sábado, 14 de enero de 2012

CONTINUA EL BALAFIAMENT I EL MENYSPREU CAP A LA NOSTRA CULTURA


Tal com es preveia, la cultura al nostre país va camí de la debacle, gràcies a la mala gestió de l'Administració Pública Valenciana i la seua falta de suport (no només l'econòmic), cap als que tracten de mantindre el badall obert perquè sobrevisca una de les majors riqueses que tenim al nostre país.
El teatre, la dansa i les arts escèniques en general no estan en millor situació que la de qualsevol altre gremi. De fet, la seua situació és pitjor que la d'altres arts com el cine o la música, ja que quasi tot el que se n'ix de les grans produccions i multinacionals camina a rossegons, malvivint i sobrevivint a costa d'endeutaments professionals o personals, o de compatibilitzar la creació amb qualsevol altre tipus de treball que genere els suficients ingressos com per a mantindre una companyia, una sala, o de poder escriure, compondre, cantar, dissenyar productes culturals… Ja sabem que este és un dels països on millor se serveixen les copes dels bars: gent amb un nivell artístic superior s'encarrega de posar-nos-les a canvi d'un míser salari que els dóna per a seguir en escena.
Per si fóra poc, administracions públiques com la valenciana es dediquen a tangar a creadors i a xicotetes sales teatrals amb subvencions que no arriben, que passen d'un any per a l'altre com a deutes per a aquells que s'arrisquen i que minven un pressupost espletat que no pagarà mai allò que era un compromís previ. No és que eixos diners siguen per a fer-se ric, però sí que per a aportar una xicoteta part de la supervivència de molta gent i d'un nodrit col·lectiu que ja ho té prou difícil. Per contra, els grans esdeveniments pseudoculturals promoguts des de la Generalitat del PP, ni han servit per fomentar el treball autòcton ni han creat cap infraestructura que consolide el sector. Només han servit per a fer la butxaca més grossa a amics, a empresaris bohemis que els ha pegat per invertir en art.

La nostra Cultura és la nostra, no la d'ells, no d'uns pocs pispes (diguem les coses sense embuts), és de tot el món i és responsabilitat de tots i totes recolzar-la i fomentar-la. Per a això tenim, en part, als poders públics, que s'han dedicat a repartir misèries, i a més, sense cap criteri. Això no és gestionar, això no és fomentar, això és robar i malgastar els béns de la ciutadania.


No hay comentarios :

Publicar un comentario

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.