Únicament l'Escola Pública, que complisca els requisits de ser Universal i Gratuïta, Democràtica i Laica, pot garantir la igualtat i efectivitat del dret de totes les ciutadanes i ciutadans a l'Educació.
Exigim que la religió i l'adoctrinament isca de l'esfera escolar i que l'Estat es comprometa en exclusiva, enfront de l'actual procés privatitzador, amb el desenvolupament d'un Ensenyament Públic, Universal, Gratuït, Democràtic i Laic, que empare el dret ciutadà a una Educació en igualtat de condicions.
Obrir un debat real i global sobre l’educació actual continua sent una tasca pendent. És un fet que l’educació no és una prioritat en les propostes polítiques de la dreta, ni de la socialdemocràcia. El debat social sobre educació que s’està fent en l’actualitat és parcial, totalment esbiaixat, basat en informes enganyosos, tendenciosos i de dubtosa fiabilitat científica i moral. N’hi ha prou per a confirmar-ho amb el reduccionisme amb què els mitjans de comunicació i les noves lleis de Reforma Educativa aborden determinats temes.
Hui és freqüent veure limitada la qualitat educativa als resultats acadèmics de l’alumnat, vincular la violència escolar a la immigració o a l’ampliació de l’escolaritat, considerar que la llibertat d’ensenyança és la possibilitat de triar entre pública i privada concertada, equiparar més saber amb més assignatures i més especialistes, i un munt més de simplicitats que falsegen la realitat, creant estats d’opinió indocumentats, impedint una anàlisi seriosa i rigorosa dels elements que condicionen una situació i distraient l’atenció cap a altres que no tenen cap rellevància.
Urgeix, doncs, promoure una política educativa global basada en principis democràtics que cerque l’emancipació de totes les persones i que tinga en compte l’experiència derivada del treball del professorat compromés que durant anys hi ha tractat de donar resposta als reptes educatius que anaven sorgint.
Per això, cal aprofundir en dues qüestions claus: la CONVIVÈNCIA i la PARTICIPACIÓ. Viure junts, fent junts, significa donar sentit a les institucions i activitats humanes, significa “que les normes es construeixen des de l’interior, en funció dels projectes que les persones assumeixen, del futur que esperen, de la societat que volen construir” (P. Meirieu). Cal reconceptualitzar la DEMOCRÀCIA: persones formades i lliures en disposició d’aprendre amb altres, per mitjà de vivències compartides en grups comunitaris, biblioteques, escoles públiques, cooperatives, associacions diverses. Cal recuperar la política, restaurar ponts entre la vida pública i la privada, reiniciar el sentit del bé comú.
Cal
situar el fi de l’educació en la persona, en la seua EMANCIPACIÓ.
Açò suposa desenvolupar polítiques educatives que contemplen des
del naixement fins a la mort de les persones. Suposa treballar per la
igualtat d’oportunitats des del moment mateix de nàixer, intentant
pal·liar les desigualtats socials des de la més tendra infància.
L’Estat, les autonomies i els ajuntaments han de treballar junts en
este sentit, revisant i reformulant el paper que els serveis
socials han de complir.
Al mateix temps, és necessari articular ajudes a la maternitat i a la paternitat, que permeten harmonitzar la vida laboral i familiar i, al seu torn, augmentar la seua presència allí on estan els xiquets i les xiquetes. Cal potenciar i incentivar associacions, grups de treball, MRP (Moviment de Renovació Pedagògica), etc., que treballen entorn dels problemes i reptes que tenen plantejada l’educació i com més interdisciplinaris siguen, millor. La formació de pares i mares és essencial i ha d’impulsar-se des dels centres educatius, ajuntament i altres administracions. No s’aborda amb serietat la relació entre la família i l’escola. Calen grups de reflexió que s’assenguen junts amb els professionals de la infància: metges, educadors, educadors psicòlegs, jutges, pares i mares. Cal plantejar les qüestions conjuntament a partir d’estudis de casos, d’intercanvis d’experiències, de suport literari, cinematogràfic o altres fonts documentals.
