L’estació vella de Llíria, la de
dalt, continua en un estat lamentable i només serveix per a portar al gos.
Vinga projectes, vinga idees, vinga il·luminacions passatgeres, però a l’hora
de la veritat encara no s’ha fet res pel patrimoni ferroviari més antic de la
nostra ciutat. Ni pareix que en un futur l’estació vella tinga una utilitat
clara ni tampoc pressupost o intenció de rehabilitar-la. Abans caurà, igual que
li passà a l’edifici de la Cultural. Serà per solars...
| Un dels edificis del carrer de Vilamarxant |
La parcel·la on estan ubicades
l’estació i un edifici annex és un cúmul de deixalles i brutedat i un focus de
possibles infeccions. Recentment s’han instal·lat més veïns a la zona de
l’estació (carrers de Benissanó, Mare de Déu de Montiel, Trulls de Cortina, camí
del cementeri...) que envolten completament la parcel·la, però la situació no
canvia. En tota la contornada les úniques zones verdes i d’esplai que hi ha són
quatre arbres acabats de plantar en contextos desangelats. No estaria de més ampliar la superfície verda en
este punt.
Per a quan un condicionament
adequat, verd i una utilitat clara i eficient de les edificacions? Caldrà
esperar a vore com cauen els edificis limítrofs al recinte del carrer de
Vilamarxant on hi ha previstes vivendes de protecció oficial?
La línia de mercaderies que ens
unia a Benaguasil i Vilamarxant és ara un carril bici que acaba topant-se amb
un mur. El mur que parà fa uns anys un tren a la deriva, vos en recordeu? Este
mur, a hores d’ara, i quan les vies ja no existeixen perquè estan asfaltades, no
serveix de res i és del mateix estil que els de València, que està plena de
carrils bici que, de sobte, s’acaben o acaben bruscament (una paret, un jardí,
la calçada...), sense cap continuïtat ni connexió entre els diferents vials.
Ací, a Llíria, la moda capitalina també arriba.
I mira que és un edifici bonic, vinga fer modernors horribles i prefabricades i deixant a perdre el patrimoni que ja tenim i que podiem utilitzar condicionant-lo.
ResponderEliminar