jueves, 12 de abril de 2012

NOUS FRAUS PEPEROS AL CAMP DE TÚRIA


Un alt càrrec del PP de Serra defrauda l'IBI i les taxes en declarar el seu pis com a nau industrial

Un membre de l'executiva del PP de Serra i exregidor del municipi, Juan Carlos Navarro Arazo, fa anys que defrauda l'Impost de Béns Immobles (IBI) i altres taxes municipals en declarar el seu habitatge habitual com a nau industrial i no tindre-la ni inscrita al cadastre.

Arran d'una investigació de la Inspecció del Servei de Gestió Tributària i de l'Oficina Tècnica Municipal que s'està realitzant a la localitat, l'Ajuntament de Serra ha descobert irregularitats urbanístiques i fiscals comeses pel dirigent del PP, que a més va ser candidat a la alcaldia en les eleccions de 2007 per Unió Valenciana. Actualment, la finca situada a l'avinguda Deula número 6 de Serra -en la qual viu Navarro Arazo- consta en el cadastre com una edificació de 238 m2 d'ús industrial situada en una parcel·la de 1.136 m2. No obstant això, com ha constatat la policia local en un informe realitzat esta setmana, l'immoble en qüestió és en realitat un bloc amb planta baixa i tres altures d'habitatges i una terrassa. Distribuïts en les tres plantes viuen l'alt càrrec del PP de Serra, un germà i sa mare.Tota la finca, doncs, pertany a la família. I cap dels habitatges, segons indiquen fonts municipals al Diari de Girona, ha estat donat d'alta mai en la contribució urbana, així com tampoc en la taxa de recollida de residus urbans ni en la taxa de tractament i valorització de residus urbans de la localitat.
A més, el departament municipal d'Urbanisme ha confirmat que les tres vivendes no tenen la llicència de primera ocupació o cèdula d'habitabilitat obligatòria per poder residir en una finca. L'alt càrrec del PP local fa més d'un lustre que viu al pis, segons han confirmat fonts de l'ajuntament. Literalment, cap de les tres vivendes existeix en el cens oficial d'habitatges de la població.
El passat 20 de març, l'ajuntament va cursar un requeriment als propietaris de l'immoble informant-los que havien de presentar la declaració tributària després de l'alteració cadastral que havia patit el seu immoble. El consistori no ha obtingut resposta. A preguntes del Diari de Girona, Juan Carlos Navarro es va mostrar «molt sorprés» d'esta informació. «No tinc ni idea. No sé res del que m'estàs dient. Que m'ho notifiquie l'ajuntament i ja em podré defensar», va assegurar el dirigent popular. Al cap d'una hora, però, va tornar a contactar amb el diari per a afegir que ja recordava l'assumpte i que ell està des de 2003 (fa nou anys) «intentant regularitzar» la situació. «Però per unes coses o per altres, encara no s'ha pogut fer, però no hi ha mala intenció i jo he pagat els meus impostos», va dir, sense acreditrar-ho documentalment.
No és la primera vegada que el consistori de Serra detecta una presumpta irregularitat urbanística i fiscal comesa per este membre de l'executiva del PP. El 2011, l'ajuntament va requerir perquè donara d'alta una parcel·la urbana de la seua propietat que en el cadastre figurava a l'efecte de propietat com «en recerca». Això lliurava al seu amo de pagar l'IBI. Una vegada regularitzada, el consistori el va obligar a pagar la contribució des de 2008, perquè els anys anteriors havien prescrit.

Nàquera exigeix ​​a l'exalcalde del PP que torne 413.500 € no justificats d'una fundació. Els diners, aportats per l'ajuntament, formaenpart dels 700.000 € gastats entre 2004 i 2011, quan Ricardo Arnal presidia l'organisme
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Nàquera ha reclamat a l'exalcalde del PP, Ricardo Arnal, que com a expresident de la Fundació Serra Calderona torne a les arques municipals 413.500 euros, corresponents a una sèrie de despeses efectuades pel referit organisme en els exercicis de 2004 a 2011. En concret, la Junta de Govern ha incoat «un expedient de procediment de devolució» d'esta suma de diners gastada per la Fundació Serra Calderona.Com ja va publicar el Diari de Girona, l'Ajuntament de Nàquera està investigant el destí dels 700.000 euros que va gastar Serra Calderona, sota la presidència de Ricardo Arnal, en estos 8 exercicis. Ara, d'esta suma global, s'extrauen els 413.500 euros, que segons l'actual equip de govern municipal, prové d'una sèrie d'operacions comptables i factures que han estat requerides a Arnal (PP) i que este no ha lliurat o que no estan bé justificades.
Per la seua banda, l'exalcalde del PP va presentar un escrit per registre d'entrada a l'ajuntament, fa un parell de setmanes, en què assenyalava que el destí de les aportacions dineràries efectuades per les arques municipals a la Fundació Serra Calderona «es troba perfectament explicat en el registre de fundacions del Ministeri de Cultura, per la qual cosa esta informació està en poder del consistori».
A més, segons Arnal, «l'Ajuntament de Nàquera és promotor de la Fundació Serra Calderona, i ha tingut, i té accés, als seus comptes». Quant al Registre de Fundacions, l'alcalde Damián Ibáñez va replicar al seu antecessor que en un escrit del 30 de gener, el Ministeri de Cultura ha comunicat al consistori de Nàquera que els comptes presentats per la Fundació, «no han quedat depositades en esta institució, perquè presenten defectes formals que no han estat esmenats». Fins en dues ocasions, Cultura ha intentat localitzar els anteriors responsables de la Fundació per a notificar estes anomalies sense èxit, ja que no han atés els seus requeriments.
Notícies aparegudes al mes d'abril de 2012 en Levante-emv.com

4 comentarios :

  1. No sé nada de IBI. ¿Es el pueblo alicantino donde hacen zapatos y juguetes?
    Mi nave empezó a navegar y poco a poco, igual que pasa con las casetas de goteo y los chalets, se convirtió en una vivienda (sencillita, claro está). No ha habido mala intención, soy buena persona y trabajador.

    ResponderEliminar
  2. Este món de subvencions caldrà desmuntar-lo, perquè tot és donar diners a associacions que fan festes i van de parranda, organitzen xerrades fantasma, etc a càrrec de les arques públiques i no presenten comptabilitat alguna a ningú. Tot en negre i a callar.

    ResponderEliminar
  3. No, si sois muy buenos todos, muy tolerantes, muy católicos, muy apostólicos y sobre todo muy romanos. Los que van a estafar os saludan. Pero, claro, vuestro dios os lo perdona todo, que ya os habéis encargado de hacerlo a medida (como el chalet). Y nunca sabéis nada, siempre hay alguien al lado a quien echar las culpas. ¿No os avergüenza tanta ignorancia, ir en tan malas compañías o ser tan asquerosamente mezquinos? No, ya me imagino que no os hace falta la conciencia para nada, que para eso se inventaron la confesión y los sobornos. Un poquito de caviar y a dormir tranquilos. Que os aproveche.

    ResponderEliminar
  4. Per cert, menudes lletretes, em pareix que algo de robot tinc...

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.