
A l'atenció d'Iñaki Urdangarin Liebaert, Duc de Palma.
Senyor Urdangarin,
Ens dirigim a vosté com a diputats d'Esquerra Unida del País Valencià en les Corts Valencianes: Marga Sanz Alonso, Ignacio Blanco Giner, Lluís Torró Gil, Marina Albiol Guzmán i Esther López Barceló.
Des de fa unes setmanes, els principals mitjans de comunicació espanyols han anat publicant greus informacions sobre els ingents fons públics que diverses administracions -entre elles la valenciana- han anat atorgant a l'Institut Noos, del qual vosté va ser cap visible. La investigació del cas Palma Arena a més ha posat de manifest nombroses irregularitats realitzades presumptament per vosté i els seus socis en la gestió de les ajudes públiques que va rebre d'administracions autonòmiques governades pel Partido Popular.
En el País Valencià, com en la resta de l'Estat, estem davant d'un dur període d'ajust i de crisi. Més de 600.000 valencians patix l'alifac de la desocupació i, segons les últimes dades del Banc d'Espanya, el deute del País Valencià va arribar, entre abril i juny d'enguany, a 20.547 milions d'euros, la qual cosa suposa el 19,9% del nostre producte interior brut. En este context, dur i tràgic per a centenars de milers de famílies valencianes, s'ha confirmat que la Generalitat Valenciana –en alguns casos junt amb l'Ajuntament de València- va concedir a la seua fundació diversos milions d'euros en fons públics per a l'organització de les jornades ‘Valencia Summit'.
A més, també s'ha sabut que l'expresident Francisco Camps -que va haver de dimitir per la seua imputació en un greu cas de corrupció-, va firmar amb vosté un conveni confidencial per a celebrar a València uns Jocs Olímpics Europeus.
Davant d'estos fets, i sabedors com som que l'Estat invertix en la monarquia espanyola 8,9 milions d'euros en 2011, la nostra indignació es multiplica encara més, si és possible.
Per això, li exigim que col·labore amb la justícia aportant tota la documentació i informació que se li requerisca i, sobretot, que torne els fons públics que li van ser atorgats en el seu moment i que, segons s'ha sabut recentment, van acabar en empreses vinculades a vosté i a la seua esposa, la infanta Cristina, i als altres socis. És intolerable que estos fets ocórreguen, i que a més es donen en una complicada situació socioeconòmica, com és la valenciana.
Finalment li indiquem que, per impossibilitat de fer-li arribar directament este missatge, li remetem esta carta al Palau de La Zarzuela i també al consell d'administració de Telefónica Latinoamérica.
El saluden atentament:
Marga Sanz
Lluís Torró
Marina Albiol
Ignacio Blanco
Esther L. Barceló
No hay comentarios :
Publicar un comentario
Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.