Al mateix temps, és necessari articular ajudes a la maternitat i a la paternitat, que permeten harmonitzar la vida laboral i familiar i, al seu torn, augmentar la seua presència allí on estan els xiquets i les xiquetes. Cal potenciar i incentivar associacions, grups de treball, MRP (Moviment de Renovació Pedagògica), etc., que treballen entorn dels problemes i reptes que tenen plantejada l’educació i com més interdisciplinaris siguen, millor. La formació de pares i mares és essencial i ha d’impulsar-se des dels centres educatius, ajuntament i altres administracions. No s’aborda amb serietat la relació entre la família i l’escola. Calen grups de reflexió que s’assenguen junts amb els professionals de la infància: metges, educadors, educadors psicòlegs, jutges, pares i mares. Cal plantejar les qüestions conjuntament a partir d’estudis de casos, d’intercanvis d’experiències, de suport literari, cinematogràfic o altres fonts documentals.
Els
centres escolars han d’obrir-se a l’entorn i han de permetre que
l’entorn entre en ells. Només des de la col·laboració
interprofessional i comunitària serà possible avançar cap al model
d’Escola Pública que molts desitgem.
Situació actual al País Valencià
Els
últims anys de govern del Partido Popular al País Valencià
han estat marcats per la mobilització i la protesta de tota la
Comunitat Educativa. Agrupats en la Plataforma de Defensa de
l’Ensenyament Públic, associacions de pares i mares, associacions
d’alumnes, associacions de veïns/es, associacions d’inspectors,
associacions de directors de primària i secundària, els sindicats
majoritaris de professorat i els Moviments de Renovació Pedagògica,
han realitzat múltiples actes de protesta i manifestacions
multitudinàries per denunciar la nefasta política educativa del
Partidp Popular.
L’absència
de places escolars públiques per a matricular l’alumnat de 0 a 3
anys, la presència de barracons en molts centres, la insuficiència
i inestabilitat de les plantilles docents, la no-continuïtat de les
línies en valencià, la manca de programes que garantisquen l’èxit
escolar de tot l’alumnat, la manca de programes plurilingües que
garantisquen l’aprenentatge d’altres llengües, els atacs a
l’autonomia i al funcionament democràtic dels centres, la
designació a dit d’inspectors, la creixent privatització de
serveis com el menjador i el transport, i l’augment indiscriminat
de concerts, són alguns dels elements essencials que requereixen un
canvi profund en la política educativa valenciana.
Per
si açò fóra poc, es constata que una bona part dels centres no té
els recursos materials adequats (aules de tecnologia o de música
dignes, aules d’informàtica en condicions, salons d’actes,
mobiliari, calefacció...). Les despeses de funcionament i de
manteniment s’han reduït en còmput real d’acord amb els costos,
amb el consegüent deteriorament de les instal·lacions públiques.
S’ha produït una implantació insuficient de la nova Formació
Professional i dels Programes de Garantia Social. Fins i tot en els
casos de Cicles ja en funcionament no sempre s’han implantat amb
criteris coherents amb la realitat productiva. Els CEFIRES continuen
amb un model de formació, basat en l’oferiment de punts i hores
per a cobrir els sexennis i no en la modificació real de les
pràctiques educatives cap a una major qualitat i igualtat. S’han
reduït ajudes a altres cursos de formació del professorat
realitzats per institucions progressistes i les ajudes a les Escoles
d’Estiu i MRP, i s’han congelat les partides de beques
(transport, menjador, llibres...). S’ha produït una reducció
proporcional progressiva de les dotacions materials i humanes per a
actuacions que han de millorar la qualitat de l’ensenyança pública
(no s’han reduït les ràtios per a atendre la diversitat; s’han
congelat les hores de reforç, de recuperació, de desdoblaments per
a pràctiques de laboratori i d’idiomes; s’han suprimit els
desdoblaments en tecnologia). Hi ha una clara insuficiència de
personal especialitzat per a atendre les necessitats educatives
especials i la convivència escolar (logopedes, pedagogia
terapèutica, educadors, mediador...). Hi ha una clara
insuficiència de personal d’administració i servei dels centres
(conserges, netejadors/es...) En els centres de secundària, el
servei de neteja està quasi totalment privatitzat en condicions
laborals molt dures per als treballadors i les treballadores.
A
tot açò, cal afegir l’actitud prepotent del Partido Popular, que
li ha portat a negar-se a escoltar les demandes de la Comunitat
Educativa, a imposar autèntics despropòsits com l’Educació per a
la Ciutadania en Anglés i a abordar reformes tan antidemocràtiques
com la del Consell Escolar Valencià, retallant la participació de
les famílies, alumnat i professorat i augmentant la de
l’Administració amb l’únic fi d’eliminar-ne la discrepància.
