant". Ha recordat que les discussions de violència vénen fonamentalment per tres temes: els fills, la situació econòmica i la gelosia.
Aparegut al LEVANTE.

I FORA ELS CONCERTS EDUCATIUS! ELS DINERS PÚBLICS PER A L'ESCOLA PÚBLICA!!!!!!!!
ResponderEliminar