Contra la retallada en polítiques d’igualtat per part de la Generalitat.
Ens
oposem a la reforma del mercat laboral perquè:
Per un expedient de reconeixement extrajudicial de crèdit.
Mocions d’altres grups recolzades per EUPV de Llíria:
- Per l’eficiència energètica.
- Per la canalització de la séquia Major al seu pas per Partidors.
- Pel manteniment del servei de metro.
- Per un sistema de pagament a proveïdors.
Contra la reforma del mercat laboral aprovada pel Govern del PP.
EUPV
DE LLÍRIA PRESENTA AL PLE UNA MOCIÓ
CONTRA
LA RETALLADA EN POLÍTIQUES D'IGUALTAT
PER
PART DE LA GENERALITAT
Moció
recolzada pels partits de l'oposició, i l'equip de govern del PP vota en contra
sense fonamentar el seu desacord. Una vegada més pegà cabotà a les dolentes decisions del PP valencià, sense preocupar-se
per la ciutadania. En aquest cas la retallada afecta directament a Llíria, ja
que ens quedem sense centre d'atenció a la dona.
La
moció deia així:
Els
retalls del Consell que estan afectant als serveis públics han afectat també a
les polítiques d’igualtat i, per tant, als drets de les dones.
La
falta de pressupost en polítiques d’igualtat inclou la destrucció d’organismes
i serveis en aquesta matèria i en atenció a les víctimes de violència de
gènere, i açò suposa un revés per a aconseguir la igualtat real. Aquestes
mesures estan suposant l’acomiadament de professionals qualificades que estaven
prestant un servei de qualitat i compromís amb la igualtat. Al País Valencià,
hi havia 48 oficines d’ajuda a les víctimes del delicte. Després de les mesures
adoptades per la Conselleria només quedaran obertes 16 oficines a tot el País
Valencià.
Les
primeres oficines d’atenció a les víctimes del delicte s’obriren al 2004 per a
complir la llei estatal que estableix que ha d’haver, almenys, una oficina en
cada partit judicial. Aquestes oficines són ateses per la fundació FAVIDE
(Fundació per a l’Atenció de les Víctimes del Delicte i Encontre Familiar), que
va ser constituïda per la Generalitat en el 2004 sota la seua tutela i
protectorat, amb l’objectiu d'acomplir una funció social essencial de primer ordre
oferint serveis gratuïts i especialitzats per a solucionar la situació de
desempar en la qual es troben les víctimes del delicte. D'elles, un 70% són
víctimes de la violència de gènere. Els retalls començaren l’1 de gener del
2012, mitjançant un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) promogut per la
Conselleria de Justícia i Benestar Social, ja que la Fundació FAVIDE depén de
la Generalitat.
S’han
tancat 32 oficines d’ajuda a les víctimes de la violència de gènere. Aquesta
actuació deixa en una situació més que vulnerable a milers de dones que reben
assistència en aquestes oficines, usualment d’àmbit comarcal. Aquest tancament
suposa deixar desassistides a unes 6.000 dones maltractades cada any. Aquestes
oficines ajuden a les dones per a entrar en centres d’acollida, informen de
quin procediment serà el més ràpid, si denuncien a la Guàrdia Civil o a la Policia,
si acudeixen al jutjat o bé col·laboren amb elles per a aconseguir prestacions.
Al
País Valencià, hi havia 48 oficines d’ajuda a les víctimes del delicte. Amb les
retallades, en el centre del País, de 26 oficines (en València, Aiora, Alzira,
Carlet, Catarroja, Bétera, Xiva, Gandia, Llíria, Llutxent, Manises,
Massamagrell, Mislata, Montcada, Nàquera, Utiel, Paiporta, Paterna, Picassent,
Quart de Poblet, Requena, Sagunt, Sueca, Torrent, Vallanca i Xàtiva) només en
quedaran obertes 6: a Alzira, Requena, Gandia, Paterna, Torrent i a la Ciutat
de la Justícia (València).
