domingo, 22 de enero de 2012

PER DAMUNT DE LES POSSIBILITATS DE QUI?



Escrit de Francisco Pastor Guzmán
Soraya Sáenz de Santamaría, vicepresidenta del Govern, ens demana als espanyols "un esforç més". Alberto Fabra Part, president de la Generalitat Valenciana, diu que els valencians "vivíem per damunt de les nostres possibilitats".
Treballe des de fa 14 anys en I+D i des de fa 10 anys ho compatibilitze amb unes hores setmanals de professor en la universitat. Em vaig esforçar de xicotet i adolescent a intentar aprendre, traure bones notes i passar-ho bé. Em vaig esforçar en la universitat per a traure la carrera i passar-ho bé. Em vaig esforçar després donant classes particulars i continue ara esforçant-me en els meus dos treballs.

Fa 10 anys, la meua parella i jo compràrem un pis que entrava dins de les nostres possibilitats. Ara, després de 10 anys d'esforç, hem estalviat els diners suficients per a pagar el que ens queda d'hipoteca. Estic molts anys esforçant-me i mai he viscut per damunt de les meues possibilitats. Podia permetre'm cotxes més cars però no me'ls he comprat; mai he demanat un crèdit per a anar-me'n de vacacions; vaig reformar el meu pis quan vaig tindre diners per a fer-ho. M'esforce a educar els meus fills el millor possible, els porte a l'escola pública i m'esforce en l'associació de pares per a ajudar a millorar-la. Quan els meus fills emmalalteixen els porte a la sanitat pública i si em queda xarop a casa li dic al metge que no em faça una recepta que no necessite.

Ara estic a punt de quedar-me sense faena gràcies a que han viscut "per damunt de les nostres possibilitats". Ara em demanen "un esforç més". Jo sempre he pagat puntualment la hipoteca i ho seguisc fent, així que no he afonat la banca. Jo no he fet abaixar la Borsa, no he afonat els mercats, no he unflat l'economia, no he especulat amb la vivenda, no he organitzat carreres de cotxes en la meua ciutat, no necessite un aeroport sense avions, no tinc un iot per a veure l'eixida de la Copa Amèrica, no he anat mai a veure l'òpera en el Palau de les Arts. Jo no he deteriorat l'escola ni la sanitat públiques, no he tingut beques ni subvencions, no he cobrat mai la desocupació ni he provocat dèficit a l'Estat, l'autonomia ni la Seguretat Social. Jo no conec a Moody's, Fitch ni Standard & Poor's però sí que conec als que van viure per damunt de les meues possibilitats. Jo no els vaig votar, a mi no em representen. Soraya, l'esforç els el demanes a ells.

2 comentarios :

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.