jueves, 5 de septiembre de 2013

LES ELÈCTRIQUES I EL PP S'ALIEN PER A CARREGAR-SE LES ENERGIES RENOVABLES

L'Executiu del PP aplica mesures dissuasòries per a evitar l'autocosum a través de panells solars



"Es volen carregar el sector de les energies renovables, però nosaltres seguirem endavant perquè el futur serà renovable o no hi haurà futur". Alberto Bezunartea, soci promotor d'GoiEner, una cooperativa integrada per gairebé 500 socis que han sumat les seues forces per a impulsar un model d'energia verda a Euskadi, assegura que la reforma del sector elèctric elaborada pel Govern central busca la "fi de les renovables". 
"L'Executiu", afegeix, "s'ha aliat amb les grans empreses elèctriques perquè no els interessen les renovables. És increïble que una cosa així passe en un país amb un potencial tan enorme de sol, vent i aigua".

Alta tensió a la partida de la Volta, Llíria


  • Els consumidors diuen que el nou impost a l'autoconsum energètic els aboca a l'economia submergida.
  • La reforma del sector elèctric que ha dut a terme l'Executiu penalitza la generació a través de plaques solars i altres tecnologies renovables per a consum propi.
  • L'impost (peatge de respatler) que introdueix el Reial decret a l'autoconsum i la pujada dels costos fixos en el rebut de la llum disparen els terminis d'amortització de les instal·lacions per a producció i consum d'energia pròpia.
  • Les empreses instal·ladores assenyalen que des que es van anunciar les noves mesures, el sector s'ha paralitzat.



L'autoconsum a través dels panells solars i altres tecnologies deixarà de ser rendible per rebaixar el cost que paguen els usuaris en la factura de la llum després de la reforma que ha presentat el Govern. Les noves condicions per al sector elèctric contemplen un impost -peatge de suport- que hauran de pagar els productors d'electricitat per a consum propi. 

A això cal sumar les successives retallades dels governs socialista i popular al sector -primer van reduir els anys que els garantien les primes als productors, després hi va haver una limitació horària en la retribució-, el que ha portat al sector de les renovables a una situació límit.

En l'actualitat, la comercialització i generació d'electricitat estan liberalitzades, però el transport (alta tensió en mans de Red Eléctrica Española) i la distribució (mitja i baixa tensió en mans de les grans companyies) segueixen regulats. "Apostem per aquesta energia perquè és més raonable, econòmica, neta i ecològica. Enguany hi ha hagut molta producció de energies renovables. Això ha obligat a parar durant algun temps a les centrals de cicle combinat de les grans elèctriques, el que no els ha agradat", assenayala.




Aparegut a ELDIARIO.

1 comentario :

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.