domingo, 16 de diciembre de 2012

EUPV DE LLÍRIA VOTA EN CONTRA DELS PRESSUPOSTOS DEL PP PER A 2013


El PP de Llíria fa uns pressupostos continuïstes per al 2013:
  • sense comptar amb ningú
  • sense complir els drets dels treballadors de l'Ajuntament
  • sense un bon pla d'ocupació
  • sense assignacions al nou IES Camp de Túria ni al seu edifici Multiusos
  • sense que la Generalitat del PP haja pagat encara el que ens deu
  • sense marge de maniobra: endeutats i pagant sentències judicials
  • sense inversió en esports: una retallada del 80%!
  • sense vergonya: 14.000 euros en bous i 9.000 en falles, però només 3.000 per a persones majors en risc


PRIMER
Es tracta d’un pressupost, com és habitual, elaborat de forma unilateral per l’equip de govern del PP de Llíria. Donat a conéixer a la resta de grups polítics en un temps escàs com per poder estudiar-lo i treballar amb ell.
La situació econòmica que estem patint, i que ens afecta considerablement a tots el veïns i veïnes de Llíria, deuria haver sigut el motiu per al treball en comú i per al consens. La qual cosa haguera suposat un exercici de responsabilitat política. A més d’assentar les bases, per començar a treballar en uns pressupostos participatius, que apropen la gestió dels recursos econòmics a la ciutadania, que són qui fa possible que l’Ajuntament dispose d'eixos recursos econòmics.

SEGON
Si important és la implicació i participació en la gestió dels recursos econòmics, no és menys important la implicació dels treballadors i treballadores en l'elaboració de la plantilla de personal. Dels informes dels sindicats, en la Mesa de Negociació, sols en un punt s’ha arribat a un acord, la resta de demandes són totalment obviades. 
Un dels punts en els quals tots coincideixen és en la modificació dels percentatges de dedicació sobre llocs de treball concrets. Han estat modificats sense passar per la Mesa, vulnerant així el que figura en la R.P.T i a l’estatut bàsic del treballador públic. És més, la R.P.T (Relació de llocs de treball de l’Ajuntament), assigna a cada lloc de treball, segons la categoria i hores de dedicació, una remuneració econòmica. I vist el que hi ha, açò no es compleix. En alguns casos, els percentatges d’hores de dedicació han canviat i, per tant, els sous, sense un informe jurídic que ho justifique i, amb la consegüent modificació de la R.P.T que ho avalen.
Malgrat els informes dels sindicats no siguen vinculants, cal atendre’ls perquè són la veu dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament, i perquè contribueixen al bon funcionament del treball i al bon ús dels recursos econòmics municipals.

TERCER
No hi ha en este pressupost un PLA REAL D’OCUPCIÓ i, a més a més, que tinga continuïtat. I per a nosaltres és un punt bàsic i fonamental.

QUART
No es contemplen consignacions econòmiques per a la posada en funcionament de l’edifici Multiusos. Tampoc hi ha cap altra per a les obres d’urbanització de l’entorn on va ubicat l'IES Camp de Túria (a la partida de Mura). 
Tot açò ens indica que tindrem, una vegada més, un edifici sense ús, i per tant un malbaratament dels diners públics. I també ens diu que la construcció de l'IES no està tan a prop com deien. Continuem amb les mentides, i estes tenen un elevat cost social i econòmic sobre el nostre municipi.

QUINT
No cal parlar de la despesa financera, ja sabíem que pujava. Als deutes que ja tenim, cal afegir el contractat per aplicació del RD 4/2012. S'ha de recalcar que la GV ens deu diners que, de pagar-nos-els, alleujarien la càrrega econòmica que suporta l’Ajuntament. L’informe d’alcaldia diu que seguiran demanant-ho. Però els demanem que siga una prioritat, igual que la Llei de finançament local.
Al respecte de les inversions, ja estem endeutats abans de començar. Hem de destinar diners per a complir amb dues sentències judicials. Si es feren bé les coses des d'un principi, ara disposaríem de més diners per a inversions reals, que afavoriren al municipi. 

