viernes, 26 de marzo de 2010

SOBRE RETALLADES




El coordinador federal d'Izquierda Unida, Cayo Lara, considera que amb l'acord aconseguit dimarts passat entre El Govern central i els executius autonòmics en el si del Consell de Política Fiscal i Financera per a dur a terme un pla de reducció de la despesa "s'està enviant a la societat un missatge molt clar: ‘el pitjor de la crisi està per arribar'".
La disminució de 10.000 milions d'euros que es donarà a la despesa pública d'ací al 2013, sens dubte afectarà molt negativament a les partides de caràcter social, que ja van a veure's deteriorades per les mesures que es volen executar en l’àmbit autonòmic i municipal.


Segons la seua opinió, no deixa de ser paradoxal que mentre el Govern central imposa a les comunitats autònomes les mesures d'ajust que ha ideat per a reduir el dèficit i obtindre més recursos, adopte per un altre costat la ‘política de l'estruç' per a no abordar una reforma fiscal més justa i progressiva, i no sols quant a la pujada de l'IVA. José Luis Rodríguez Zapatero rebutja recuperar la progressivitat perduda fa molt de temps pel sistema tributari, així com requerir un major esforç als que tenen ingressos més elevats, la qual cosa en cap cas suposa una pujada generalitzada d'impostos, ni de bon tros per a la ciutadania en general i els que es veuen més afectats per la crisi. Però la responsabilitat no sols és del govern, també als alts càrrecs autonòmics del PP els eixen borradures quan senten parlar d'una reforma fiscal, tan necessària per a poder obtindre recursos. La dreta ho vol tot, no pagar impostos i que el sacrifici ho facen els treballadors i treballadores, mentre, les seves poltrones, estan ben blindades.


Per a Cayo Lara, les mesures d'ajust haurien de limitar, en primer lloc, els alts salaris en el conjunt de les Administracions Públiques i dels seus organismes, fundacions i empreses dependents, incloses les autonòmiques i municipals. Ha d'haver-hi també una necessària modificació de la Llei de Contractes de l'Estat que limite i regule amb ‘mà de ferro' les revisions de preus a l'alça en els contractes.
En aquest context de retalls i austeritat públics, així com de falta d'iniciativa per a exigir un major esforç als que més s'han beneficiat dels anys de bonança econòmica, Cayo Lara fa referència també als "bonus" dels directius de la Banca i a les altes remuneracions dels executius. "Té sentit que els executius d'algunes entitats vagen a cobrar més "bonus" que mai en temps de crisi? El Govern, també en aquest assumpte, està desaparegut en combat. És molt significatiu que els privats, amb els que s'ha aliat i als que ha decidit beneficiar, se'n vagen de rosetes.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.