Assistim,
així doncs, a una privatització creixent de l’educació via
concerts, a un abandó creixent de l’ensenyança pública, a una
minva de la participació democràtica i a una perversió del debat
educatiu, derivant-lo a temes com la falsa llibertat de centres, la
llei d’autoritat del professorat, la convivència, etc.; tot això
en un intent d’amagar la realitat més evident: Totes les persones
tenen dret a la millor educació possible; necessitem un Projecte
Educatiu Global per a tota la ciutadania.
No
podem obviar que la política educativa del PP s’emmarca en una
concepció neoliberal de l’educació, que és la que hui inunda
tota la filosofia de la UE i que ve avalada pels organismes
supranacionals com el Banc Mundial, l’FMI, l’OMC i la UE, que
considera que l’educació és un negoci i que, com a tal, ha de ser
rendible i estar subjecta a les lleis del mercat. Des d’esta
concepció, l’Estat no té l’obligació de garantir el dret a una
educació, sinó que són les persones considerades individualment
les que han d’invertir en educació, triant centres educatius que
rendibilitzen la seua inversió. Són estos els que propugnen un
sistema educatiu en què només els “millors”: els més rics, els
més dòcils, els que millor s’adapten, etc., tindran garanties
d’èxit.
Enfront
d’esta concepció, les persones que integrem EUPV creiem que
l’educació és un dret i el sistema educatiu, un servei públic
que tots els Estats han de garantir. Una educació que faça
ciutadans més lliures, que es qüestionen l’ordre social establit
i sàpien generar accions socials encaminades a preservar la
natura, implantar la justícia i humanitzar el planeta.
Per això, EUPV treballarà en la construcció d’un moviment vertaderament emancipatori que vaja molt més lluny que la utopia conservadora d’humanitzar el capitalisme o administrar les seues crisis. Treballarem per fer possible un nou projecte pedagògicopolític o políticopedagògic al servei de les persones i del bé comú. EUPV considera que l’educació pública és l’única que garanteix la qualitat educativa per a tots. No hi ha qualitat sense igualtat. L’excel·lència de l’educació requereix la participació democràtica de tota la comunitat educativa, pluralisme, adequació a l’entorn sociocultural i geogràfic, anàlisi crítica, compensació de desigualtats, gratuïtat…
Per això, EUPV treballarà en la construcció d’un moviment vertaderament emancipatori que vaja molt més lluny que la utopia conservadora d’humanitzar el capitalisme o administrar les seues crisis. Treballarem per fer possible un nou projecte pedagògicopolític o políticopedagògic al servei de les persones i del bé comú. EUPV considera que l’educació pública és l’única que garanteix la qualitat educativa per a tots. No hi ha qualitat sense igualtat. L’excel·lència de l’educació requereix la participació democràtica de tota la comunitat educativa, pluralisme, adequació a l’entorn sociocultural i geogràfic, anàlisi crítica, compensació de desigualtats, gratuïtat…
Per
una educació pública i de qualitat per a totes les persones i al
llarg de tota la vida.
EUPV aposta per una educació integral al servei de les persones i no del mercat, per una educació entesa no com a negoci, sinó com a servei públic, per una educació que contribuïsca a la transformació social. Per això, es compromet en la defensa d’una educació pública, popular i democràtica que contribuïsca a la transformació social en el sentit de la igualtat, la justícia i el bé comú.
Una educació laica, gratuïta, plural, científica i crítica, respectuosa amb les diferències, alhora que integradora d’estes, coeducativa, inclusiva i compensadora de les desigualtats socials. Una educació, deure de l’Estat, que potencie vivències democràtiques, que practique processos d’avaluació emancipadora i que genere coneixements que permeten a totes les persones el protagonisme actiu en la societat.
EUPV aposta per una educació integral al servei de les persones i no del mercat, per una educació entesa no com a negoci, sinó com a servei públic, per una educació que contribuïsca a la transformació social. Per això, es compromet en la defensa d’una educació pública, popular i democràtica que contribuïsca a la transformació social en el sentit de la igualtat, la justícia i el bé comú.
Una educació laica, gratuïta, plural, científica i crítica, respectuosa amb les diferències, alhora que integradora d’estes, coeducativa, inclusiva i compensadora de les desigualtats socials. Una educació, deure de l’Estat, que potencie vivències democràtiques, que practique processos d’avaluació emancipadora i que genere coneixements que permeten a totes les persones el protagonisme actiu en la societat.
