martes, 10 de enero de 2012

AMB EL PP, L'ESGLÉSIA SEMPRE GUANYA

Una idea per al PP llirià: 
front al dèficit, retallada del gasto religiós.
No al malbaratament dels recursos públics 
que afavoreixen la religió dels de sempre.

És curiosa la història de les creus de la costera de Santa Bàrbara. Alçades a mitjan segle passat, les creus mostren els diferents moments del calvari de Jesucrist, i és per això que en Setmana Santa són protagonistes del Via Crucis. 
Fa anys, això es feia en el carrer de la Puríssima: de fet, la plaça del Calvari s’anomena d’eixa manera perquè allí acabava. Alguns beats, en ple franquisme (1952), feren donacions amb la intenció d’erigir un nou Via Crucis: la família Hernández Cantó, la família Mateu Marqués, Enrique Motes, les confraries de Setmana Santa... Cada creu fou una donació d’un particular o d’un grup de feligresos. I cada creu porta la inscripció de qui la pagà. Ací teniu alguns exemples:




Les creus han patit el pas del temps, però en la darrera legislatura, el PP llirià s’encarregà de la restauració de les creus en el mateix moment que acabava d’asfaltar tota la costera, a excepció de la plaça de davant de l’ermita.
Tal com està el panorama, i tal com estava quan es decidí arreglar-les, no pensaven en eixe moment en l’estalvi, en l’austeritat que tant els agrada? Si era una partida que sí o sí havia d’estar destinada a la rehabilitació de patrimoni, no hi ha altres edificis i elements que requereixen d’una actuació més urgent, el Bon Pastor, per exemple?

Per a més inri, i mai millor dit, és just que amb diners de tots, catòlics i no catòlics, es paguen uns taulells de la santa de l’ermita i es col·loquen en la frontera que queda de l’edifici? A quin criteri es deu això? L’ajuntament es gastaria els mateixos diners amb uns taulellets amb versos de l’Alcorà instal·lats en els banys àrabs, per a fer bonic? Qui decideix fer estes pinzellades nacionalcatòliques? L’alcalde es pensa que Llíria és sa casa i pot fer i desfer al seu gust (moral)?

2 comentarios :

  1. Ja està bé de pagar amb els diners de totes les persones les activitats religioses d'algunes. Ja està bé de cedir locals, fer reformes amb subvencions públiques en esglesies i convents, de posar la música i la policia gratis en les processons. Per respecte a les atees i a les diferents opcions religioses que no reben ajudes, cal proposar a l'ajuntament de Llíria i a la resta de l'administració pública que deixe de pagar amb els diners de tots les aficions d'una part de la població, cada vegada més laica segons sembla si tenim en compte que sols la meitat de matrimonis passen per la vicaria i també part d'eixos es divorcien.Ni m'agrada que privatitzen serveis, ni que vajen de putes i de viatge amb diners públics, ni que subvencionen als retors, predicadors i monjes. Cadascú que es pague els seus vicis particulars. L'esglesia que pose quotes als seus adeptes.

    ResponderEliminar
  2. L'atre dia, enmig del bancal i quan començava a clarejar, en alçar l'aixà p'a llevar mala junça, se m'aparegué la maedéu (no sé si la de la part d'Avall o la del Raval) i em digué que els del PP també es masturben. Per culpa de la mala puta, l'aixà em caigué malament i llancí a pedre una col ben llustrosa.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.