viernes, 24 de febrero de 2012

ASSUMPTES DEL PLE DEL 16 DE FEBRER

Contra la retallada en polítiques d’igualtat per part de la Generalitat.
Per un expedient de reconeixement extrajudicial de crèdit.
Mocions d’altres grups recolzades per EUPV de Llíria:
  • Per l’eficiència energètica.
  • Per la canalització de la séquia Major al seu pas per Partidors.
  • Pel manteniment del servei de metro.
  • Per un sistema de pagament a proveïdors.
Contra la reforma del mercat laboral aprovada pel Govern del PP.



EUPV DE LLÍRIA PRESENTA AL PLE UNA MOCIÓ
CONTRA LA RETALLADA EN POLÍTIQUES D'IGUALTAT
PER PART DE LA GENERALITAT

Moció recolzada pels partits de l'oposició, i l'equip de govern del PP vota en contra sense fonamentar el seu desacord. Una vegada més pegà cabotà a les dolentes decisions del PP valencià, sense preocupar-se per la ciutadania. En aquest cas la retallada afecta directament a Llíria, ja que ens quedem sense centre d'atenció a la dona.
La moció deia així:

Els retalls del Consell que estan afectant als serveis públics han afectat també a les polítiques d’igualtat i, per tant, als drets de les dones.
La falta de pressupost en polítiques d’igualtat inclou la destrucció d’organismes i serveis en aquesta matèria i en atenció a les víctimes de violència de gènere, i açò suposa un revés per a aconseguir la igualtat real. Aquestes mesures estan suposant l’acomiadament de professionals qualificades que estaven prestant un servei de qualitat i compromís amb la igualtat. Al País Valencià, hi havia 48 oficines d’ajuda a les víctimes del delicte. Després de les mesures adoptades per la Conselleria només quedaran obertes 16 oficines a tot el País Valencià.
Les primeres oficines d’atenció a les víctimes del delicte s’obriren al 2004 per a complir la llei estatal que estableix que ha d’haver, almenys, una oficina en cada partit judicial. Aquestes oficines són ateses per la fundació FAVIDE (Fundació per a l’Atenció de les Víctimes del Delicte i Encontre Familiar), que va ser constituïda per la Generalitat en el 2004 sota la seua tutela i protectorat, amb l’objectiu d'acomplir una funció social essencial de primer ordre oferint serveis gratuïts i especialitzats per a solucionar la situació de desempar en la qual es troben les víctimes del delicte. D'elles, un 70% són víctimes de la violència de gènere. Els retalls començaren l’1 de gener del 2012, mitjançant un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) promogut per la Conselleria de Justícia i Benestar Social, ja que la Fundació FAVIDE depén de la Generalitat.
S’han tancat 32 oficines d’ajuda a les víctimes de la violència de gènere. Aquesta actuació deixa en una situació més que vulnerable a milers de dones que reben assistència en aquestes oficines, usualment d’àmbit comarcal. Aquest tancament suposa deixar desassistides a unes 6.000 dones maltractades cada any. Aquestes oficines ajuden a les dones per a entrar en centres d’acollida, informen de quin procediment serà el més ràpid, si denuncien a la Guàrdia Civil o a la Policia, si acudeixen al jutjat o bé col·laboren amb elles per a aconseguir prestacions.
Al País Valencià, hi havia 48 oficines d’ajuda a les víctimes del delicte. Amb les retallades, en el centre del País, de 26 oficines (en València, Aiora, Alzira, Carlet, Catarroja, Bétera, Xiva, Gandia, Llíria, Llutxent, Manises, Massamagrell, Mislata, Montcada, Nàquera, Utiel, Paiporta, Paterna, Picassent, Quart de Poblet, Requena, Sagunt, Sueca, Torrent, Vallanca i Xàtiva) només en quedaran obertes 6: a Alzira, Requena, Gandia, Paterna, Torrent i a la Ciutat de la Justícia (València).
Al sud, de 15 oficines en Alacant, Alcoi, Benidorm, Benissa, Dénia, Elx, Elda, Ibi, Novelda, Oriola, Sant Vicent del Raspeig, Torrevella, la Vila Joiosa i Villena, solament es mantindran 6 oficines en les dependències d’Alacant, Benidorm, Alcoi, Dénia, Oriola i Torrevella. I al nord, de 7 oficines en Albocàsser, Castelló de la Plana, Nules, Sant Mateu, Sogorb, Vila-real i Vinaròs, únicament quedaran obertes tres oficines en Vinaròs, Vila-real i la de Castelló.
Per tant, des de Paterna fins a Ademús els retalls no han deixat ni una sola oficina. Açò implica que les víctimes dels maltractaments hauran de desplaçar-se molts quilòmetres per a obtindre ajuda. Per tant, sembla que el PP no considera a totes les dones víctimes del maltractament d’igual manera, ja que les víctimes de les zones rurals no tindran la mateixa protecció que les de València. I en la lluita contra la violència de gènere i en les polítiques d’igualtat és fonamental assessorar i informar la víctima dels recursos dels quals disposa. Moltes dones no tiren endavant les denúncies perquè quan arriben als jutjats es troben desemparades i indefenses.