Propostes des d'EUPV:
A) Llei
Valenciana d’Educació
Promulgació
d’una Llei Valenciana d’Educació, prèvia elaboració i ampli
debat social del corresponent Llibre Blanc que aporte un diagnòstic
rigorós de la situació del servei públic educatiu. La Llei haurà
de concretar actuacions i compromisos financers almenys sobre:
ampliació i adequació de la xarxa pública de centres, mesures
específiques d’atenció a la diversitat i de compensació
educativa, suport al professorat i millora de les seues condicions
laborals, avaluació i control del sistema educatiu, junt amb vies i
mitjans per a fomentar l’autonomia, la participació democràtica i
l’obertura dels centres al seu entorn.
B) L’educació
pública, eix vertebrador del sistema educatiu
Cal establir mecanismes efectius perquè l’educació pública siga
l’eix vertebrador del sistema educatiu, per mitjà d’una xarxa
pública de centres docents de titularitat i gestió pública, amb
suficients places escolars per al conjunt de la població i que
permeta satisfer el dret a l’educació en totes les etapes
educatives en condicions d’igualtat.
Per
a EUPV, l’escola pública és la destinatària dels pressupostos
en Educació. L’actual situació de concertació amb l’escola
privada, que absorbeix bona part del pressupost educatiu i crea una
situació de clar desequilibri i discriminació de l’Escola
Pública, ha de ser modificada substancialment. Hem d’anar a un
procés progressiu de construcció d’una xarxa pública (els
centres concertats que ho desitgen podrien incorporar-se en esta
xarxa) i de desaparició dels concerts generalitzats. Els centres
d’iniciativa i gestió privada ho han de ser amb caràcter general
i, per tant, han de finançar-se exclusivament amb recursos privats.
Només aquells centres que cobrisquen vertaders objectius i
necessitats socials, on no ho aconsegueix la xarxa pública, han
d’accedir al sistema de concerts.
Els
pressupostos d’Educació han de servir, en primer lloc, perquè
la Conselleria d’Educació, en coordinació amb els ajuntaments,
planifique i conforme una xarxa de centres públics que satisfaça
tota la necessitat de places escolars en condicions dignes, des dels
0 anys fins a l’entrada en la Universitat. Un pla de
territorialització de centres escolars d’infantil 0-6 anys,
primària i secundària. Els ajuntaments hauran de garantir en les
seues PGOU les parcel·les de sòl públic necessàries per a
construccions escolars de titularitat pública exclusivament, sent
vinculant per a l’administració autonòmica el seu
desenvolupament.
En
l’etapa infantil 0-3 s’inicien i desenvolupen les primeres
diferències i discriminacions entre xiquets i xiquetes. L’escola
ha de ser la garantia d’igualtat i l’instrument que pal·lie
aquestes diferències i discriminacions. La generalització
progressiva del tram 0-3 anys exigeix una aposta financera molt
forta. Proposem un pla a 4 anys que baixe a la concreció d’oferir
el nombre de places que satisfaça les necessitats existents al País
Valencià (5.000 places per any o 500 aules amb ràtios de 10
alumnes), la qual cosa suposarien 20.000 places en finalitzar la
legislatura (més de 100 escoles en els dos primers anys). Oferta del
segon cicle d’Educació Infantil (3-6 anys) en tots els centres
escolars públics del País Valencià.
C) Respecte
als centres privats concertats
- Revisió i reducció progressiva dels concerts educatius, que tindran caràcter subsidiari i només es mantindran quan la xarxa pública no permeta atendre la demanda d’escolarització. En cap cas es faran cessions de sòl públic per a centres privats concertats ni s’ampliarà la xarxa concertada quan existisquen places escolars públiques suficients. Així mateix, propugnem la posada en marxa d’un procés que fomente i facilite la incorporació a la xarxa pública dels centres privats concertats que ho desitgen.
- Mentrestant, cal una equiparació real i efectiva del funcionament dels centres privats concertats amb els públics quant a admissió i permanència de l’alumnat, horaris i jornada escolar, gestió democràtica, control social dels fons públics, així com accés i condicions laborals del professorat i de la resta del personal amb càrrec al concert.
- Supressió del concert als centres que segreguen l’alumnat per raó de sexe, que utilitzen mecanismes encoberts per a seleccionar el seu alumnat, que cobren quotes per les ensenyances subvencionades o que imposen el seu ideari sense respectar els drets de l’alumnat o del professorat.
D) Gratuïtat
de l’educació
EUPV
aposta per la gratuïtat total de l’ensenyança en tots els nivells
educatius, des de l’educació infantil als 0 anys fins a la
universitat, passant per la formació permanent d’adults.
