domingo, 24 de enero de 2010

ASPECTES CLAU ASSENYALATS AL CONSELL POLÍTIC FEDERAL D'IU

El més destacat de la intervenció de Cayo Lara al Consell Polític Federal celebrat a Madrid el passat dissabte 16 de gener:
  • En la seua intervenció en l'obertura del Consell Polític Federal, Lara ha dedicat les seues primeres paraules als afectats pel terratrémol d'Haití i ha demanat al Govern que faça tots els esforços per a cobrir les necessitats de la població i evitar així que la tragèdia siga molt més gran del que ja és.
  • L'informe polític presentat per Lara ha sigut recolzat per 94 vots a favor, 8 en contra i 15 abstencions. A més, s'han aprovat sengles documents per a avançar en la refundació del partit, per a la resolució dels conflictes pendents en algunes federacions i per a fixar una postura de partit sobre el tema de la prostitució.
  • En la seua intervenció, Lara ha parlat sobre la intenció de l'Ajuntament de Vic de no empadronar immigrants sense papers i ha indicat que el retall de drets a la immigració que ha fet El Govern amb suport del PP i CiU és el que porta actuacions com la d'aquest consistori o el de Torrejón d'Ardoz. Si en IU perdem vots per defendre la immigració i que tots els essers humans som legals, ho lamentem, però els drets humans estan per damunt dels interessos electorals.
  • Per al coordinador d'IU, l'any ha començat amb més desocupació, més famílies amb precarietat i el preu de la vivenda "prohibitiu", mentre que els bancs i la borsa obtenen beneficis i El Govern no dóna alternatives davant de la crisi.

    Les crítiques de Lara s'han dirigit també al líder de l'oposició, Mariano Rajoy, a qui ha retret que es fotografiara junt amb una cua d’aturats al temps que proposava abaratir l'acomiadament i la fiscalitat als empresaris.
  • En l'àmbit internacional, ha denunciat les bases a Colòmbia i el colp d'Estat a Hondures i ha rebutjat l'acord entre PSOE i PP sobre la Presidència Espanyola de la UE per a aplicar a Europa el neoliberalisme més dur. També ha lamentat els 32 dies de "subordinació" del Govern d'Espanya al Marroc en el cas Haidar i hi ha expressat el suport d'IU a la causa sahrauí.
  • Respecte a la Llei d'Economia Sostenible, s'ha referit a ella com una constel·lació de mesures sense objectius clars, ja que, al seu parer, no aposta per l'ocupació i va cap a la desregulació del mercat i dels serveis. Per a IU, El Govern ha d'anar a una reforma empresarial, més que a una reforma laboral, començant pel president de la CEOE, Gerardo Díaz Ferrán, "al primer -ha dit- que cal reformar".
  • Cal apostar per un nou model productiu, per recuperar la política per als ciutadans i acabar amb la corrupció en aquest àmbit. Sobre les Caixes d'Estalvis, Lara ha dit que hi ha una ofensiva sense precedents per part del gran capital financer per a aconseguir la seua privatització, a la que s'ha oposat.
  • En l'àmbit autonòmic, ha subratllat l'abstenció d'IU en el nou model de finançament de les comunitats autònomes per a deixar que es poguera fer política en les diferents federacions.
  • De cara al futur, ha deixat clar que ni per activa ni per passiva IU deixarà amb els seus vots que Governe el PP. Les propostes d'acords o no en possibles governs o futurs que es puguen conformar tindran a veure amb la proposta programàtica i, en definitiva, amb el camí del socialisme del segle XXI.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.