miércoles, 6 de julio de 2011

NOSALTRES TAMPOC T'ESPEREM


El dia 18 d’agost de 2011 té prevista la seua arribada a Madrid el Papa Benet XVI, per assistir a una anomenada “jornada mundial de la joventut” (catòlica). 
Per a aquesta visita s’han mobilitzat vuit Ministeris, l’Estat central ha pressupostat 25 milions d’euros; empreses privades han anunciat donacions per valor de diversos desenes de milions d’euros, amb les conseqüents desgravacions fiscals, al ser l’esdeveniment declarat com d’excepcional interés i les institucions de Madrid, govern regional i l’Ajuntament, tenen previst gastar-se diverses desenes de milions en allotjament, seguretat, sanitat, publicitat, activitats lúdiques, neteja, so i diversa parafernàlia. N’hi ha càlculs que situen la despesa final al voltant dels 100 milions d’euros i una part important eixirà de les arques públiques, entre despeses directes i exempcions fiscals.


A més a més, segons totes les informacions, el Govern i institucions de l’Estat tenen previst l’organització de diversos actes protocol·laris al més alt nivell, front a un esdeveniment de caràcter privat i, en tot cas, exclusivament adreçat a una determinada organització religiosa.


Com en anteriors i recents ocasions, el màxim representant de l’església catòlica, a més a més de ser rebut amb honors de Cap d’Estat, en eixa estranya confusió amb què sol viatjar, entre suposada autoritat de l’Estat del Vaticà i com a representant màxim de l’església catòlica, previsiblement llançarà, una vegada més, missatges excloents contra drets democràtics aprovats pels màxims òrgans de representació ciutadana de l’Estat espanyol, fet que no se li consent a cap altre responsable polític del món, per considerar-se una greu ingerència en afers interns i contrari a tots els usos de la diplomàcia més elemental.

Front a aquest fet, EUPV Llíria manifesta el seu total desacord amb la rebuda programada al Sr. Ratzinger (el que siga rebut amb honors d’Estat i amb els protocols d’un mandatari internacional, ja que ve, exclusivament, en missió pastoral) i amb la despesa de diners públics per activitat que no siguen les que genere una mobilització ciutadana: seguretat i neteja.
En aquesta època de crisi no sembla raonable fer aquestes ostentacions de despesa que són innecessàries i sols concerneixen a una part de la ciutadania.




1 comentario :

  1. El Vaticà és l'únic estat teocràtic i l'única monarquia absoluta que queda en Europa. Per què la UE deixa que encunyen monedes d'euro, per què deixen obertes les fronteres a un estat que no n'és membre i que no respecta els drets humans, que no forma part de l'ONU? Que és invisible la seua política respecte a la dona, l'homosexualitat, les evasions financeres, la sida...? Per a quan una intervenció armada de tancs que envolten la plaça de Sant Pere? Per a quan un juí a l'últim dictador europeu en el tribunal de la Haia? Si tots els privilegis els vénen pels pactes del Letran dels anys 20, són admissibles i tenen valor legal els papers firmats entre un papa i Mussolini? Que els concordats entre Hitler i la cúria vaticana encara tenen vigència? Mireu quanta caritat cristina cap a una regidora d'Almoradí que va apartar la creu quan jurava el càrrec:

    http://www.youtube.com/watch?v=CTjPttft0tI

    Vergonyós.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.