El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha criticat durament la decisió de la Conselleria d’Educació de reduir en un 2% –que se sumaria a la retallada del 54% de 2010- el finançament als centres de música autoritzats i els conservatoris municipals.
“El més intolerable d’aquests retalls és que es produeixen de manera injusta i cap a centres que desenvolupen una tasca que hauria d’assumir la conselleria”. Esquerra Unida ja ha anunciat que portarà aquesta retallada a les Corts Valencianes i reclamarà explicacions al conseller.
Torró afirma que la situació per la què travessen aquestos centres “és cada vegada més preocupant, perquè no poden fer ja front al pagament dels seus treballadors i no poden assumir la manca de diners procedent de la Conselleria i en alguns casos també dels ajuntaments”, assegura.
Esquerra Unida opina que l’actuació del Consell “està sent tremendament injusta, no sols pel retalls en si, els quals perfectament podrien evitar-se, sinó perquè es produeixen cap a un sector que està literalment partint-se els cuernos per eixir endavant i assumint responsabilitats que li pertoquen a Conselleria”.El parlamentari d’esquerres reclama a Císcar que rectifique aquest retall “i que atenga immediatament a aquest col·lectiu, escoltant-lo en les seues peticions, més que justes”.

La música està devaluada. Els bons músics han de dedicar-se a ser professors d'institut en el millor dels casos o a collir taronges en el pitjor d'ells. Per a què volem escoles de música ni conservatoris? Que els tanquen tots i es gasten els diners en concursos! Si és que no apreneu... No veu al Bisbal, que no sap ni entonar i quan lluny ha arribat? Però a Miami no es viu tan bé com ací... Ningú és perfecte!
ResponderEliminar