lunes, 5 de agosto de 2013

EUPV DE LLÍRIA: POLÍTICA ECONÒMICA. LA HISENDA PÚBLICA

En EUPV creiem en una política fiscal progressiva que permeta polítiques redistributives, possibilitant la potenciació dels serveis públics i el tractament econòmic diferenciat en funció de la renda. 

L'actual espai fiscal municipal comporta una escassa capacitat d'intervenció dels governs locals, ja que a través de les ordenances fiscals només és possible l'establiment de taxes, que s'apliquen sobre el paràmetre d'iguals per a totes i tots i que permet generar algunes exempcions que sempre van en detriment de la recaptació.
Per això, incidim en la necessària ampliació de l'espai fiscal local, augmentant la capacitat normativa municipal. Així i tot, ens comprometem a esprémer els marges legals a fi de millorar la gestió econòmica municipal procurant l'increment dels ingressos de forma justa i solidària, així com apostant per mesures de control del gasto per mitjà de la millora de la gestió i la potenciació de l'estalvi.


És per tot això que caldria:
  • Augment de la progressivitat, en la mesura de les seues possibilitats, dels tributs municipals.
  • Establir diferents preus per l'accés i la participació en activitats municipals o serveis, en funció de criteris de renda, a fi d'afavorir que els que més tenen contribuïsquen més al cost del servei, mentre que els de menor nivell de renda es beneficien de preus inferiors.
  • Establir taxes i preus públics coherents, encara que possibilitant l'accés als serveis d'aquells col·lectius o individus amb menor nivell de renda.
  • Reducció del cànon de sanejament així com una configuració progressiva del mateix.
  • Reducció del preu de l'aigua per als usuaris de menor consum, i penalització del malbaratament per mitjà de l'augment del nombre de trams en el rebut de l'aigua, de manera que qui utilitze l'aigua per a regar un jardí contribuïsca a subvencionar la d'aquell que la utilitza com una necessitat bàsica.
  • Creació de la tarifa social del subministrament de l'aigua.
  • Elaborar un cens de vivendes i solars buits.
  • Recàrrec del màxim legal del 50 % en l'IBI a les vivendes i solars buits, i que aniria del 100 al 200% en el moment que la llei ho permeta.
  • Establir reduccions en l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres a favor de les construccions que incorporen sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar.

Els ajuntaments assumeixen de vegades, o se'ls fa assumir, competències que no els corresponen i que els són impròpies, i que no vénen acompanyades d'un finançament adequat per part de les administracions. Entenem que s'assumisquen certes competències en assumptes sensibles, però no d'aquelles més secundàries o que la seua proximitat no influïsca a fer més eficient la seua gestió, i que llastren el pressupost municipal en detriment de cobrir-ne altres més necessàries no cobertes o amb mitjans escassos.
  • A este efecte, cal exigir de la Generalitat finançament necessari per a mantindre el Conservatori o la seua recepció de la gestió.


POLÍTICA DE SUBVENCIONS


Pensem que cal:
  • La retirada o denegació de qualsevol ajuda o subvenció per part de les administracions públiques a aquelles entitats o associacions que promoguen activitats il·legals (parany...), a les que fomenten el maltractament cap a persones o animals, o a aquelles que manifesten qualsevol actitud xenòfoba, homòfoba, sexista, classista o racista.
  • Defensem una societat laica, per la qual cosa cal denegar ajudes i subvencions per a qualsevol associació i entitat de caràcter religiós.
  • Proposem vigilar les associacions sense activitat o sense associats, per a retirar-los les subvencions.
  • Modificar els convenis amb les associacions més grans per aconseguir una aportació major a la societat, amb canals participatius i d'una manera democràtica.
  • Prioritzar el suport material sobre l'econòmic.

1 comentario :

  1. Joder, con lo facil que es y la gente sigue votando locuras con aires de grandeza que nos llevan a la ruina. Leyendo vuestro programa no me cabe en la cabeza como la gente no lo entiende y apoya, siendo como es que les beneficia, porque al fin y al cabo los ricos perjudicados son cuatro, a los que tampoco se les rompera una costilla por pagar algo mas, pero bueno entiendo que esos no os voten pero que los pobres se hayan creido su discurso es una lastima. A ver si ahora que cada vez estamos peor y nos tocan el bolsillo y los derechos basicos como pacientes, alumnos, trabajadores.. se dan cuenta y cambiamos la mentalidad que no solo es cambiar de voto. que ese ha sido otro problema como se cambia de voto pero no de mentalidad y lo unico a lo que se aspira es a vivir bien y atener dinero, los dos grandes partidos se convirtieron en lo mismo a las exigencias de sus votantes. Ahora nos toca cambiar a todos y a vosotros se os exigira coherencia, vuestro discurso en los hechos tiene que hacer un mundo mejor, más igualitario.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.