El PP de Llíria fa uns pressupostos continuïstes per al 2013:
- sense comptar amb ningú
- sense complir els drets dels treballadors de l'Ajuntament
- sense un bon pla d'ocupació
- sense assignacions al nou IES Camp de Túria ni al seu edifici Multiusos
- sense que la Generalitat del PP haja pagat encara el que ens deu
- sense marge de maniobra: endeutats i pagant sentències judicials
- sense inversió en esports: una retallada del 80%!
- sense vergonya: 14.000 euros en bous i 9.000 en falles, però només 3.000 per a persones majors en risc
PRIMER
Es
tracta d’un pressupost, com és habitual, elaborat de forma
unilateral per l’equip de govern del PP de Llíria. Donat a conéixer a la resta de
grups polítics en un temps escàs com per poder estudiar-lo i treballar
amb ell.
La situació
econòmica que estem patint, i que ens afecta considerablement a tots
el veïns i veïnes de Llíria, deuria haver sigut el motiu per al
treball en comú i per al consens. La qual cosa haguera suposat un
exercici de responsabilitat política. A més d’assentar les
bases, per començar a treballar en uns pressupostos participatius,
que apropen la gestió dels recursos econòmics a la ciutadania, que
són qui fa possible que l’Ajuntament dispose d'eixos recursos
econòmics.
Si
important és la implicació i participació en la gestió dels
recursos econòmics, no és menys important la implicació dels
treballadors i treballadores en l'elaboració de la plantilla de
personal. Dels informes dels sindicats, en la Mesa de Negociació,
sols en un punt s’ha arribat a un acord, la resta de demandes són
totalment obviades.
Un dels punts en els quals tots coincideixen és en la modificació dels percentatges de dedicació sobre llocs de treball concrets. Han estat modificats sense passar per la Mesa, vulnerant així el que figura en la R.P.T i a l’estatut bàsic del treballador públic. És més, la R.P.T (Relació de llocs de treball de l’Ajuntament), assigna a cada lloc de treball, segons la categoria i hores de dedicació, una remuneració econòmica. I vist el que hi ha, açò no es compleix. En alguns casos, els percentatges d’hores de dedicació han canviat i, per tant, els sous, sense un informe jurídic que ho justifique i, amb la consegüent modificació de la R.P.T que ho avalen.
Un dels punts en els quals tots coincideixen és en la modificació dels percentatges de dedicació sobre llocs de treball concrets. Han estat modificats sense passar per la Mesa, vulnerant així el que figura en la R.P.T i a l’estatut bàsic del treballador públic. És més, la R.P.T (Relació de llocs de treball de l’Ajuntament), assigna a cada lloc de treball, segons la categoria i hores de dedicació, una remuneració econòmica. I vist el que hi ha, açò no es compleix. En alguns casos, els percentatges d’hores de dedicació han canviat i, per tant, els sous, sense un informe jurídic que ho justifique i, amb la consegüent modificació de la R.P.T que ho avalen.
Malgrat els
informes dels sindicats no siguen vinculants, cal atendre’ls perquè
són la veu dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament, i
perquè contribueixen al bon funcionament del treball i al bon ús
dels recursos econòmics municipals.
No
hi ha en este pressupost un PLA REAL D’OCUPCIÓ i, a més a més,
que tinga continuïtat. I per a nosaltres és un punt bàsic i
fonamental.
QUART
No es
contemplen consignacions econòmiques per a la posada en funcionament
de l’edifici Multiusos. Tampoc hi ha cap altra per a les
obres d’urbanització de l’entorn on va ubicat l'IES Camp de
Túria (a la partida de Mura).
Tot açò ens indica que tindrem, una vegada més, un edifici sense ús, i per tant un malbaratament dels diners públics. I també ens diu que la construcció de l'IES no està tan a prop com deien. Continuem amb les mentides, i estes tenen un elevat cost social i econòmic sobre el nostre municipi.
QUINT
Tot açò ens indica que tindrem, una vegada més, un edifici sense ús, i per tant un malbaratament dels diners públics. I també ens diu que la construcció de l'IES no està tan a prop com deien. Continuem amb les mentides, i estes tenen un elevat cost social i econòmic sobre el nostre municipi.
QUINT
No cal
parlar de la despesa financera, ja sabíem que pujava. Als deutes que
ja tenim, cal afegir el contractat per aplicació del RD 4/2012.
S'ha de recalcar que la GV ens deu diners que, de pagar-nos-els, alleujarien la
càrrega econòmica que suporta l’Ajuntament. L’informe
d’alcaldia diu que seguiran demanant-ho. Però els demanem que
siga una prioritat, igual que la Llei de finançament local.
Al respecte
de les inversions, ja estem endeutats abans de començar. Hem de
destinar diners per a complir amb dues sentències judicials. Si es
feren bé les coses des d'un principi, ara disposaríem de més
diners per a inversions reals, que afavoriren al municipi.