Significativa és la inversió en instal·lacions esportives, que des dels 100.000€ en 2012 passem a 20.000€. Amb esta quantitat poc es podrà fer. Ni sabíem a què estaven destinats els 100.000€, ni ara saben a què es destinaran els 20.000€. Així com tampoc sabem la finalitat de les altres inversions. O bé no ho té clar l’equip de govern, o bé ens ho amaga. Siga el cas que siga, denota la incompetència gestora que suportem tots i totes.


En conjunt, hi ha una gran despesa corrent, que podria haver-se planificat millor (perquè tot és millorable). Existeixen consignacions pressupostàries de les quals podríem perfectament prescindir i, així, tindre un pressupost per al 2013 més acord amb les necessitats del nostre municipi. Aplicacions pressupostàries com els 14.000€ destinats a bous. EUPV esmena el pressupost per tal que eixos diners passen a Serveis Socials, on les necessitats van en augment dia rere dia. 
Un altra aplicació pressupostària que també crida l’atenció són els 9.000€ destinats a la junta local fallera. Posem per cas que sí, que necessiten diners per acomplir amb la seua funció, bé, així i tot es tracta d’una quantitat excessiva si comparem, per exemple, amb una partida pressupostària destinada a persones majors en risc, que tan sols es dota amb 3.000€. Nosaltres també hem proposat, en este cas, rebaixar-la per suplementar la partida de majors en risc, crear un reglament general de subvencions en Serveis Socials (i així acabar amb les subvencions nominatives, que no són més que fruit del clientelisme polític al que ens tenen acostumats el PP), en crear una nova consignació adreçada a eradicar la violència de gènere i treballar per la igualtat entre homes i dones.
Com era d’esperar, l’equip de govern votà en contra de les nostres propostes. Així demostren quines són les seues prioritats, i demostren quina és la seua manera de governar.

Com que tot no ha de ser crítica en negatiu, hem de dir que valorem positivament la consignació pressupostària adreçada a l’ocupació de 100.000€. Donar suport a la ciutadania en moments tan crítics és un pas avant. Invertir en la creació d’ocupació és futur per a moltes famílies, perquè el treball és un dret i els gestors públics han de prioritzar. PERÒ CAL FER UN ESFORÇ MOLT MÉS GRAN I RESPONSABLE i esperem que eixe siga el camí a seguir, comptant amb recursos propis i exigint a les altres administracions públiques un compromís ferm en la creació d’ocupació.
Preguem i exigim, al mateix temps, tal com es diu a l’informe d’intervenció, un estricte compliment del pressupost, sobretot en despesa corrent. No podem seguir amb els Expedients de Reconeixement Extrajudicials de Crèdit, perquè no podrem donar-los cobertura econòmica, i arrisquem molt, arrisquem la prestació de serveis i atenció als veïns i veïnes de Llíria. D’això dependrà que estos pressupostos siguen reals.
El pressupost marca la limitació de la despesa que s'ha de fer. Si ens passem vol dir que hem pressupostat a la baixa i això ja ens ha passat per a quadrar la famosa austeritat que no es cansen de repetir, i que no és més que una inadequada gestió política.

Des del PP no es cansen de dir que han fet un pressupost real, just, responsable, solidari i prudent. No cal més que estudiar-lo per adonar-nos de quina és la realitat. ES TRACTA D’UN PRESSUPOST CONTINUïSTA I SENSE TINDRE EN COMPTE LES NECESSITATS DE LLÍRIA.

2 comentarios :

  1. no és això en lo q pensa isquierdo. vos ho diria, pero si ho dic vos fique en un "compromís", jaa JAJAJAJ J ja jajaAJAJ jAJAJAJAJ

    ResponderEliminar
  2. ¡¡¡q verguenza, dejar solo 3000 euros cagaos para los mayores en riesgo. pero viva la traca, las fallas y los toros. mas vbien q poca verguenzaa!¡¡

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.