jueves, 11 de septiembre de 2014

PEL RECONEIXEMENT I LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT

EUPV, amb l’acord previ amb els representants sindicals del professorat, creu que cal aplicar les mesures següents.




Pel cos únic de professorat

Estatut de la funció pública educativa, acordat amb els sindicats del sector, que establisca el cos únic del professorat per mitjà d’una formació inicial del mateix nivell, regule el seu marc professional i millore les condicions de treball de docents i la resta de professionals de l’àmbit educatiu, amb garanties de finançament.


Millora de les condicions laborals

Cal un suport decidit al professorat, en l’exercici de la seua labor, i un major reconeixement social de la funció docent per mitjà d’un augment significatiu de les seues retribucions professionals. Cal potenciar la motivació del professorat amb millores de les seues condicions laborals: en l’accés a la funció docent, en l’accés a altres cossos docents, en el reconeixement de les tutories i les funcions de coordinació en els centres com a dedicació lectiva, en la reducció de la docència directa al professorat major de 55 anys, sense minva salarial, el gaudi de períodes sabàtics de formació per a tot el professorat, al llarg de la seua vida professional, l’oferta, amb caràcter permanent, de la jubilació voluntària a partir dels 60 anys; regulació de la salut laboral del docent; així com el dret a l’assistència lletrada i assessoria jurídica gratuïta per denúncies derivades de l’exercici de l’activitat professional.

Assegurant la configuració de claustres estables i reduint la inestabilitat del professorat (desplaçats/des, en expectativa, interins/es...). Nova distribució horària, que reculla totes les tasques i funcions que demanda el sistema educatiu. En les plantilles orgàniques, a més de les hores curriculars, es calcularan també les dedicades a tutories, equips educatius, formació, atenció a les famílies, coordinació de curs, nivell i cicle, i totes aquelles amb especial incidència en l’acció directa en l’aula. Equiparació de la reducció horària de la tutoria i la Direcció de Departament. Generalització de tres hores per a les tutories.

Reducció dràstica dels elevats percentatges d’interins, garantint l’estabilitat a les plantilles, frenar la mobilitat del professorat i la situació de precarietat del professorat interí possibilita potenciar grups de treball i projectes de formació de centre o comarcals que hauran de ser reconeguts i incentivats.

Increment de les plantilles de docents i altres professionals per a poder aplicar totes les mesures d’atenció a la diversitat previstes, així com els plans de convivència.

Cal dotar als centres dels recursos materials i personals que estimulen la introducció de propostes didàctiques innovadores i els treballs cooperatius que dinamitzen les estructures organitzatives del centre.


Qualificació professional: més i millor formació

Millorar substancialment la qualificació del professorat per mitjà de la reactivació dels centres de formació permanent del professorat, que s’han suprimit de forma constant, i activar una formació inicial del professorat d’infantil, primària i, especialment, secundària d’acord amb els principis de qualitat i equitat, establint una formació que combine pràctica tutoritzada per professorat qualificat en els centres educatius amb la formació rebuda, al llarg de tot el període de formació inicial i no sols al final d’aquesta. L’Administració ha d’oferir també una formació permanent de qualitat i gratuïta a tot el personal docent sense exclusió —siga quina siga la situació administrativa o contractual— i garantir que es realitza en l’horari laboral.


  • Defenem un model basat en Plans de Formació en els Centres dirigits al conjunt del professorat i directament vinculats a les necessitats d’aquest.
  • L’experiència, el fons documental i la pràctica dels MRP i les Escoles d’Estiu són valors a tenir en compte per al desenvolupament de programes de FPP. El suport a aquestes iniciatives ha de potenciar-se incrementant les partides pressupostàries.
  • La FPP ha de partir de la participació democràtica des del disseny de les seues activitats fins als processos de gestió i avaluació.
  • Cal recuperar l’autonomia dels Centres de Formació Permanent del Professorat (CEFIRE) i donar garanties perquè la seua gestió econòmica i organitzativa estiga al servei de les necessitats dels col·lectius socials i educatius del seu entorn.
  • Establir convenis amb altres països per a la formació permanent del professorat de llengües estrangeres i per a la incorporació del professorat nadiu de suport que puga ajudar en els desdoblaments.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.