En el primer semestre del 2011 aquest servei d’oficines d’atenció a les víctimes del delicte va ajudar 11.000 víctimes, de les quals un 70% eren víctimes dels maltractaments. Per tant, considerem que aquestes mesures adoptades pel Consell són una mostra de menyspreu gravíssim cap a les víctimes de la violència de gènere. I des d’EUPV exigim al Consell que rectifique d’immediat i que faça gestos veritables de lluita contra la violència de gènere.
La gestió del PP està donant l’esquena a les víctimes de maltractament. El tancament d’aquestes oficines se suma als gestos que ja hem vist en la minva de les partides dels últims pressupostos autonòmics, i en la poca disponibilitat d’aquest govern en fer efectiu al que es va comprometre en l’última legislatura: l’aprovació de la Llei contra la violència de gènere.
Açò s’agreuja amb els impagaments del Consell als advocats, ja que han provocat que molts dels Punts de Trobada Familiar estiguen sense lletrats. Els Punts de Trobada Familiar atengueren en el primer semestre del 2011 a més de 400 menors d’edat (en el darrer exercici, els centres gestionats per FAVIDE atengueren un total de 546 expedients, el que suposa un increment del 8% respecte a l’any anterior), facilitant el dret dels menors a mantindre una relació amb els seus pares i parents després d’una separació. La tisora inflexible del Consell, i dirigida fonamentalment cap als serveis socials, està provocant que es queden sense atenció els col·lectius que més la necessiten. Recordem que al voltant del 65 % d’usuaris d’aquestes oficines gestionades per FAVIDE tenen una situació econòmica desfavorable.

Acords:
1. Des de l’Ajuntament de Llíria ens oposem a les retallades del Consell respecte a les polítiques d’igualtat.
2. Des de l’Ajuntament de Llíria exigim al conseller de Justícia i Benestar Social que aprove una llei que impedisca qualsevol reducció a l’atenció a les víctimes de violència de gènere.
3. Des de l’Ajuntament de Llíria exigim al Consell que no es trenquen els acords amb les organitzacions de dones pels quals es prestaven serveis tals com Centres d’Orientació a la Dona, Assessoria Jurídica, Cases d’Acollida per a dones víctimes de violència, Biblioteca de la Dona, Punts de Torbada Familiar, etc.
4. Des de l’Ajuntament de Llíria exigim que no s’eliminen les subvencions destinades als Ajuntaments per al manteniment de Centres Municipals d’Atenció a les Dones.
5. Des de l’Ajuntament de Llíria exigim que no es desmantellen els Instituts de la Dona i els Consells de la Dona.
6. Traslladar aquests acords:
a. A tots els Grups Parlamentaris de les Corts Valencianes.
b. A la Conselleria de Justícia i Benestar.
c. Al president del Consell, Alberto Fabra.


PER UN EXPEDIENT DE RECONEIXEMENT EXTRAJUDICIAL DE CRÈDIT

En el ple ordinari del 16 de febrer, EUPV de Llíria va donar suport a l’aprovació de l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdit 1/2012. Un reconeixement extrajudicial de crèdit suposa reconéixer, per al seu pagament, despeses realitzades en exercicis anteriors i per a les quals no es disposava de crèdit apropiat i suficient en el pressupost de l’any en curs. És a dir, es tracta d’aprovar el pagament de despeses de l’any 2011 i anteriors amb el pressupost del 2012. Donem suport perquè el pagament als proveïdors ha de fer-se, aquests estan esperant cobrar un servei donat a l’Ajuntament, i els terminis de pagament ja excedeixen els terminis legals. Una situació insuportable per als proveïdors.
Com a responsables polítics hem de reconéixer les factures presentades i agilitzar el seu pagament. Malgrat estar d’acord amb açò, critiquem la gestió econòmica de l’equip de govern per arribar a aquestes situacions, que faran que enguany el pressupost ja aprovat es desequilibre, i ens durà a més reconeixements extrajudicials per fer front a les despeses del municipi. Critiquem la manca de planificació en la despesa municipal.


PROPOSTES D’ALTRES GRUPS RECOLZADES PER EUPV DE LLÍRIA

Donem suport a les propostes presentades pel grup municipal PSPV-PSOE:
1.- Creació d’un fons econòmic local de sostenibilitat destinat a finançar inversions per a la eficiència energètica i que resulte de l’estalvi del Pla d’estalvi energètic municipal (al qual des d’EUPV donem suport). Es tracta d’utilitzar l’estalvi en enllumenament per a reinvertir-lo en millorar les instal·lacions municipals i que així siguen més eficients. Malgrat que l’equip de govern presentara el Pla d’estalvi, ara no veuen que siga el moment adequat per a la creació del fons econòmic. Serà que en lloc d’invertir en eficiència energètica pensa gastar en altres coses?
2.- Proposta per a demanar la canalització completa de la séquia Major per Partidors. Aquest punt EUPV també el presentava en el seu programa electoral, És necessari un projecte d’adequació i canalització per a tot el recorregut de la séquia Major al seu pas per Partidors, ja que a hores d’ara està donant problemes d’humitats en el seu recorregut i calen solucions. El ple de l’Ajuntament es compromet a fer l’estudi pertinent i a recollir la despesa en les partides d’inversions de pressupostos futurs.