Al
sud, de 15 oficines en Alacant, Alcoi, Benidorm, Benissa, Dénia, Elx, Elda,
Ibi, Novelda, Oriola, Sant Vicent del Raspeig, Torrevella, la Vila Joiosa i
Villena, solament es mantindran 6 oficines en les dependències d’Alacant,
Benidorm, Alcoi, Dénia, Oriola i Torrevella. I al nord, de 7 oficines en
Albocàsser, Castelló de la Plana, Nules, Sant Mateu, Sogorb, Vila-real i
Vinaròs, únicament quedaran obertes tres oficines en Vinaròs, Vila-real i la de
Castelló.
Per
tant, des de Paterna fins a Ademús els retalls no han deixat ni una sola
oficina. Açò implica que les víctimes dels maltractaments hauran de
desplaçar-se molts quilòmetres per a obtindre ajuda. Per tant, sembla que el PP
no considera a totes les dones víctimes del maltractament d’igual manera, ja
que les víctimes de les zones rurals no tindran la mateixa protecció que les de
València. I en la lluita contra la violència de gènere i en les polítiques
d’igualtat és fonamental assessorar i informar la víctima dels recursos dels quals
disposa. Moltes dones no tiren endavant les denúncies perquè quan arriben als
jutjats es troben desemparades i indefenses.
En
el primer semestre del 2011 aquest servei d’oficines d’atenció a les víctimes
del delicte va ajudar 11.000 víctimes, de les quals un 70% eren víctimes dels
maltractaments. Per tant, considerem que aquestes mesures adoptades pel Consell
són una mostra de menyspreu gravíssim cap a les víctimes de la violència de
gènere. I des d’EUPV exigim al Consell que rectifique d’immediat i que faça
gestos veritables de lluita contra la violència de gènere.
La
gestió del PP està donant l’esquena a les víctimes de maltractament. El
tancament d’aquestes oficines se suma als gestos que ja hem vist en la minva de
les partides dels últims pressupostos autonòmics, i en la poca disponibilitat
d’aquest govern en fer efectiu al que es va comprometre en l’última
legislatura: l’aprovació de la Llei contra la violència de gènere.
Açò
s’agreuja amb els impagaments del Consell als advocats, ja que han provocat que
molts dels Punts de Trobada Familiar estiguen sense lletrats. Els Punts de
Trobada Familiar atengueren en el primer semestre del 2011 a més de 400 menors d’edat (en el darrer exercici, els
centres gestionats per FAVIDE atengueren un total de 546 expedients, el que
suposa un increment del 8% respecte a l’any anterior), facilitant el dret dels
menors a mantindre una relació amb els seus pares i parents després d’una
separació. La tisora inflexible del Consell, i dirigida fonamentalment cap als
serveis socials, està provocant que es queden sense atenció els col·lectius que
més la necessiten. Recordem que al voltant del 65 % d’usuaris d’aquestes
oficines gestionades per FAVIDE tenen una situació econòmica desfavorable.
Acords:
1.
Des de l’Ajuntament de Llíria ens oposem a les retallades del Consell respecte a
les polítiques d’igualtat.
2.
Des de l’Ajuntament de Llíria exigim al conseller de Justícia i Benestar Social
que aprove una llei que impedisca qualsevol reducció a l’atenció a les víctimes
de violència de gènere.
3.
Des de l’Ajuntament de Llíria exigim al Consell que no es trenquen els acords
amb les organitzacions de dones pels quals es prestaven serveis tals com
Centres d’Orientació a la Dona, Assessoria Jurídica, Cases d’Acollida per a
dones víctimes de violència, Biblioteca de la Dona, Punts de Torbada Familiar,
etc.
4.
Des de l’Ajuntament de Llíria exigim que no s’eliminen les subvencions
destinades als Ajuntaments per al manteniment de Centres Municipals d’Atenció a
les Dones.