Significativa és la inversió en instal·lacions esportives, que des dels 100.000€ en 2012 passem a 20.000€. Amb esta quantitat poc es podrà fer. Ni sabíem a què estaven destinats els 100.000€, ni ara saben a què es destinaran els 20.000€. Així com tampoc sabem la finalitat de les altres inversions. O bé no ho té clar l’equip de govern, o bé ens ho amaga. Siga el cas que siga, denota la incompetència gestora que suportem tots i totes.
Significativa és la inversió en instal·lacions esportives, que des dels 100.000€ en 2012 passem a 20.000€. Amb esta quantitat poc es podrà fer. Ni sabíem a què estaven destinats els 100.000€, ni ara saben a què es destinaran els 20.000€. Així com tampoc sabem la finalitat de les altres inversions. O bé no ho té clar l’equip de govern, o bé ens ho amaga. Siga el cas que siga, denota la incompetència gestora que suportem tots i totes.
En conjunt, hi ha una gran despesa corrent, que podria haver-se planificat millor
(perquè tot és millorable). Existeixen consignacions pressupostàries
de les quals podríem perfectament prescindir i, així, tindre un
pressupost per al 2013 més acord amb les necessitats del nostre
municipi. Aplicacions pressupostàries com els 14.000€ destinats a
bous. EUPV esmena el pressupost per tal que eixos diners passen a
Serveis Socials, on les necessitats van en augment dia rere dia.
Un altra aplicació pressupostària que també crida l’atenció són els 9.000€ destinats a la junta local fallera. Posem per cas que sí, que necessiten diners per acomplir amb la seua funció, bé, així i tot es tracta d’una quantitat excessiva si comparem, per exemple, amb una partida pressupostària destinada a persones majors en risc, que tan sols es dota amb 3.000€. Nosaltres també hem proposat, en este cas, rebaixar-la per suplementar la partida de majors en risc, crear un reglament general de subvencions en Serveis Socials (i així acabar amb les subvencions nominatives, que no són més que fruit del clientelisme polític al que ens tenen acostumats el PP), en crear una nova consignació adreçada a eradicar la violència de gènere i treballar per la igualtat entre homes i dones.
Un altra aplicació pressupostària que també crida l’atenció són els 9.000€ destinats a la junta local fallera. Posem per cas que sí, que necessiten diners per acomplir amb la seua funció, bé, així i tot es tracta d’una quantitat excessiva si comparem, per exemple, amb una partida pressupostària destinada a persones majors en risc, que tan sols es dota amb 3.000€. Nosaltres també hem proposat, en este cas, rebaixar-la per suplementar la partida de majors en risc, crear un reglament general de subvencions en Serveis Socials (i així acabar amb les subvencions nominatives, que no són més que fruit del clientelisme polític al que ens tenen acostumats el PP), en crear una nova consignació adreçada a eradicar la violència de gènere i treballar per la igualtat entre homes i dones.
Com era
d’esperar, l’equip de govern votà en contra de les nostres
propostes. Així demostren quines són les seues prioritats, i
demostren quina és la seua manera de governar.
Com que tot
no ha de ser crítica en negatiu, hem de dir que valorem positivament la
consignació pressupostària adreçada a l’ocupació de 100.000€.
Donar suport a la ciutadania en moments tan crítics és un pas avant. Invertir en la creació d’ocupació és futur per a
moltes famílies, perquè el treball és un dret i els gestors
públics han de prioritzar. PERÒ CAL FER UN ESFORÇ MOLT MÉS
GRAN I RESPONSABLE i esperem que eixe siga el camí a seguir, comptant
amb recursos propis i exigint a les altres administracions públiques
un compromís ferm en la creació d’ocupació.
Preguem i
exigim, al mateix temps, tal com es diu a l’informe
d’intervenció, un estricte compliment del pressupost, sobretot en
despesa corrent. No podem seguir amb els Expedients de Reconeixement
Extrajudicials de Crèdit, perquè no podrem donar-los cobertura
econòmica, i arrisquem molt, arrisquem la prestació de serveis i
atenció als veïns i veïnes de Llíria. D’això dependrà que
estos pressupostos siguen reals.
El
pressupost marca la limitació de la despesa que s'ha de fer. Si
ens passem vol dir que hem pressupostat a la baixa i això ja ens ha
passat per a quadrar la famosa austeritat que no es cansen de repetir,
i que no és més que una inadequada gestió política.
Des del PP
no es cansen de dir que han fet un pressupost real, just,
responsable, solidari i prudent. No cal més que estudiar-lo per
adonar-nos de quina és la realitat. ES TRACTA D’UN PRESSUPOST
CONTINUïSTA I SENSE TINDRE EN COMPTE LES NECESSITATS DE LLÍRIA.
no és això en lo q pensa isquierdo. vos ho diria, pero si ho dic vos fique en un "compromís", jaa JAJAJAJ J ja jajaAJAJ jAJAJAJAJ
ResponderEliminar¡¡¡q verguenza, dejar solo 3000 euros cagaos para los mayores en riesgo. pero viva la traca, las fallas y los toros. mas vbien q poca verguenzaa!¡¡
ResponderEliminar