Donem suport a dos propostes del grup municipal Compromís:
1.- Reclamar a la Conselleria de Transports i a  FGV el manteniment dels serveis de la línia 1 del metro. Han retallat horaris que ja teníem, perquè cal reduir despeses. Més retalls que fan que la ciutadania una vegada més siga la perjudicada de la nefasta gestió política del PP. Lamentem que l’equip de govern no done suport a aquesta proposta; més quan la Plataforma 15 minuts i altres associacions de veïns així ho demanen i, a més a més, s’han reunit amb diputats del PP a les Corts Valencianes que s’han mostrat comprensius amb la situació plantejada i s’han compromés a realitzar un informe favorable a les peticions de les associacions i traslladar-lo a FGV. Açò ens du a pensar que el govern municipal ni coneix la situació ni està realment informat pels seus companys de partit.
2.- Implantar un sistema de pagament a proveïdors per a millorar la gestió i que aquesta no es demore més enllà del que la norma recomana. Així, des de l’equip de govern es comprometen a demanar ofertes a les entitats bancàries del municipi, el sistema de pagaments “confirming” i dur-ho a la comissió d’hisenda per al seu estudi, així com de la línia ICO que ofereix l’estat per a agilitzar els pagaments a proveïdors.


DES D’EUPV DE LLÍRIA ENS OPOSEM A LA REFORMA DEL MERCAT LABORAL
QUE EL GOVERN DE L’ESTAT HA APROVAT I AIXÍ HO DEFENSEM EN EL PLE


El govern del PP acaba d'aprovar una reforma laboral que abarateix i facilita l'acomiadament. Una reforma que no ha estat consensuada amb els agents socials i amb l'oposisció. Una reforma que ha estat imposada pel FMI, el BCE i per Alemanya i França. Totalment injusta, vol equiparar-se a Europa, però a quina Europa? A la que dóna poder a l'empresari per damunt de tot, perquè cada volta guanyen més diners a costa dels treballadors i treballadores. Una Europa amb treballs precaris i que limita al màxim els drets laborals. Una Europa que vol que la ciutadania acabe creient que som els responsables de la crisi. D'una Europa que no reconeix que la crisi és causa del sistema capitalista. Un sistema que cau pel seu propi pes i per l'avarícia d'uns quants, un sistema obsolet que ens du a la fi de l'estat del benestar.

Ens oposem a la reforma del mercat laboral perquè:
  • Redueix la indemnització de 45 dies per any amb un límit de 42 mensualitats en l'acomiadament improcedent a 33 dies, amb un límit de 24 mensualitats en tots els contractes indefinits, encara que el text de la reforma aposta decididament per un acomiadament únic de 20 dies.
  • Se modifiquen les causes de l'acomidament per evitar la via judicial. S'elimina l'autorització administrativa en els acomiadaments col·lectius, el que afectarà greument a les possibilitats d'aconseguir acord amb indemnitzacions superiors als 20 dies per any.
  • Amb aquestes mesures de flexibilitat el govern pretén corregir la dualitat del mercat de treball col·locant a tots els treballadors en una situació més desprotegida front al poder discrecional de l'empresari.
  • Facilita a l'empesari la possibilitat de modificar unilateralment jornada, horari, salaris i sistema de rendiment, entre altres condicions de treball. També permet, sense autorització administrativa, suspendre o reduir temporalment la jornada de treball.
  • Un altre tema que també afecta aquest Reial Decret és la negociació colectiva, perquè condueix als treballadors a la negociació individual de les seues condicions de treball.
  • Es creen les condicions per condemnar definitivament als joves a l'atur i a l'infratreball a través de minijobs per la via de la contractació a temps parcial i d'un nou contracte d'aprenentatge desvinculat de la formació.
Ens trobem davant d'un decret que ha entrat com un colp d'estat als drets dels treballadors i un colp brutal a les conquestes que tant costaren aconseguir durant anys. Un decret que sols satisfà a un sector minoritari de la societat, i aquest sector no són els ciutadans i ciutadanes. Un decret que sols castiga al treballador i que en ningun cas parla de la trasparència de les empreses. Aquestes també han de rendir comptes a la societat i han de fer públics els seus guanys.


EXIGIM AL GOVERN QUE RETIRE AQUESTA REFORMA LABORAL
I QUE CONSENSUE AMB L'OPOSICIÓ
UNA REFORMA QUE PROTEGISCA ALS TREBALLADORS
I MANTINGA LA FLEXIBILITAT INTERNA DE LES EMPRESES,
PERÒ SEMPRE DES DE L'ÀMBIT DE LA NEGOCIACIÓ AMB ELS SINDICATS.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.