EUPV
defensarà i promourà la gratuïtat total de l’educació, fent una
aposta clara per la socialització i reutilització de tots els
materials curriculars (llibres de consulta, llibres de text,
ordinadors, materials audiovisuals, etc.) i procurarà que les
activitats complementàries no siguen un element de marginació o
d’exclusió.
E) Educació
laica
És
imprescindible eliminar del currículum escolar l’adoctrinament
religiós que suposen les ensenyances confessionals, derogant l’Acord
sobre ensenyança subscrit amb el Vaticà. Cal reflectir en l’escola
i en l’ensenyança la laïcitat i l’aconfessionalitat de l’Estat
que assenyala la Constitució, amb un currículum sense ensenyances
religioses.
Excepte a Irlanda i a Grècia no hi ha cap assignatura de religió o
alternativa avaluable amb el mateix horari que les restants matèries
i continguts controlats i supervisats per l’autoritat d’una
confessió religiosa. Proposem una ensenyança en què s’asseguen
còmodes tant l’alumnat no creient com el creient de les diverses
religions o creences. Un sistema públic d’ensenyança ha d’advocar
per una educació de caràcter científic que excloga dels seus
currículums qualsevol assignatura de caràcter confessional. Les
creences religioses formen part de l’àmbit privat i, per tant,
l’ensenyança de les religions ha de quedar al marge de
l’ensenyança obligatòria i del currículum escolar.
Mentre
romanga vigent este acord i la resta d’acords subscrits amb
altres confessions religioses, les ensenyances de religió en els
distints nivells educatius estaran fora de l’horari escolar i, en
salvaguarda de l’article 16, punt 2, de la Constitució, no
constarà en la documentació acadèmica oficial de l’alumne ni les
notes ni cap referència a haver-les cursat o no. El nostre objectiu
és l’eliminació immediata de l’assignatura de Religió del
currículum acadèmic i la defensa d’una escola laica.
F) Educació
coeducativa
Vivim
en una societat fortament condicionada per estereotips masclistes.
Anuncis, programes de televisió, rols familiars, noms dels carrers,
continguts dels llibres de text, etc., responen a un ordre simbòlic
en què els homes adquireixen un paper dominant. Açò ens porta a
una de les desigualtats més invisibles i que afecta un nombre més
gran de persones: la desigualtat de gènere. La desigualtat derivada
del fet de ser dona. La coeducació ha de ser un eix central de
l’educació transformadora que propugna EUPV.
El
model androcèntric que transmet estereotips jerarquitzants impregna
l’educació de les persones des que naixen i al llarg de tota la
vida i es manifesten en els diferents àmbits de formació: família,
escola, espais d’oci, mitjans de comunicació, etc. Per això és
imprescindible que, en els continguts i materials curriculars, es
facen presents les dones i la immensa activitat humana professional i
social que han realitzat al llarg de la història. L’alumnat ha de
tenir referents que impedisquen la reproducció dels paradigmes
androcèntrics que fan invisibles els sabers de les dones.
Per
això, proposem:
- Revisió dels Marcs Curriculars incloent la perspectiva de gènere: Fer visibles les dones i les seues activitats. Valorar la seua aportació a la història de la humanitat i de les diferents àrees de coneixement, a la ciència, a l’art, a la literatura, a la filosofia, etc. Reconèixer la importància dels treballs realitzats tradicionalment per les dones com són l’atenció dels més dèbils, el treball assistencial, etc. Educar en l’absoluta necessitat que els homes es coresponsabilitzen en la realització d’estes tasques.
- Aprofundir en els mecanismes de control dels continguts dels llibres de text i dels usos dels diversos materials (jocs, joguets, materials, activitats, espais...) perquè no generen actituds sexistes i discriminadores.
- Introduir continguts curriculars de gènere en tots els programes de formació del professorat. Donar suport i potenciar projectes coeducatius en els centres escolars.
- Desenvolupar programes de formació de pares i mares en col·laboració amb les federacions d’AMPA.
- Educar en l’afectivitat i en la sexualitat com a elements imprescindibles per a la convivència entre homes i dones.
- Promoure una educació laica, no segregadora, allunyada d’ideologies i de concepcions morals que durant anys han allunyat les dones de la vida social, cultural i política, relegant-les a les tasques domèstiques.
- Educar per a la resolució de conflictes a través del diàleg i el respecte. Combatre activament la violència contra les dones.
- Fomentar metodologies participatives i de treball cooperatiu per a afavorir la implicació i el protagonisme de xiquetes i joves, ja que aquestes pràctiques fomenten l’autoestima i la projecció de futur.
