miércoles, 7 de diciembre de 2011

FEIXISTES, CAPITALISTES I RETOROTS

Antics alts militars nazis protegits pel Vaticà, entre ells el llegendari cap d'operacions especials de Hitler, Otto Skorzeny, oferiren en 1950 a les autoritats franquistes un pla per a crear, en un dels pocs estats feixistes europeus que quedaven, un exèrcit format amb nazis alemanys per a lluitar en la Tercera Guerra Mundial contra el comunisme, un conflicte que es creia imminent.

Es tractava de crear una espècie d'exèrcit alemany en l'exili de fins a 200.000 hòmens, segons documents del servici secret alemany a què va tindre accés el diari La Vanguardia, on es diu que l'exèrcit s'havia d'anomenar 'Legió Carles V', com l'emperador que en el seu dia unia al seu si les terres ibèriques i les germàniques.
La seua comesa era contraatacar després d'una eventual ofensiva militar comunista amb èxit sobre l'Europa occidental. Es considerava que el règim franquista, a diferència d'Itàlia i França, amb els seus respectius partits comunistes forts , era una “rereguarda segura ” en tal eventualitat.

Els documents també indiquen que l'organització antecessora de la CIA es va organitzar amb exnazis a Alemanya Occidental, per a realitzar actes de terrorisme i sabotatge en la zona d'ocupació soviètica d'Alemanya i la posterior República Democràtica Alemanya.
Conforme amb el rotatiu, el pla espanyol va deixar un ampli i interessant seguit de documents que interrelaciona a exgenerals i alts oficials de Hitler amb generals de Franco. Afig a més que els representants militars dels Estats Units a Madrid coneixien el pla i van ser consultats.

Skorzeny va vendre el seu pla a Madrid entre 1950 i 1952, amb l'ajuda d'un monjo caputxí, que havia sigut capellà de la legió Cóndor durant el colp d'estat a la República Espanyola i després voluntari de la Divisió Blava a Rússia: el Pare Conrado d'Hamburg, el cognom del qual era MacKey. En 1952, MacKey va escriure una carta d'agraïment al segon encarregat d'Afers Exteriors de la Santa Seu, en nom dels nazis refugiats a Espanya, per la “càlida i generosa acollida” que estos havien tingut a Espanya, amb ajuda del Vaticà.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.