I ara, en plena estafa global, el Ferrari World?
El Consell del PP està absolutament desconnectat de la duríssima realitat econòmica i social dels valencians
El Consell del PP està absolutament desconnectat de la duríssima realitat econòmica i social dels valencians
Perplexitat. Crec que és el sentiment (a més de la ràbia i la indignació, que això ja va per barris encara que vaja estenent-se a poc a poc) absolutament majoritari entre la població. Tant és la seua ideologia. L'atur creix sense mesura i l'Estat aplica polítiques que, a més de deteriorar i aprimar els serveis públics, ajuden al seu creixement. El control del dèficit serveix per justificar mesures que no és que no hi tinguen res a vore, és que l'agreujaran a mitjà termini (em referisc a les privatitzacions). I en tot este maremàgnum antiestatal sempre troben algun raconet d'on traure algunes desenes (o centenars...) de milions per rescatar bancs.
I ara ens sumeix en la perplexitat l'anunci del parc temàtic Ferrari World. No tant pel que diuen (si és que realment acaben limitant-se a cedir sòl, per això preguntarem). Sinó perquè l'anunci pretén maquillar la situació tan fotuda que patim. I és que un acaba preguntant-se: i que encara no haja acabat ningú a la pressó?
Esquerra Unida exigeix la compareixença de Lola Johnson perquè explique l’última “ocurrència” del Consell
El diputat autonòmic d’EUPV i portaveu adjunt, Lluís Torró, ha demanat explicacions al Consell per l’última “ocurrència” de posar en marxa un parc temàtic de Ferrari. Per això, Torró ha demanat la compareixença de la consellera de Turisme, Cultura i Esport, Lola Johnson, a les Corts perquè explique les condicions del projecte.
El parlamentari d’esquerres ha criticat la “manca d’informació” i “l’absoluta desconnexió de la realitat dels responsables del Consell, que en plena crisi econòmica tornen als esdeveniments elitistes i absurds que han fet perdre a la Generalitat centenars i centenars de milions d’euros”. A més, Torró també s’ha preguntat si existeix algun tipus d’estudi sobre l’impacte ambiental del projecte.
Torró manifesta la seua perplexitat per “l’absoluta manca d’informació per part del Consell”: “Estem ja molt acostumats a que els responsables del Consell diguen una cosa i que després la realitat siga molt diferent”, ha afegit Torró. A més, el diputat d’esquerres ha assenyalat que espera que “açò no siga una cortina de fum per a tapar la situació d’impotència del Consell a l’hora d’enfrontar la crisi”.
El primer Ferrari World, en Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units) |
Més cotxes a "cost zero"
Coincidint amb l'inici del muntatge a València del circuit urbà de Fórmula 1, la Generalitat va filtrar ahir a alguns mitjans la construcció pràcticament segura d'un parc Ferrari a Xest. Seria, com van dir llavors de la F1, a "cost zero", encara que el cost real d'aquella empresa frega ja els 200 milions.
Si res no falla, València comptarà en uns quants anys amb un nou parc temàtic. Així ho va assegurar la Cadena Ser i ho van ratificar hores després altres mitjans amb fonts en el Consell: un fons àrab negocia amb la Generalitat —que alhora negocia estos dies en paral·lel la privatització del sistema sanitari públic valencià— construir un parc Ferrari al costat del circuit Ricardo Tormo. El fons, asseguren realitzarà una inversió de 945 milions, i per a la ciutadania "tindrà cost zero".
Tenint simplement en compte que, segons les mateixes fonts, la Generalitat regalaria 400.000 metres quadrats de terreny públic i "facilitaria" —per via fiscal— la tramitació del parc, el "cost zero" seria —si es confirmara la notícia— la primera mentida projectada des de la Generalitat referent al parc. Una mentida que seria més grossa si l'acord arribara a incloure, com s'insinua, que l'operadora del parc temàtic es fera càrrec, a canvi de la seua inversió, de la gestió del circuit Ricardo Tormo; un circuit que no seria deficitari per a les arques públiques si la Generalitat no haguera carregat anualment al circuit despeses que li són alienes.
Al marge d'estes, la mentida podria ser encara major del fet de tindre el mateix "cost zero" del circuit urbà de Fórmula 1 de València —el muntatge del qual, per a la present edició, es va començar a realitzar en els últims dies—, i de la prova en si. La construcció del circuit pròpiament dit, que va suposar la destrucció de part de l'obra realitzada per a la Copa Amèrica, va rondar els 100 milions d'euros de diners públics, mai recuperats. D'altra banda, des de la segona edició del campionat, els valencians van assumir —sense que se'ls donara accés a les carreres o un simple descompte— el cost del cànon de cada prova, que frega els 20 milions d'euros. I fa unes quantes setmanes, la Generalitat va comprar l'empresa Valmor Sports, que pretenia obtindre beneficis de la prova, però al no aconseguir-los ha deixat les seues pèrdues —que ascendeixen a 30 milions més— a les arques públiques, amb el beneplàcit del govern d'Alberto Fabra.
Amb l'arribada del Parc Ferrari, la Generalitat potser ha beneït ja la creació en el nostre territori de dos parcs temàtics. Terra Mítica, saldat a la privada Aqualandia fa uns pocs mesos, va ser el primer; i les seues participacions adquirides per Bancaixa i la CAM per indicació del Consell (llavors en mans d'Eduardo Zaplana) consten entre els actius tòxics de les mateixes, segons s'ha arreplegat en els mitjans en referència a les seues respectives intervencions.
Notícia apareguda a l'Informatiu.com
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.