Així, cal distanciar-se dels mitjans de comunicació al servei del bipartidisme més antidemocràtic, i escoltar els implicats, informant-se de cada cas concret, perquè no sempre és fàcil... I si cal abstindre's de votar a un cacic socialista, encara que el resultat no siga del nostre gust, ens abstenim amb valentia, que és signe d'honestedat. Perquè clar està que no és l'opció que més ens interessa mediàticament...
Declaracions de Pedro Escobar (coordinador general d'IU d'Extremadura): "Ha sido la decisión más difícil de los últimos 30 años para nosotros. Parece por la tradición y por la inercia que si hubiera sido al revés hubiera sido la decisión mucho más fácil: dejamos gobernar a Vara y le vigilamos de cerca como ocurrió la otra vez, la única vez que perdió (el PSOE) la mayoría absoluta. Pero es que esta vez era una situación más difícil porque, además, el Reglamento del Parlamento no nos permite votarnos a nosotros mismos. Entonces, estaba claro que decidíamos quién iba a ser el presidente. Si me abstengo, aunque yo no le dé nada a Monago, sé que hay titulares por ahí de que IU le regala la llave, pero no se la damos ni al PP ni al señor Monago, simplemente nos abstenemos. Hemos tomado la decisión de no pactar con nadie. Eso tiene unas consecuencias, ha sido la decisión más difícil de los últimos años".
Cal tindre en compte que Pedro Escobar y Víctor Casco, dos dels diputats electes (el tercer, Alejandro Nogales, sí estava a favor de l'abstenció) personalment estaven d'acord en recolzar a Vara (PSOE), però que van ser les bases del partit les que van votar i es va acatar la decisió de la majoria.
NO SOM LA MARCA BLANCA DEL PSOE!
ResponderEliminarQuan començà tota la polèmica jo em posicioní al cosat de Cayo Lara i la seua consigna. Però quan diferents companys em preguntaren si donat el cas d'estar jo a l'Ajuntament en eixa tessitura haguera de votar a l'innombrable, vaig aprendre la lliçò: què fàcil és caure en la demagògia.
ResponderEliminarSi no voleu caldo, ací teniu dos tasses. IU no pot ser la falca de mà del PSOE. De fet, ells només se'n recorden que tenen espai per l'esquerra quan els arrepreten per la dreta. Votar a Vara fa ois. Votar al Monago també fa ois? Jo no sé de disquisicions parlamentàries ni de protocols de votació, però no es pot votar en contra dels dos personatges? Ja fins i tot se'm queda curta l'abstenció.
ResponderEliminar