Escrit de Francisco Pastor Guzmán
Soraya Sáenz de Santamaría, vicepresidenta del Govern, ens demana als
espanyols "un esforç més". Alberto Fabra Part, president de la
Generalitat Valenciana, diu que els valencians "vivíem per damunt de les
nostres possibilitats".
Treballe des de fa 14 anys en I+D i des de fa 10 anys ho compatibilitze amb
unes hores setmanals de professor en la universitat. Em vaig esforçar de xicotet
i adolescent a intentar aprendre, traure bones notes i passar-ho bé. Em vaig
esforçar en la universitat per a traure la carrera i passar-ho bé. Em vaig
esforçar després donant classes particulars i continue ara esforçant-me en els
meus dos treballs.
Fa 10 anys, la meua parella i jo compràrem un pis que entrava dins de
les nostres possibilitats. Ara, després de 10 anys d'esforç, hem estalviat els
diners suficients per a pagar el que ens queda d'hipoteca. Estic molts anys
esforçant-me i mai he viscut per damunt de les meues possibilitats. Podia
permetre'm cotxes més cars però no me'ls he comprat; mai he demanat un crèdit per
a anar-me'n de vacacions; vaig reformar el meu pis quan vaig tindre diners per
a fer-ho. M'esforce a educar els meus fills el millor possible, els porte a
l'escola pública i m'esforce en l'associació de pares per a ajudar a
millorar-la. Quan els meus fills emmalalteixen els porte a la sanitat pública i
si em queda xarop a casa li dic al metge que no em faça una recepta que no
necessite.
Ara estic a punt de quedar-me sense faena gràcies a que han viscut
"per damunt de les nostres possibilitats". Ara em demanen "un
esforç més". Jo sempre he pagat puntualment la hipoteca i ho seguisc fent,
així que no he afonat la banca. Jo no he fet abaixar la Borsa, no he afonat els
mercats, no he unflat l'economia, no he especulat amb la vivenda, no he
organitzat carreres de cotxes en la meua ciutat, no necessite un aeroport sense
avions, no tinc un iot per a veure l'eixida de la Copa Amèrica, no he anat mai
a veure l'òpera en el Palau de les Arts. Jo no he deteriorat l'escola ni la
sanitat públiques, no he tingut beques ni subvencions, no he cobrat mai la
desocupació ni he provocat dèficit a l'Estat, l'autonomia ni la Seguretat
Social. Jo no conec a Moody's, Fitch ni Standard & Poor's però sí que conec
als que van viure per damunt de les meues possibilitats. Jo no els vaig votar,
a mi no em representen. Soraya, l'esforç els el demanes a ells.

Opino lo mismo
ResponderEliminarVivo pollella. Soraya dixit.
ResponderEliminar