jueves, 23 de junio de 2011

CONTRA LA DESINFORMACIÓ!

Des d'ací mostrem la nostra solidaritat als col·lectius d'IU que s'han fet, els últims dies, malhauradament famosos (com el d'Extremadura), perquè han "permés" que als seus municipis governara el PP. Evidentment que la llista més votada haja estat la dels populars no és responsabilitat d'Izquierda Unida i posicionar-se entre votar a un cacic conegut (del PSOE) i abstindre's i que guanye un cacic desconegut (del PP) no és gens fàcil: es tracta d'elegir el nostre botxí. 
Clar està que la consigna de Cayo Lara de que no podem deixar que el PP governe ni per activa ni per passiva, ha de ser el nostre referent. I perquè som una agrupació de gent amb veu, vot i criteri propi, discutim entre nosaltres sobre quina és la millor solució. Cal recordar que les discusions entre amics són saludables, instructives i fructíferes, com bé ens ensenyaren els grecs. 
Així, cal distanciar-se dels mitjans de comunicació al servei del bipartidisme més antidemocràtic, i escoltar els implicats, informant-se de cada cas concret, perquè no sempre és fàcil... I si cal abstindre's de votar a un cacic socialista, encara que el resultat no siga del nostre gust, ens abstenim amb valentia, que és signe d'honestedat. Perquè clar està que no és l'opció que més ens interessa mediàticament...


Declaracions de Pedro Escobar (coordinador general d'IU d'Extremadura): "Ha sido la decisión más difícil de los últimos 30 años para nosotros. Parece por la tradición y por la inercia que si hubiera sido al revés hubiera sido la decisión mucho más fácil: dejamos gobernar a Vara y le vigilamos de cerca como ocurrió la otra vez, la única vez que perdió (el PSOE) la mayoría absoluta. Pero es que esta vez era una situación más difícil porque, además, el Reglamento del Parlamento no nos permite votarnos a nosotros mismos. Entonces, estaba claro que decidíamos quién iba a ser el presidente. Si me abstengo, aunque yo no le dé nada a Monago, sé que hay titulares por ahí de que IU le regala la llave, pero no se la damos ni al PP ni al señor Monago, simplemente nos abstenemos. Hemos tomado la decisión de no pactar con nadie. Eso tiene unas consecuencias, ha sido la decisión más difícil de los últimos años".

Cal tindre en compte que Pedro Escobar y Víctor Casco, dos dels diputats electes (el tercer, Alejandro Nogales, sí estava a favor de l'abstenció) personalment estaven d'acord en recolzar a Vara (PSOE), però que van ser les bases del partit les que van votar i es va acatar la decisió de la majoria.

3 comentarios :

  1. NO SOM LA MARCA BLANCA DEL PSOE!

    ResponderEliminar
  2. Quan començà tota la polèmica jo em posicioní al cosat de Cayo Lara i la seua consigna. Però quan diferents companys em preguntaren si donat el cas d'estar jo a l'Ajuntament en eixa tessitura haguera de votar a l'innombrable, vaig aprendre la lliçò: què fàcil és caure en la demagògia.

    ResponderEliminar
  3. Si no voleu caldo, ací teniu dos tasses. IU no pot ser la falca de mà del PSOE. De fet, ells només se'n recorden que tenen espai per l'esquerra quan els arrepreten per la dreta. Votar a Vara fa ois. Votar al Monago també fa ois? Jo no sé de disquisicions parlamentàries ni de protocols de votació, però no es pot votar en contra dels dos personatges? Ja fins i tot se'm queda curta l'abstenció.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.