viernes, 13 de abril de 2012

EL PP VALENCIÀ SUPRIMIRÀ PRESTACIONS SANITÀRIES, REGULARITZARÀ EL PAGAMENT DE RECEPTES SEGONS LA RENDA, PUJARÀ LES TAXES ACADÈMIQUES I RETALLARÀ EN PERSONAL DOCENT INTERÍ

La nova tisorada en Sanitat i Eduacació se suma a la de 500 milions derivada dels pressupostos de l'Estat

La retallada de 10.000 milions (dels quals més de 1.000 milions seran en el País Valencià) en la Sanitat i l'Educació posada en els altars dels mercats pel Govern de Mariano Rajoy exigirà sacrificis en l'Estat del Benestar. Unes renúncies que, a diferència de les anteriors tisorades, no es decidiran al Palau de la Generalitat ni a la resta d'autonomies, sinó que vindran imposades per l'Executiu central.
No obstant això, el Consell, segons fonts de tota solvència, té assumit que se suprimiran prestacions sanitàries considerades no essencials (com la cirurgia plàstica o les operacions de varius, van posar com a exemple), alhora que s'imposarà un sistema de pagament de les receptes en funció de la renda. En alguns casos, a partir d'un nivell d'ingressos, les medecines no estaran subvencionades. També hi ha la possibilitat que s'excloguen del sistema fàrmacs el valor dels quals s'excedisca d'una determinada quantitat.Bona part d'estes mesures, almenys les que afecten a la Sanitat, s'abordaran al Consell Interterritorial de Salut, que el Govern convocarà este mes. D'esta manera es difuminarà el cost polític, alhora que es llançarà un missatge "de fermesa" als mercats. "Es reduirà la cartera de prestacions sanitàries", han assegurat en privat les fonts citades del Consell, que van augurar que Madrid aprovarà una cartera de serveis bàsics comuna a totes les autonomies, excloent alguns serveis no essencials que ara presten algunes comunitats.Sense descartar el copagament en l'atenció sanitària (per exemple, a urgències), esta opció es queda a la recambra. Dimarts, el PP va corregir el ministre d'Economia, Luis de Guindos, quan parlà del copagament sanitari per a precisar que es referia al "copagament farmacèutic". En este camp, el PP s'inclina per un mecanisme progressiu d'aportació en funció de la renda (com més es guanye, menys subvencionada estarà la recepta), i no el sistema impulsat per Catalunya d'un euro per recepta.


Quant a Educació, es dóna per fet que les taxes acadèmiques pujaran encara més, de manera que es reduirà la distància entre l'aportació dels universitaris i el cost del servei. Així mateix, hi haurà retallades en el personal interí contractat en els centres educatius, via increment d'hores dels docents o una major reducció del personal temporal. Serveis complementaris (guarderia, menjadors) també patiran revisió, sobretot amb criteris de renda.


Paral·lelament, es potenciaran les mesures d'estalvi en la gestió, com la central de compres, i d'incentiu de l'estalvi, premiant als centres que gasten menys.

La reestructuració del sistema autonòmic, en la línia del anunci del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, s'escometrà per fer realitat l'objectiu d'"una Administració, una competència".Els més de 1.000 milions de la nova retallada se sumen als 500 que fa un mes va anunciar el Consell, derivats del nou escenari inclòs en els Pressupostos de l'Estat. Així, la Generalitat haurà de fer una retallada extra de 1.500 milions, que s'afegeixen als 1.053 del decret llei de gener. El Consell parlava només de 500 per a minimitzar la tisorada esgrimint la realitat virtual dels seus pressupostos, però la veritat és que va tancar 2011 gastant 3.800 milions més del que va ingressar. Per complir amb el dèficit ha de reduir almenys 2.300 milions, i ingressarà menys. Precisament, Europa desconfia de les promeses d'estalvi de les autonomies, gestores de la Sanitat i l'Educació.

Notícia apareguda al Levante-EMV.



No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.