lunes, 27 de febrero de 2012

L’ESTACIÓ VELLA CAU A TROSSOS



L’estació vella de Llíria, la de dalt, continua en un estat lamentable i només serveix per a portar al gos. Vinga projectes, vinga idees, vinga il·luminacions passatgeres, però a l’hora de la veritat encara no s’ha fet res pel patrimoni ferroviari més antic de la nostra ciutat. Ni pareix que en un futur l’estació vella tinga una utilitat clara ni tampoc pressupost o intenció de rehabilitar-la. Abans caurà, igual que li passà a l’edifici de la Cultural. Serà per solars...

Un dels edificis del carrer de Vilamarxant
La parcel·la on estan ubicades l’estació i un edifici annex és un cúmul de deixalles i brutedat i un focus de possibles infeccions. Recentment s’han instal·lat més veïns a la zona de l’estació (carrers de Benissanó, Mare de Déu de Montiel, Trulls de Cortina, camí del cementeri...) que envolten completament la parcel·la, però la situació no canvia. En tota la contornada les úniques zones verdes i d’esplai que hi ha són quatre arbres acabats de plantar en contextos desangelats. No estaria de més ampliar la superfície verda en este punt.
Per a quan un condicionament adequat, verd i una utilitat clara i eficient de les edificacions? Caldrà esperar a vore com cauen els edificis limítrofs al recinte del carrer de Vilamarxant on hi ha previstes vivendes de protecció oficial?

La línia de mercaderies que ens unia a Benaguasil i Vilamarxant és ara un carril bici que acaba topant-se amb un mur. El mur que parà fa uns anys un tren a la deriva, vos en recordeu? Este mur, a hores d’ara, i quan les vies ja no existeixen perquè estan asfaltades, no serveix de res i és del mateix estil que els de València, que està plena de carrils bici que, de sobte, s’acaben o acaben bruscament (una paret, un jardí, la calçada...), sense cap continuïtat ni connexió entre els diferents vials. 
Ací, a Llíria, la moda capitalina també arriba.


1 comentario :

  1. I mira que és un edifici bonic, vinga fer modernors horribles i prefabricades i deixant a perdre el patrimoni que ja tenim i que podiem utilitzar condicionant-lo.

    ResponderEliminar

Aquest és un espai per a poder participar lliurement i no és la nostra intenció la d'introduir cap tipus de censura, encara que les idees exposades siguen crítiques amb nosaltres.
Però, i ja que no ens fem responsables de les idees ací exposades, no podem permetre que es facen acusacions a terceres persones alienes, sense proves, i de forma anònima. Per això, tot missatge que acuse una persona de fora de l'àmbit polític i que no tinga cap tipus d'identificació serà esborrat.
Esperem que ho entengueu.