L'Institut Nóos, del qual Iñaki Urdangarín (consort de la filla de Juan Carlos i Sofía, de nom Cristina) és president, va rebre quasi 5 milions d'euros del 2004 al 2006 del Govern balear de Jaume Matas i del valencià de Francisco Camps.
Segons arreplega Crónica, suplement del diari El Mundo, el soci d'Urdangarín està imputat pel cas Palma Arena. José Castro, el jutge instructor del cas, va imputar a qui va ser, junt al Duc de Palma, fundador de l'Instituto Nóos, una entitat creada, en teoria, sense ànim de lucre, i dedicada al patrocini i mecenatge. El seu nom en grec es podria traduir com a “ment i intel·lecte”.
En 2005, este institut va subscriure amb el Govern balear diversos convenis per un import d'1,2 milions d'euros, el destí del qual no ha sigut justificat. Els pagaments es van realitzar per a la celebració d'un congrés per a analitzar la relació entre el turisme i l'esport. Segons l'esmentada publicació d'Unidad Editorial, dotze mesos després, l'entitat que presidix el marit de la infanta Cristina va tornar a cobrar 1,1 milions del Govern balear, a canvi d'organitzar un altre acte a Mallorca.
A més, Nóos va organitzar a València unes conferències per a analitzar la repercussió econòmica dels esdeveniments esportius més rellevants. Esta vegada, l'organització del Duc de Palma s'hauria embutxacat 2,2 milions a compte del Govern de València. En total, són quasi 5 milions d'euros els cobrats per l'institut en tres anys. De moment, en el cas de la trama balear, el jutge està examinant les factures presentades per l'Institut Nóos. Els conceptes que apareixen en els pagaments, en molts casos, són per “gestió de logística” dels actes, a més de pagaments per “comissions futures”. A més, sempre segons Crónica, el jutge ja ha demanat a l'Institut d'Urdangarín que justifique els 2,3 milions d'euros que va rebre del Govern balear de Jaume Matas. Ara el gran dubte és si el jutge Castro assentarà al senyor Iñaki Urdangarín en la banqueta al costat del seu soci perquè done les pertinents explicacions davant de la justícia.
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.