5.
Des de l’Ajuntament de Llíria exigim que no es desmantellen els Instituts de la
Dona i els Consells de la Dona.
6.
Traslladar aquests acords:
a. A tots els Grups Parlamentaris de les Corts
Valencianes.
b. A la Conselleria de Justícia i Benestar.
c. Al president del Consell, Alberto Fabra.
PER
UN EXPEDIENT DE RECONEIXEMENT EXTRAJUDICIAL DE CRÈDIT
En
el ple ordinari del 16 de febrer, EUPV de Llíria va donar suport a l’aprovació
de l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdit 1/2012. Un
reconeixement extrajudicial de crèdit suposa reconéixer, per al seu pagament,
despeses realitzades en exercicis anteriors i per a les quals no es disposava
de crèdit apropiat i suficient en el pressupost de l’any en curs. És a dir, es
tracta d’aprovar el pagament de despeses de l’any 2011 i anteriors amb el
pressupost del 2012. Donem suport perquè el pagament als proveïdors ha de
fer-se, aquests estan esperant cobrar un servei donat a l’Ajuntament, i els
terminis de pagament ja excedeixen els terminis legals. Una situació
insuportable per als proveïdors.
Com
a responsables polítics hem de reconéixer les factures presentades i agilitzar
el seu pagament. Malgrat estar d’acord amb açò, critiquem la gestió econòmica
de l’equip de govern per arribar a aquestes situacions, que faran que enguany
el pressupost ja aprovat es desequilibre, i ens durà a més reconeixements
extrajudicials per fer front a les despeses del municipi. Critiquem la manca de
planificació en la despesa municipal.
PROPOSTES
D’ALTRES GRUPS RECOLZADES PER EUPV DE LLÍRIA
Donem
suport a les propostes presentades pel grup municipal PSPV-PSOE:
1.-
Creació d’un fons econòmic local de sostenibilitat destinat a finançar
inversions per a la eficiència energètica i que resulte de l’estalvi del Pla
d’estalvi energètic municipal (al qual des d’EUPV donem suport). Es tracta
d’utilitzar l’estalvi en enllumenament per a reinvertir-lo en millorar les
instal·lacions municipals i que així siguen més eficients. Malgrat que l’equip
de govern presentara el Pla d’estalvi, ara no veuen que siga el moment adequat
per a la creació del fons econòmic. Serà que en lloc d’invertir en eficiència
energètica pensa gastar en altres coses?
2.-
Proposta per a demanar la canalització completa de la séquia Major per
Partidors. Aquest punt EUPV també el presentava en el seu programa electoral,
És necessari un projecte d’adequació i canalització per a tot el recorregut de
la séquia Major al seu pas per Partidors, ja que a hores d’ara està donant
problemes d’humitats en el seu recorregut i calen solucions. El ple de
l’Ajuntament es compromet a fer l’estudi pertinent i a recollir la despesa en
les partides d’inversions de pressupostos futurs.
Donem
suport a dos propostes del grup municipal Compromís:
1.-
Reclamar a la Conselleria de Transports i a
FGV el manteniment dels serveis de la línia 1 del metro. Han retallat
horaris que ja teníem, perquè cal reduir despeses. Més retalls que fan que la
ciutadania una vegada més siga la perjudicada de la nefasta gestió política del
PP. Lamentem que l’equip de govern no done suport a aquesta proposta; més quan
la Plataforma 15 minuts i altres associacions de veïns així ho demanen i, a més
a més, s’han reunit amb diputats del PP a les Corts Valencianes que s’han
mostrat comprensius amb la situació plantejada i s’han compromés a realitzar un
informe favorable a les peticions de les associacions i traslladar-lo a FGV.
Açò ens du a pensar que el govern municipal ni coneix la situació ni està
realment informat pels seus companys de partit.
