sábado, 2 de abril de 2011

CONTRA LA XENOFÒBIA I LA INTOLERÀNCIA


És un fet l’ofensiva xenòfoba a tot Europa en el context de la crisi econòmica i el nostre país no està al marge del problema. Aquesta agitació sense precedents de la nova ultradreta, busca connectar amb un sector de la ciutadania que recela de la immigració, de la diversitat cultural i religiosa i de la pròpia construcció europea. Aquesta ofensiva xenòfoba i racista, realitzada especialment des d’Internet i amb accions directes, té per objecte, no la crítica de la política migratòria sinó l’impuls d’una estratègia que ataca a la cohesió democràtica i a la convivència integradora de la diversitat, mitjançant un ús pervers de qualsevol conflictivitat social generada a partir del fenomen de la immigració, del pluralisme religiós i de la diversitat social i cultural. 

Les institucions han d’observar, sense alarma però amb compromís, la situació i els seus perills reals i potencials. Des del Moviment contra la Intolerància s’ha donat l’alarma denunciant aquesta ofensiva xenòfoba amb la publicació de l’Informe Raxen Especial 2010 (Racisme, Xenofòbia, Antisemitisme, Islamofòbia, Neofeixisme, Homofòbia i altres manifestacions d’intolerància a través dels fets). En el mateix, es recullen els delictes i manifestacions d’intolerància succeïts entre 2007 i 2010, que van des dels insults xenòfobs i racistes fins a l’ús dels còctels molotovs contra formacions polítiques concretes o la presència de grups neonazis armats en diferents comunitats autònomes, junt a la comissió d’homicidis de caràcter xenòfob i neonazi, posant en evidència que l’odi a l’altre, a la diversitat, ens posa en perill a tots i a totes. 

Per això, demanem l’aprovació dels següents ACORDS: 
1. La creació d’una Fiscalia de delictes d’odi i discriminació (com ja existeixen a Catalunya i a Madrid). 
2. Aprovació d’una llei autonòmica de protecció de les víctimes de delictes d’odi i discriminació.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.