- Planificació d’una orientació escolar i professional no discriminadora.
- Fomentar una pràctica esportiva no competitiva que afavorisca per igual el desenvolupament de les diferents capacitats físiques.
- Afavorir la presència de les dones en els càrrecs directius de les institucions educatives.
G) El
valencià, dret de ciutadania
El
valencià és la llengua oficial i, a més, la llengua històrica "i
pròpia del nostre poble, del qual constitueix el mes peculiar senyal
d’identitat". L’estatut d’Autonomia i la Llei d’Ús i
Ensenyament del Valencià reconeixen i declaren que "la
Generalitat Valenciana té un compromís irrenunciable en la defensa
del patrimoni cultural de la comunitat autònoma i d’una manera
especial amb la recuperació del valencià". Només
l’alumnat escolaritzat en Programes d’Ensenyament en Valencià
─una cinquena part del total─ compleix preceptivament esta
llei.
En
els últims anys, no obstant això, la política educativa del
Consell en relació amb l’ensenyament en valencià pateix una
preocupant paralització. No existeix un impuls institucional global
i sostingut a favor de l’ús del valencià. El pla experimental
dels centres bilingües en anglés (mal anomenats plurilingües), en
la majoria dels casos, està fent-se a costa dels programes
d’ensenyament en valencià. La generalització dels programes
plurilingües reals ha de ser amb la garantia del domini del
valencià.
D’altra
banda, el conjunt de centres privats del País Valencià ha bandejat
la incorporació del Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV) i
del Programa d’Immersió Lingüística (PIL), els únics que per
les seues característiques garanteixen una plena adquisició de la
llengua pròpia. Com a conseqüència de tot això, s’està
consolidant la tendència a configurar una doble xarxa educativa,
ensenyament públic en valencià i concertat/privat en castellà.
Cal reformar la LUEV perquè l’educació bilingüe siga assumida com a model educatiu propi de tot el sistema educatiu valencià. En un primer pas, els Programes d’Incorporació Progressiva, en l’Educació Infantil s’han d’impartir en esta llengua un mínim de 10 hores setmanals. L’àrea de Ciències, Geografia i Història ─abans Coneixement del Medi─ s’ha d’impartir en valencià des del primer curs de Primària.
Per
a afavorir les transferències lingüístiques en les tres llengües
del currículum en l’aprenentatge, cal tindre en compte els estudis
més recents que provinguen dels llocs on s’està implantant. A
mitjan termini, en tots els centres públics de Primària i
Secundària, els Programes d’Incorporació Progressiva (PIP) han de
ser substituïts per programes d’ensenyament en valencià (PEV i
PIL).
En
tots els centres sostinguts amb fons públics s’ha de procedir a
una introducció progressiva dels programes d’educació bilingüe
en els quals, a més del valencià, s’estudien en esta llengua i
durant l’escolaritat obligatòria, com a mínim, tres àrees no
lingüístiques.
Donada
la cooficialitat del valencià i del castellà, i del coneixement que
de les dos llengües ha de posseir tot el professorat del País
Valencià ─com determina l’art. 23 de la Llei 4/1983─, i amb la
finalitat de donar continuïtat als programes d’educació bilingüe
que l’alumnat haja cursat en Educació Primària, tot el
professorat de Secundària que imparteix docència, tant en nivells
obligatoris com no obligatoris, ha de posseir la capacitació
lingüística i tècnica adequada per a impartir l’ensenyament en
qualsevol dels dos llengües oficials.
EUPV també aposta pel reconeixement de la titulació de Filologia Catalana en el Decret 62/02 i per l'homologació administrativa dels títols de les Juntes Qualificadores de Catalunya i les Illes Balears. Ja està bé de desgavells. Dir-li valencià és la nostra manera de dir que parlem català!
La letra, con el pp no entra......
ResponderEliminarQUERIDOS NIÑOS: EN LA LECCIÓN DE HOY APRENDEREMOS CÓMO CONSEGUIR UNA EDUCACIÓN DE CALIDAD.
ResponderEliminarEL PASO A REALIZAR ES AMENAZAR A LOS GOBERNANTES CON UNA EXHIBICIÓN PÚBLICA A LO MUSSOLINI.
SI ESTO NO FUNCIONA, NO HACE FALTA ESTUDIAR: HACEROS POLÍTICOS Y AL MENOS CHUPAREIS DEL BOTE "COMO DIOS MANDA".