martes, 5 de enero de 2010

ENFRONTAMENT PER L'AIGUA

El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha criticat una vegada més la possible introducció al nou Estatut de Castella-La Manxa d’una reserva estratègica de 6.000 hectòmetres cúbics d’aigua. No podem admetre ni l’apropiació unilateral dels cabdals per part de Castella-La Manxa ni el malbaratament dels recursos hídrics que suposa la política del Consell.


Esquerra Unida sempre ha defensat que la gestió de les conques hidrogràfiques ha de fer-se amb criteris de racionalitat i partint del respecte absolut als sistemes hídrics, evitant la seua sobreexplotació i procurant mantenir el sistema natural. Per això no podem admetre la consideració de l’aigua com una propietat, ni de les comunitats tradicionalment cedents ni de les receptores dels transvassaments. 


El diputat d’Esquerra Unida considera necessari un gir copernicà a la situació actual. S’ha d’articular una política hídrica sostenible per damunt dels interessos territorials particulars. Això comporta, qüestionar necessàriament el model de creixement urbanístic, perquè tal i com es plantegen les polítiques del Consell respecte a la gestió de l’aigua sols arribarem al col·lapse. Des d’Esquerra Unida es lamenta l’espectacle ridícul que estan oferint PP i PSOE, que ni tan sols s’aclareixen dintre dels propis partits respecte a aquest tema. Encara no hem sentit ni una paraula del president de la Generalitat, que tant ha abusat de la demagògia victimista sobre l’aigua i de sobte roman callat quan la cosa va en serio.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.