El coordinador federal d'Izquierda Unida, Cayo Lara, ha valorat que la "nova improvisació" de José Luis Rodríguez Zapatero plasmada en el pla anunciat per a retallar la despesa de l'Estat entorn dels 50.000 milions d'euros en tres anys suposa una concessió a la dreta política que lluny de reduir el dèficit públic servirà per a retardar i agreujar l'eixida de la crisi.
Lara va posar en dubte que el dur ajust que suposa aquest pla d'austeritat no es vaja a fer a costa de retallar determinades partides de la despesa social o dels diners destinats a I+D+i, per molt que l'executiu haja avançat que no afectarà les pensions, prestacions per desocupació, dependència o educació. En el cas de la investigació, ens trobaríem davant de un retall sobre un indegut retall ja realitzat.
D’on es retallarà la despesa pública? És possible que acabe afectant les transferències a les comunitats autònomes?, a la pròxima reforma del finançament dels Ajuntaments?, a les inversions en obra pública o a les despeses corrents?
Cayo Lara va qualificar com "incomprensible" que tan sols un mes després que s'hagen aprovat els Pressupostos Generals de l'Estat, Rodríguez Zapatero decidixca adoptar aquesta mesura de retall de la despesa. Al temps, va assenyalar que aquest pla no és creïble perquè no ajudarà a minorar un dèficit que pot estar pròxim al 10% en 2010.
Va criticar l'erràtica política econòmica que practica l'executiu socialista ja que, mentre planteja serioses tisorades a la despesa com aquesta, el Govern no ha volgut abordar ni una reforma profunda de la fiscalitat per a fer-la més progressiva, ni un pla seriós de lluita contra el frau. I tot això quan s'ha anunciat que enguany no eixirem de la recessió i el PIB caurà prop del 0,6%, la qual cosa tornarà a reduir els ingressos.
Lara va posar en dubte que el dur ajust que suposa aquest pla d'austeritat no es vaja a fer a costa de retallar determinades partides de la despesa social o dels diners destinats a I+D+i, per molt que l'executiu haja avançat que no afectarà les pensions, prestacions per desocupació, dependència o educació. En el cas de la investigació, ens trobaríem davant de un retall sobre un indegut retall ja realitzat.
D’on es retallarà la despesa pública? És possible que acabe afectant les transferències a les comunitats autònomes?, a la pròxima reforma del finançament dels Ajuntaments?, a les inversions en obra pública o a les despeses corrents?
Cayo Lara va qualificar com "incomprensible" que tan sols un mes després que s'hagen aprovat els Pressupostos Generals de l'Estat, Rodríguez Zapatero decidixca adoptar aquesta mesura de retall de la despesa. Al temps, va assenyalar que aquest pla no és creïble perquè no ajudarà a minorar un dèficit que pot estar pròxim al 10% en 2010.
Va criticar l'erràtica política econòmica que practica l'executiu socialista ja que, mentre planteja serioses tisorades a la despesa com aquesta, el Govern no ha volgut abordar ni una reforma profunda de la fiscalitat per a fer-la més progressiva, ni un pla seriós de lluita contra el frau. I tot això quan s'ha anunciat que enguany no eixirem de la recessió i el PIB caurà prop del 0,6%, la qual cosa tornarà a reduir els ingressos.
Per a IU la solució no està en reduir la despesa pública sinó en incrementar la recaptació fiscal per mitjà de mesures fiscals progressives. Però el Govern es nega a tocar a les altes rendes de capital, a les grans fortunes, als més rics. És possible que siga necessari racionalitzar la despesa, però mai disminuir-la. IU està disposada a aportar alternatives en aquesta direcció: augmentar la despesa en ocupació pública, en serveis socials, en suport a la inversió productiva i disminuir-la en externalitzacions, subcontractacions, privatitzacions i d’altres despeses ineficients
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.