En
EUPV creiem en una política fiscal progressiva que permeta
polítiques redistributives, possibilitant la potenciació dels
serveis públics i el tractament econòmic diferenciat en funció de
la renda. L'actual espai fiscal municipal comporta una escassa capacitat d'intervenció dels governs locals, ja que a través de les ordenances fiscals només és possible l'establiment de taxes, que s'apliquen sobre el paràmetre d'iguals per a totes i tots i que permet generar algunes exempcions que sempre van en detriment de la recaptació.
Per
això, incidim en la necessària ampliació de l'espai fiscal local,
augmentant la capacitat normativa municipal. Així i tot, ens
comprometem a esprémer els marges legals a fi de millorar la gestió
econòmica municipal procurant l'increment dels ingressos de forma
justa i solidària, així com apostant per mesures de control del
gasto per mitjà de la millora de la gestió i la potenciació de
l'estalvi.
És per tot això que caldria:
- Augment de la progressivitat, en la mesura de les seues possibilitats, dels tributs municipals.
- Establir diferents preus per l'accés i la participació en activitats municipals o serveis, en funció de criteris de renda, a fi d'afavorir que els que més tenen contribuïsquen més al cost del servei, mentre que els de menor nivell de renda es beneficien de preus inferiors.
- Establir taxes i preus públics coherents, encara que possibilitant l'accés als serveis d'aquells col·lectius o individus amb menor nivell de renda.
- Reducció del preu de l'aigua per als usuaris de menor consum, i penalització del malbaratament per mitjà de l'augment del nombre de trams en el rebut de l'aigua, de manera que qui utilitze l'aigua per a regar un jardí contribuïsca a subvencionar la d'aquell que la utilitza com una necessitat bàsica.
- Creació de la tarifa social del subministrament de l'aigua.
- Elaborar un cens de vivendes i solars buits.
- Recàrrec del màxim legal del 50 % en l'IBI a les vivendes i solars buits, i que aniria del 100 al 200% en el moment que la llei ho permeta.
- Establir reduccions en l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres a favor de les construccions que incorporen sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar.
Els
ajuntaments assumeixen de vegades, o se'ls fa assumir, competències
que no els corresponen i que els són impròpies, i que no vénen
acompanyades d'un finançament adequat per part de les
administracions. Entenem que s'assumisquen certes competències en
assumptes sensibles, però no d'aquelles més secundàries o que la
seua proximitat no influïsca a fer més eficient la seua gestió, i
que llastren el pressupost municipal en detriment de cobrir-ne altres
més necessàries no cobertes o amb mitjans escassos.
- A este efecte, cal exigir de la Generalitat finançament necessari per a mantindre el Conservatori o la seua recepció de la gestió.
Pensem que cal:
- La retirada o denegació de qualsevol ajuda o subvenció per part de les administracions públiques a aquelles entitats o associacions que promoguen activitats il·legals (parany...), a les que fomenten el maltractament cap a persones o animals, o a aquelles que manifesten qualsevol actitud xenòfoba, homòfoba, sexista, classista o racista.
- Defensem una societat laica, per la qual cosa cal denegar ajudes i subvencions per a qualsevol associació i entitat de caràcter religiós.
- Proposem vigilar les associacions sense activitat o sense associats, per a retirar-los les subvencions.
- Modificar els convenis amb les associacions més grans per aconseguir una aportació major a la societat, amb canals participatius i d'una manera democràtica.
- Prioritzar el suport material sobre l'econòmic.

Joder, con lo facil que es y la gente sigue votando locuras con aires de grandeza que nos llevan a la ruina. Leyendo vuestro programa no me cabe en la cabeza como la gente no lo entiende y apoya, siendo como es que les beneficia, porque al fin y al cabo los ricos perjudicados son cuatro, a los que tampoco se les rompera una costilla por pagar algo mas, pero bueno entiendo que esos no os voten pero que los pobres se hayan creido su discurso es una lastima. A ver si ahora que cada vez estamos peor y nos tocan el bolsillo y los derechos basicos como pacientes, alumnos, trabajadores.. se dan cuenta y cambiamos la mentalidad que no solo es cambiar de voto. que ese ha sido otro problema como se cambia de voto pero no de mentalidad y lo unico a lo que se aspira es a vivir bien y atener dinero, los dos grandes partidos se convirtieron en lo mismo a las exigencias de sus votantes. Ahora nos toca cambiar a todos y a vosotros se os exigira coherencia, vuestro discurso en los hechos tiene que hacer un mundo mejor, más igualitario.
ResponderEliminar