martes, 18 de septiembre de 2012

TOTA LA HISTÒRIA DE LA SOCIETAT HUMANA ÉS UNA HISTÒRIA DE LLUITES DE CLASSE



Un espectre plana sobre Europa: l’espectre del comunisme. Contra este espectre s’han conjurat en guerra santa totes les potències de la vella Europa, el papa i el tsar, Metternich i Guizot, els radicals francesos i els policies alemanys. ¿On està el partit d’oposició que no ha sigut titlat de comunista per part dels seus adversaris que ocupaven el poder? ¿On està el partit d’oposició que no ha llançat l’estigmatitzant retret del comunisme als individus més avançats de l’oposició, així com als seus adversaris reaccionaris?  

D'això se’n desprenen dos conseqüències: 
  • La primera és que el comunisme es troba ja reconegut com una potència per totes les potències europees.  
  • La segona, que és ja hora que els comunistes expressen a plena llum i davant del món sencer les seues idees, les seues tendències, les seues aspiracions, i isquen així al pas d’eixa llegenda de l’espectre comunista amb un manifest del seu partit. 

Amb esta finalitat s’han congregat en Londres els representants comunistes de diferents països i han redactat el següent Manifest, que apareixerà en llengua anglesa, francesa, alemanya, italiana, neerlandesa i danesa. 

1) BURGESOS I PROLETARIS

Tota la història de la societat humana, fins a l’actualitat, és una història de lluites de classes.  
Lliures i esclaus, patricis i plebeus, barons i serfs de la gleva, mestres i oficials; en una paraula, opressors i oprimits, han estat en un antagonisme constant, han sostingut una lluita ininterrompuda, velada  unes vegades, i d’altres franca i oberta, que condueix en cada etapa a la transformació revolucionària de tot el règim social o a l’extermini d’ambdues classes bel·ligerants. 
En els temps històrics ens trobem a la societat dividida quasi pertot arreu en una sèrie d’estaments, dins de cadascun dels quals regna, al seu...

Continueu llegint el Manifest del Partit Comunista de Marx i Engels.


1 comentario :

  1. En pie, famélica legión!!!!!!!!!!!!!!!
    ARRIBA, PARIAS DE LA TIERRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.