2.-
Implantar un sistema de pagament a proveïdors per a millorar la gestió i que
aquesta no es demore més enllà del que la norma recomana. Així, des de l’equip
de govern es comprometen a demanar ofertes a les entitats bancàries del
municipi, el sistema de pagaments “confirming” i dur-ho a la comissió d’hisenda
per al seu estudi, així com de la línia ICO que ofereix l’estat per a agilitzar
els pagaments a proveïdors.
DES
D’EUPV DE LLÍRIA ENS OPOSEM A
LA REFORMA DEL MERCAT LABORAL
QUE
EL GOVERN DE L’ESTAT HA APROVAT I
AIXÍ HO DEFENSEM EN EL PLE
El
govern del PP acaba d'aprovar una reforma laboral que abarateix i facilita
l'acomiadament. Una reforma que no ha estat consensuada amb els agents socials
i amb l'oposisció. Una reforma que ha estat imposada pel FMI, el BCE i per
Alemanya i França. Totalment injusta, vol equiparar-se a Europa, però a quina
Europa? A la que dóna poder a l'empresari per damunt de tot, perquè cada volta
guanyen més diners a costa dels treballadors i treballadores. Una Europa amb
treballs precaris i que limita al màxim els drets laborals. Una Europa que vol
que la ciutadania acabe creient que som els responsables de la crisi. D'una Europa
que no reconeix que la crisi és causa del sistema capitalista. Un sistema que
cau pel seu propi pes i per l'avarícia d'uns quants, un sistema obsolet que ens
du a la fi de l'estat del benestar.
- Redueix la
indemnització de 45 dies per any amb un límit de 42 mensualitats en
l'acomiadament improcedent a 33 dies, amb un límit de 24 mensualitats en
tots els contractes indefinits, encara que el text de la reforma aposta
decididament per un acomiadament únic de 20 dies.
- Se modifiquen les
causes de l'acomidament per evitar la via judicial. S'elimina l'autorització
administrativa en els acomiadaments col·lectius, el que afectarà greument
a les possibilitats d'aconseguir acord amb indemnitzacions superiors als
20 dies per any.
- Amb aquestes
mesures de flexibilitat el govern pretén corregir la dualitat del mercat
de treball col·locant a tots els treballadors en una situació més
desprotegida front al poder discrecional de l'empresari.
- Facilita a
l'empesari la possibilitat de modificar unilateralment jornada, horari,
salaris i sistema de rendiment, entre altres condicions de treball. També
permet, sense autorització administrativa, suspendre o reduir temporalment
la jornada de treball.
- Un altre tema que
també afecta aquest Reial Decret és la negociació colectiva, perquè
condueix als treballadors a la negociació individual de les seues
condicions de treball.
- Es creen les condicions per condemnar definitivament als joves a l'atur i a l'infratreball a través de minijobs per la via de la contractació a temps parcial i d'un nou contracte d'aprenentatge desvinculat de la formació.
Ens
trobem davant d'un decret que ha entrat com un colp d'estat als drets dels
treballadors i un colp brutal a les conquestes que tant costaren aconseguir
durant anys. Un decret que sols satisfà a un sector minoritari de la societat,
i aquest sector no són els ciutadans i ciutadanes. Un decret que sols castiga
al treballador i que en ningun cas parla de la trasparència de les empreses.
Aquestes també han de rendir comptes a la societat i han de fer públics els
seus guanys.
EXIGIM
AL GOVERN QUE RETIRE AQUESTA REFORMA LABORAL
I
QUE CONSENSUE AMB L'OPOSICIÓ
UNA
REFORMA QUE PROTEGISCA ALS TREBALLADORS
I
MANTINGA LA FLEXIBILITAT INTERNA DE LES EMPRESES,
PERÒ
SEMPRE DES DE L'ÀMBIT DE LA NEGOCIACIÓ AMB ELS SINDICATS.
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.