Considerem que els recursos naturals estan per a usar-los i gaudir-los, però no per a abusar d'ells. Hem de ser conscients i pensar que no estem sols en el planeta, que els recursos són limitats, i que cada vegada que encenem una llum innecessària, arranquem el cotxe, etc., estem hipotecant el nostre futur i el de les generacions futures.
Entenem
que les institucions són les primeres que han de donar exemple i
actuar en uns quants fronts. L'Ajuntament ha de convocar
periòdicament les reunions de l'Agenda 21, on estan representades
diferents associacions d'agricultors, ecologistes..., per tal de
dissenyar el model de desenvolupament del nostre territori.
IL·LUMINACIÓ
PÚBLICA
Més
del 60 % del gasto elèctric dels ajuntaments procedeix de
l'enllumenat públic. A més a més, tota inversió que es produeix
serà amortitzada amb el temps, pel que creiem que cal actuar amb la
màxima prioritat:
- Adaptar la il·luminació de les vies i carrers en funció de la utilització i la variació segons l'horari.
- Substituir progressivament les lluminàries per unes altres més eficients, minimitzant les pèrdues cap al cel, la il·luminació de copes d'arbres, façanes, etc.
- Evitar l'ús de llum blanca en l'enllumenat exterior, ja que produeix efectes més perjudicials sobre la fauna nocturna.
- Eliminarla il·luminació dels accessos a la població, substituint-la, per a mantindre la seguretat, per senyals lluminosos amb detector de presència en els casos necessaris.
TRANSPORT
I MOBILITAT
- Construcció d'aparcaments col·lectius dissuasoris que permeten el tancament del centre urbà al trànsit rodat, afavorint la conversió en zona de vianants.
- Habilitar una zona pública d'estacionament de vehicles pesants (camions, autobusos...).
- Dissenyar una xarxa de carril bici no només per a ús lúdic, sinó perquè siga una alternativa a l'ús del vehicle privat en els trajectes dins del municipi.
- Crear un servei de préstec de bicicletes: Llíriabici.
- Volem el transport urbà totalment de gestió pública, consensuant horaris amb els ciutadans i ciutadanes perquè siga eficaç i arribe a totes les zones de Llíria (casc urbà i urbanitzacions). Este transport facilitarà l'accés a l'hospital comarcal.
- Apostarem per la creació d'una xarxa de transport comarcal.
- Exigim la doble via del metro fins a Llíria i l'allargament del servei fins al Pla de l'Arc.
- Cal canviar la consciència individual a l'hora de consumir, per tal de reutilitzar tot allò que siga possible i evitar fer més residus dels inevitables, perquè, en definitiva, la desfeta dels mateixos és un problema col·lectiu i greu. Si els ciutadans ens acostumem a classificar els seus residus per a reciclar-los, disminuirem el problema mediambiental i a més abaixarà la taxa. L'Ajuntament ha d'organitzar campanyes periòdiques de sensibilització mediambiental per aconseguir els residus mínims i la seua separació.
- Estem per la reutilització i l'intercanvi de mobles i altres deixalles; per tant, cal instar l'Ecoparc que done este servei.
- Estem pel tractament de residus en origen i, per tant, exigirem una nova distribució de les instal·lacions de tractament per reduir la grandària de les plantes, de manera que cada comarca compte amb la seua pròpia. Així evitem el gran impacte que generen les macroplantes i el lamentable turisme de residus.
- Des de l'Ajuntament ens oposarem a la incineració de residus.
- Afavorir la utilització de paper reciclat en els espais públics.
- Creació de patrulles verdes per a garantir la neteja i evitar el depòsit incontrolat de residus.
- Implementar la doble canalització hidràulica.
- Cal entubar les séquies al seu pas pel casc urbà.
- Crear un pla conjunt amb tots els municipis que formen part de la comunitat de regants de la Font de Sant Vicent per a desviar la séquia, ja que està creant problemes per on passa.
PATRIMONI
NATURAL
- Cal evitar la tala dels pocs arbres que queden al nostre casc urbà.
- Fer un catàleg on inclourem: arbres monumentals, masies, aljubs, corrals de ramat, masets..., per tal d'intentar conservar-los mitjançant convenis amb els propietaris (en cas de ser privats), i crear un ruta turística i educativa, habilitant algunes d'eixes infraestructures com a albergs públics.





EXTRA EXTRA: pregunteu per qui es quedà els arbres talats de les llomes de st barbara, st miquel i la torreta, i a quin preu. les mamaes en l'ajuntament van que volen.. :O
ResponderEliminarja vos os dic jo: 0 euros per una llenya, que venuda podria estar, com a mínim, més amunt dels 2.000 euros