sábado, 22 de octubre de 2011

L'ESPERANÇA FICTÍCIA DE NO CAURE MALALTS

La nostra política sanitària té com a base la defensa del servei públic perquè és l’única manera d’equiparar les persones, independentment de les seues possibilitats econòmiques.
Cal, per tant, defensar el model de sanitat pública, en contra de l’estratègia privatitzadora de la Generalitat i del govern estatal. Des d’Esquerra Unida proposem dotar el servei públic de més recursos i de més competències, i invertir en la salut preventiva i l’atenció primària per tal d’evitar-ne l’hospitalària, que és molt més cara i menys pròxima al pacient.
Des de 2004, els serveis sanitaris valencians estan a la cua i reben les pitjors notes de tot l’estat. Malgrat estes dades, la política sanitària del Consell no fa res per millorar-les, per la qual cosa acusem el PP d’estar destruint el sistema públic valencià en benefici del privat. Cal ser conscients que per a fer negoci s’ha de baixar la qualitat dels serveis i promoure la precarietat i l’explotació de la classe treballadora, allunyant-nos, així, de les polítiques d’igualtat.

En concret, a la nostra comarca tenim un bon exemple d’esta política nefasta i de la falta de previsió de la Conselleria de Sanitat del Partit Popular. El 21 de març d’enguany, el conseller de Sanitat i l’alcalde de Llíria visitaren les obres del nou hospital que, amb una inversió de més de trenta milions d’euros, es troba pràcticament acabat des de fa un any. Digueren que al llarg del 2011 entraria en funcionament perquè faltaven alguns detalls, la dotació del mobiliari i de la maquinària pertinents i l’assignació del personal. Estos dies hem llegit a la premsa la notícia de que la Conselleria de Sanitat ha ajornat la dotació d’este hospital per problemes econòmics. Serà que no sabien que calia pressupostar la dotació de l’hospital de Llíria? Com esperaven posar-lo en marxa?

El conseller de Sanitat, Luis Rosado, ha declarat al diari Levante-EMV que preveu obrir els hospitals de Gandia i Llíria cap al 2015. Com s’expliquen les declaracions de fa uns mesos? Estem des del 2007 veient fotos de l’hospital acabat. Tot era fum. Si l’edifici aguanta dret, els robatoris de materials no en són massa i la crisi amaina, tindrem l’hospital, a corre-cuita, per a les properes eleccions municipals. I seran dotze anys venent-nos la burra.
Els ciutadans del Camp de Túria hem de continuar acudint a l’hospital Arnau de Vilanova, però també els del Racó d’Ademús i els de la Serrania, que han de recórrer molts més quilòmetres de carretera que nosaltres (i no precisament d’autovia) si volen ser atesos a l’Arnau o a la nova Fe (més lluny encara). Exigim que s’òbriga l’hospital ja mateix amb els equipaments previstos i que deixen d’enganyar la gent.
Al mateix temps, la conselleria està replantejant-se el Pla de Xoc Sanitari, amb el qual derivaria les intervencions quirúrgiques cap a hospitals privats, els quals han proliferat i s’han enriquit a costa de les arques públiques. De fet, en pocs mesos IMED obrirà un hospital nou a Burjassot i les empreses Nisa i Quirón n’alçaran dos més a València (i justetament al costat de la nova Fe). No debades, la conselleria estudia assumir qualsevol intervenció als centres públics. Abans podia donar el servei, però com anàvem sobrats de diners... La crisi és la coartada perfecta i la lectura és sempre la mateixa: malbaratar els diners i el sistema construït amb la suor de tots i beneficiar a quatre amics.
Pensem, de manera ingènua, que les atencions que ara rebem no les podem perdre. Ja que si la política segueix en esta dinàmica privatitzadora, anem cap a un sistema sanitari desigual, que té com a model el dels Estats Units. Les persones amb més diners rebran millors atencions i la gran majoria no tindrem accés als tractaments necessaris. Fins i tot la cura del càncer, per exemple, es vorà afectada pels poders econòmics. Una malaltia que afecta tota la població per igual, no tindrà igual solució per a tots els pacients. Des d’Esquerra Unida rebutgem este món futur on només se salven els rics i als pobres només ens queda l’esperança fictícia de no caure malalts.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.